/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Pasword
Fra : balli23
Vist : 288 gange
20 point
Dato : 27-08-03 23:28

Allo, er der en der kan hjælpe med et simpelt spørgsmå?
Hvordan laver men et password på sin computer, altså i opstarten???

Kommentar
Fra : balli23

Dato : 27-08-03 23:30

ups, glemte lige at sige det er windowsXp pro eng. jeg kører med!!!

Kommentar
Fra : balli23

Dato : 27-08-03 23:36

Forøger med 10 point, det er vigtigt!!! Jeg ved det nok godt når jeg får det af vide!!!

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 30 point
Dato : 27-08-03 23:37

Dette er win 2000 men jeg mener også det gælder XP
start>kontrolpanel>brugere og adgangskoder>her kan du tildele adgangskoder.
Emesen.

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 27-08-03 23:41

Hejsa.

Windows XP Pro DK. : Start, indstillinger, Kontrolpanel. Vælg Brugerkonti. Opret eller rediger bruger.

Hvis det er et password før indlæsning af Win XP du ønsker skal du ind i din BIOS og aktivere dette her.

Hilsen Kvolsgaard.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 27-08-03 23:45

Tæt på emesen :

start> kontrolpanel > Brugerkonti >
(start > controlpanel > user accounts)

Hvis du kun er dig selv, skal du formentlig vælge "den konto, der skal ændres" (kan dog også være ændring af konti eller opret ny konto).

Her kan du så vælge "Oprette en ny adgangskode"

Mvh Erling

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-08-03 23:53

Ja eller inde i bios (Det må da siges at være opstarten!)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-08-03 23:57

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-03 00:06

Hehe glemte godtnok ordene "som sagt" imellem "eller" og "bios" (Undskyld kvolsgaard)

Godkendelse af svar
Fra : balli23

Dato : 28-08-03 08:56

Tak for svaret emesen.