/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
indlæring af akupunktur?
Fra : Haveredskab
Vist : 675 gange
100 point
Dato : 27-08-03 14:17

Er der ikke nogen akupunktører der kan give mig nogle gode råd om hvordan jeg nemmest lærer meridianerne udenad, og evt. også punkterne?
Altså nogle gode teknikker, fra egne erfaringer?
Og hvad med en slags studierutine?
hvor meget tid brugte du på at læse om ugen/dagen?
Og hvad var fremgangsmåden??

M.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-08-03 20:34

Det kommer jo helt an på hvordan du "indlærer" bedst..prøv at tænke over om du er den der er bedst til at: lytte, se(læse), have det i hånden, altså øve dig på rigtige mennesker, eller dukker. Jeg selv lærte det bedst med at kikke henholdsvis i lærerbogen, dernæst på meridiandukken ( den kender du jo nok? og derud over, gik jeg og øvede mig ved at kikke på mennesker, lytte til hvor folk havde ondt, og prøvede at se om det fulgt meridianerne...der ved kommer du faktisk det hele igennem.
Håber du fik noget ud af min forklaring?
Venligst Sus
(uddannet zoneterapeut på Helseskolen i Søborg, meget dygtige mennesker)

Kommentar
Fra : Haveredskab

Dato : 28-08-03 18:38

ja jeg tog selv første år af min aku uddannelse der. men nu har jeg valgt en anden skole her til 3 år.
Ved ikke hvorfor, men sikkert bare for at prøve noget nyt.
tog du så 1 meridian ad gangen?
eller hur?

Accepteret svar
Fra : mango

Modtaget 100 point
Dato : 29-08-03 13:19

Ja jeg tog en meridian ad gangen...brug evt en uge på hver.
Mange venlige hilsner
Sus

Godkendelse af svar
Fra : Haveredskab

Dato : 30-08-03 14:17

Tak for svaret mango.