/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad kan forarge dig? Sådan i det små...
Fra : skingur
Vist : 779 gange
25 point
Dato : 26-08-03 21:17

Nå ja... det er jo altså i Smalltalk, så jeg forventer (og håber sådan set også) lidt at emnerne forbliver i den genre (ellrs ville jeg have stillet spørgsmålet i "politik", "religion" el.lign!)

Spørgsmålet er opstået, fordi jeg i sidste uge blev overhalet af en rustvogn på motorvejen...ja, den kørte sgu 140 og det forargede mig altså!!! Jeg nåede ikke at se om der var en "passager" med, men selv om der ikke var, synes jeg altså stadig at det var lidt uden for almindelig opdragelse at køre ræs i en ligvogn!!!!!!!!

Så...fik jeg da dét hikket op!!!!

Hvad med Jer? Noget der skal luftes?

Mvh Christina

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 26-08-03 21:46

Hej Christina

Tja det var et interesant spørgsmål.

Det der kan forarge mig er grundlæggende hvis vi som mennesker har holdninger som vi ikke selv vil leve op til.... Hvis jeg ikke selv overholder fartgrænser - vil jeg ikke forarges over at andre heller ikke overholder fartgrænser... Jeg kan forarges over at vi ofte i trafiken ser ekselmper på at nogen ved enten at lege politi eller manglende hensyn skaber farlige situationer i trafiken. Grundlæggende er det vel ikke nogen af os der sætter os i en bil for at genere andre.... Det er livet sku for kort til . Men at Bilen er blevet et redskab til at udtrykke undertrykte agreationer kan jeg forarges over....

At også bedemanden selv har travlt med at komme i jorden kan da også undre mig... Men ikke mere end at hvorfor skulle han være bedre end os andre....
Man kan spørge om vi lever mere effektivt ved at køre hurtigt... i Bilen.... eller om det kun er en sindstilstand der for os til at glemme at kigge på den store viser....?

Jeg vil da indrømme at det vil være en underlig følelse at komme ud til en trafikulykke som den første og op opdage at en død var faldet ud af kisten.... Jeg har selv være en af de første til en trafikulykke hvor jeg var i kontakt med 4 døde.... Det er i sig selv en stærkt traumatisk oplevelse som jeg brugte fler år på at kommer over.....

At se en død er vel ikke meget anderleds end at kigge i kølebokse i i Bilka - på nær den del der handler om vores individuelle syn på livets korthed, periodiske meningsløshed og den magtesløshed i føler som mennesker.....

Jeg vil undlade at debatere det etiske og religiøse perspektiv - som du skrev var dette kun om det at forarges.....

Jeg vil dog ikke udlade at slutte med lidt anden synsvinkel....

Tænk på det tragi-komiske hvis den rustvogn du så kørte med en der ved hensynsløs bilkørsel i høj hastighed selv havde berøvet et andet menneske livet...

Tænk hvis vi i stedet for fartbøder fik en video med - en død fartbilists sidste sanseindtryk... Det ville nok virke lidt bedre end en ekstra skat på lidt død kapital...

Tænk hvis vi som mennesker kunne undlade at opføres os dumt blot ved viden og information... Hvorfor skal vi alle først brænde os ?

De bedst ønsker for livet... til os alle....
Benjamin

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 26-08-03 21:47

det er ikke meget der kan forarge mig , dog kan det efterfølgende få mit pis i kog (undskyld udtrykket)
børn der bliver gjort fortræd, eller hvis menesker bliver dårlig behandlet eller moppet sådan i al almindelighed.

venlig hilsen
sveda

Accepteret svar
Fra : nicolehh

Modtaget 35 point
Dato : 26-08-03 21:55

Noget der kan forarge mig er noget lig den situation jeg var ude for i dag...

Vi kommer kørende i en rundkørsel og en varevogn, der har vigepligt kommer lidt for tæt på...
Min datter sidder på bagsædet og er dermed i farezonen hvis ikke min kæreste havde reageret hurtigt nok...
Jeg bliver meget oprevet over situationen og da jeg vil sende en hilsen til den mulige drabsmand viser det sig at være en kvinde - MED BØRN I BILEN!!!

Hvad tænker sådan en kvinde dog på, sætter sig selv, hendes børn og os i livsfare, fordi hun måske har lige rigelig travlt...

Rart at få det luftet, tak for indlæget...

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 26-08-03 22:05

Hej Christina
Jeg er altid den der ligger sidst på vejene ( Mortorvejene og hovedvejende) der er aldrig nogen der vil ligge bag mig, selv om jeg kører ca. 85 km. på hovedvejende og 110km. på mortorvejene. Jeg kører virkelig ikke hurtigere, jeg føler mig ikke stresset og det kan da ikke passe at alle der drøner forbi mig har travlt, jeg tænker tit på den gang jeg boede i Grønland hvor der var hundeslæder, alle hundene ville være forrest der var ingen der ville være bagved, jeg ved ikke om det er et dyrisk instinkt mange bilister har, med at komme op foran, for når mange har overhalet ligger de lige foran og hvor man ligger i rækken er da fuldstændig ligegyldigt.

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 26-08-03 22:09

Noget der kan forarge mig, er hvordan kan behandle deres dyr... og andres dyr... Hvordan kan man have så lidt hjerte og lade de stakkels dyr lide, de kan ikke gøre noget...

Og selvfølgelig det samme med børn, de skal heller ikke behandles dårlig

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 26-08-03 22:21

Hej

Jeg kom lige i tanke om at - jeg syntes det er Bull-shit at bilister tror at abdre skal vise mere hensyn til andre bilister blot fordi disse har børn i bilen......

Alle skoa køre hensynsfuldt uanset om vi har vores børn med eller ej... Det har ofte vist sig at mange fartbøller er forældre på vej til og fra skole.

Fri mig for forfinet forældre moral... Grundlæggende er det en kedelig form for romantik...

Vi skal unanset om vi er elelr har børn opføre os pænt i trafiken..
Benjamin

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-08-03 22:39

Hejsa Christina
Der popper pokker ta' mig nogle go'e nogen op pt.
Hvad kan man sige... boller fra Kohberg - du har godt nok taget hul på utømmeligt emne
Projektioner og projektionsmekanismer + lidt karma... så har vi vist dækket menneskerne ind (så'n da).
Derimod kan jeg blive harm og tosset, hvis man ikke behandler dyr ordentligt. De har ikke rigtigt noget valg, de er helt og holdent i vores magt (tilbage til projektioner, jeg må vist ha' noget hjælpeløst og uretfærdigt "gemt" et eller andet sted).
Hvad angår hensynsløs kørsel, så er det ikke al'tid ensbetydende med høj fart. Indrømmet jeg havde nu nok også løftet øjenbrynene, hvis en rustvogn kom drønende forbi med +140. På den anden side, så kører jeg selv ca. det samme på motorvejen. Følger man den hurtige trafik, ja så kommer man hurtigt til at ligge på 120 - 150 og så er der stadig et par enkelte, som kommer drønende forbi.

Hvis man ser lidt bort fra Kaj Mogensens glæde om at fortælle om sine biler, så er dette faktisk meget godt skrevet, se linket til "Danskere bag rattet" (et ganske kort citat fra sidst i hans tekst) http://www.kajmogensen.dk/danskere.htm
[citat]
Med alt for ringe sikkerhedsafstand tales der i telefon, famles der med at tænde en smøg, rodes efter en ny CD til spilleren, sorteres der fragtbreve, læses der kort, gramses der på medpassagerens lår - hvad ved jeg - ja, kort sagt, vi bilister foretager os alt mulig andet end vi bør.
[citat]

Nå men det var jo ikke trafikken vi skulle debatere, men derimod hvad der kan forarge dig? Det har jeg jo skrevet, så der er kun tilbage at sige g'aften til alle... drive safe!
Søren
NB: Jeg kan i den grad også forarges over den måde, man behandler vores gamle. De må pokker ta' mig sidde med en sjov smag i munden rundt omkring på vores plejehjem.
Jeg ku' blive ved... f.eks med at jeg får for lidt i løn, skatten er for høj osv

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-08-03 22:43

Øhhh! Der gik der koks og lagkage i mine koder
På vej i seng... startede kl. 05:00 i morges zz mangler din nye g'nat "smily"

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 26-08-03 22:58

Jeg elsker at komme ud i naturen.....men jeg kan blive virkelig forarget, når jeg ser hvordan folk bruger den, som en lodseplads. Jeg har tit tænkt på, om de samme mennesker, mon også bare smider skidtet på gulvet derhjemme. Har tit set folk smide papir og lignende et par meter fra en skraldespand. Grrrr

Hilsen Gazi

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 26-08-03 23:43

Nu lægger du jo godt nok op til at emnet ikke er placeret i politik - alligevel er det der, hvor jeg synes, at det er lettest at blive forarget. Jeg kan i den grad blive forarget, når folk siger et (stiller krav til andre), men selv lever noget helt andet :

Når Svend Auken som miljøminister fortæller danskerne, at vægtafgifterne er gode for miljøet - og så han selv fes rundt i en kæmpe BMW som ministerbil....

Når Keld Wilhelmsen bræger løs om anstændighed og om at behandle folk ordentligt - og så han står og kører f... -finger i fjernsynet, da Fogh vandt sidste valg....

Når tyskerne indfører returpant, men laver undtagelser for danskere (så de kan fastholde deres indtægt) når bare vi lover selv at beholde dåserne og dermed drukne i vores eget møg...

Når politikerne forlanger, at folk skal kontakte nationalmuseet, når der findes danefæ - og så den "heldige" finder selv får en rejning på arkæologerne bagefter....

Når politikerne fortæller mig, at der er brug for mig, og at jeg gerne må arbejde mere - og så de snupper 2/3 af indtægten, når jeg gør det....

Når Pia Kjærsgård siger, at flygtninge ikke må komme i arbejde (fordi de jo alligevel snart skal hjem) - og så hun på den anden side stiller krav om at de skal kunne forsørge sig selv...

Når lokalpolitikere bygger monumenter for selv at blive husket (musikhuse, teatre, haller - you name it) - og så ikke kan skaffe økonomi til at folk, der også ønsker at gøre en indsats, kan få passet deres børn.

Når fabriksejere, som har forurenet en grund med crom, kan gå konkurs og lade amt og kommune betale for oprydning - for så at opstarte ny fabrik i en anden by 1 år efter.

Svineri er der egentligt nok af - det er jo faktisk er spørgsmål i mavesårskategorien.....

Hmmm - godt det har været sommer, vandet har været 24 grader, aftenerne perfekte, rødvinen god, grillbøfferne store..... det giver trods alt lidt ballast

Mvh Erling

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 26-08-03 23:45

rejning = regning :->
sorry

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 27-08-03 00:03

En anden ting der kan bringe mig i kog, er den lov med at man selv skal betale for udgravningen af arkæologiske fund, som nogen finder så utrolig spændende...

Jo, det er da rart at de kan finde ud af lidt om fortiden, men på uskyldige menneskers regning?!!?

Det kan ikke være rigtig at man også skal straffes for at HOLDE sig til loven...!!?!!

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 27-08-03 09:19

Hej,
Jeg skulle lige bruge et par minutter for at granske over hvad der egenligt kan forarge mig dybt (lidt morgen gymnastik til de små grå, tak for det skingur)
Jeg vil nu, ligesom erling, holde mig til det politiske islet for der er edder..... mange uretfærdigheder til i velfærdsstaten Danmark.
Et aktuelt indlæg er Molokyles situation, hvor han ikke kan få hjælp fra det offentlige fordi han er for "veluddannet og velfungerende" > http://www.kandu.dk/dk/spg/21281 <
Man har haft den frækhed, at tage en længerevarende uddannelse med henblik på at kunne forsørge sigselv senere i livet. Man har fået diplom, lært sprog, arbejdet, betalt skat. Af årsager man ikke selv er herre over, ender man i en uheldig situation (boligløs) men kan intet hjælp få. Nænæ men havde man nu været kriminel stiknarkoman med småpsykotiske tendenser, havde der stået en 2v klar.
Se dèt kan forarge mig. Narkomanen skal i behandling, og ikke sættes ud i en lejlighed hvor han ingen chance har for at klare sigselv. Lejligheden skulle bruges til folk i Molokyles situation.
Dette blot kort ridset op. Samme princip når indsatte skal sluses ud i samfundet igen osv. osv.
Nå, men nu vil jeg slendre ud og nyde en "efterårsdag"

Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-03 10:55

Jeg bliver aldrig forarget. Jeg kan undre mig og jeg kan blive vred, men foragelse/indignation hører den del af følelesesregistret til, der bliver næret af egoisme og selvtilstrækkelighed. To ting der ligger mig fjernt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-08-03 11:28

Jeg er heller ikke typen, der bliver forarget,
men det er nu ikke, fordi egoisme og selvtilstrækkelighed
ligger mig fjernt.

Så man kan altså godt være egoistisk og selvtilstrækkelig,
selv om man fortrinsvis bliver vred eller irriteret.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 27-08-03 11:33

Jeg vil godt lige fremhæve et af mine punkter. I Kolding lå en fabrik, som hed "Hård crom", som lavede træk til biler. De har forurenet undergrunden i flere år, og da amtet til sidst mistede tålmodigheden, og gav dem et påbud, "valgte" de at gå konkurs og lukke. Pengene var trukket ud, så de efterlod Kolding kommune og amtet i en kæmpe diskussion omkring betaling for oprydning og rensning - vi taler trods alt rent drikkevand....

Jeg tror ikke, at der gik ret meget mere end et år, så startede de 2 personer, som ejede virksomheden op igen - denne gang på Sjælland (vist nok Slagelse) - fri fra tidligere byrder og klar til at foretage en ny forurening.

Det forarger mig helt vildt, at det overhodet kan lade sig gøre, og undskyld Molekyle, men det har jeg svært ved at relatere til "egoisme og selvtilstrækkelighed". Jeg synes helt ærligt, at det er rystende, at vi som samfund kan sidde med hænderne i skødet og lade sådan noget passere.

Mvh - en forarget - Erling

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-08-03 11:34

Sjovt nok..jeg har siddet længe og funderet over hvad der kunne forarge mig, har ikke kunnet komme på noget.....kan nok tilslutte mig dit indlæg MOLOKYLE, jeg kan blive vred og føle medfølelse med folk...men forarget? Nej det tror jeg egentlig ikke jeg kan. Er der noget jeg bliver utilfreds med, jamen så gør jeg noget ved sagen..hvorfor bruge sit kostbare liv på at være forarget? Det giver kun mavesurhed og dårligt humør! Nej glæd dig over de små ting i livet, se hvor smukt det er, se på dine venner og mærk hvor meget de giver dig glæde. Føl efter hvor meget du elsker dine børn eller din kæreste/ægtefælle..hvad er der at forarges over?
Der findes masser af uretfærdighed i verden, men hvorfor forarges..start med dig selv og rens ud der!
Venlige og kærlige hilsner
Sus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-03 12:25

At føle foragelse er vel et udslag af; at andre tillader sig at være, handle og tænke anderledes end en selv. Hos mig er der højt til loftet. Vi skal vel være her allesammen? Når folk så bruger deres handlefrihed til at berige sig, manipulere eller bare køre for stærkt og uansvarligt, ja så kan jeg undres, føle antipati eller harme.

Forargelse opfatter jeg som ukonstruktiv og holder med mango når hun siger :

[citat]
så gør jeg noget ved sagen..
[/code]

Dette gør jeg ved bl.a. ved at blande mig f.eks. gennem læserbreve i Politiken eller at gå til høringer og foredrag der lægger op til debat.... og altså deltage i tråde som denne på kandu.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-08-03 12:52

Ifølge denne side http://www.groveloejer.dk/sangild/archives/000288.html
er forargelse et udtryk for "konservatisme", mens indignation er et udtryk
for "social bevidsthed".

Ak ja, havde livet bare været så let!
Skønt nej, for så er der trods alt mere dybde at hente i en jumbobog.

Nå, men nu kunne jeg godt bruge en "jeg-hopper-af-her-smiley".

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-03 14:15

Bortset fra et par detaljer er der megen fornuft i Relloms 'tråd'. Jeg kan for et eksempel tilslutte mig :

[citat]
man ikke kan bygge en moral på forargelser
[/code]

Indignation kan gradbøjes, derfor brugte jeg 'skåstreg' = / i mit tidligere indlæg.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-08-03 18:54

Hej

Nu er der set mange eksempler på at nogle skriver at de ikke forarges...

Tager man grundformenen at forarge, handler det vel om afvigelse fra normale handlinger, normer regler og vaner. Tidliger var den grundlæggende normale adfærd basseret på opdragelse, opvækst og etik. Med udgangspunkt i hvad var gennerelt acceptabelt og udtryk for normal dannelse eller sund moral/etik.

Nu kan man jo spørge om årsagen til at vi ikke forarges at vi ikke har denne grundlæggende ramme for adfærd i samfundet... mere?

Jeg syntes, hvis vi skal prøve se lidt objektivt på det, at der sker mange ting som vi som mennesker ikke bryder sig om i samfundet, og som falder uden for det vi som mennesker syntes er OK.

Vi ser det bare så meget at det kun er når det kommer tæt på at vi forarges...

En lille tænkt situation...
Hvis vi nu forestiller os at den Danske soldat i Irak virklig er skudt af en af vores egne, vil vi somme mængde betragte sige "det var sku ikke så godt...". Men som pårørende vil vi jo nok tænke, "Det kan sku da ikke passe", "Det kan da ikke være rigtigt..".

Jeg tror ved nærmer eftertanke at vores grænser for hvad der sker for andre og hvad der sker for os selv er flyttet. At vi faktisk har nok i os selv og ikke plads til at bekymre os om andrs ve og vel...

At vi ikke kan forarges er måske et udtryk for at moral og etik begreber ikke interesere os... ?

Mere end det er et udtryk for almen tolerence og storsind...

Er det den vej vi er på vej imod eller ser det bare sådan ud?

Og Gud bevare Danmark.....
Benjamin

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-03 19:44

Fordi det er en norm, en 'normal handling', en regel, eller en moral der ligger til grund for forargelse, betyder det vel ikke, man ikke viser interesse for situationen, hvis ikke man deltager? Forargelse har, som jeg ser det, intet at gøre med hvor tæt man er på situationen. At deltage i forargelsen er en social handling og giver en samhørigheds oplevelse. Deltager man ikke i denne, giver man vel blot udtryk for, man ikke er enig med flertallet (Fordi de er flest, behøver de vel ikke at have ret?) Man giver da ikke udtryk for at man er ligeglad? Tolerance og storsind udviser man da heller ikke, fordi man undsiger sig forargelsen. Undskyld Benjamin.Hansen, men jeg har svært ved at følge din tankerække.

Jeg ville føle mig mere tryg, hvis ikke det var Gud, men mennesket der ville bevare Danmark.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-03 19:50

Ps. Nogen vil sikkert påstå at jeg roder rundt i begreberne, med henvisning til Relloms indlæg. Bare lige for at foregribe begivenhedernes gang, sætter jeg 'næsten' lighedstegn mellem indignation og forargelse.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-03 19:57

skingur -> Jeg skal nok prøve at holde mig til Smalkie-Talkie, jeg bliver bare så 'forarget' over at Benjamin.Hansen mellem linierne giver udtryk for at jeg og andre ikke er tolerante og storsindede, fordi vi ikke hyler med flokken.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-08-03 20:01

Tja..
Jeg sytes ofte at dem der forarges - forarges over at andre gør noget de ikke selv kunne finde på - eller at andre gør noget som de selv syntes forkert...

Jeg havde en dag I Bilka en Oplevelse ved Fadøslanlæget... Jeg tager et glas og fylder et helt op uden skum til kanten og spilder ikke da jeg sætte den på bakken...
Bagved står der en mand og kigger, sånda du ved nok... ; "Det kan man da ikke"...
I min verden kan man fylde glasset helt på... En diskoteksservering er i min verden ikek et fyldt glas...

Men nu kommer det sjove da jeg sætter talerknen på bakken, vipper den da jeg ikek havedet opdaget at denen bakke var skæv og lidt af ølet ryger over kanten.. Promte kom bemærkningen, meget forarget, "Så fik du alligevel for meget" mit svar... Taj og hvis det var væltet havde jeg da fyldt det igen.. ha ha.

Sådan for at rette lidt op på eventuel misforståelse toro jeg at ingen blev forarget hvis alle gjorde ens og tænke ens og havde samme opfattelser at, hvad er godt og hvad er knap så godt...

Grundlæggende er jeg enig med dig i mennesket burde bevar Danmark - syntes bare jeg selv lød lidt højrøvet.. hvis du forstår

Lad os bavare - Danmark og især hinanden

Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-08-03 20:07

Kæra molekyle

Sorry..
skingur -> Jeg skal nok prøve at holde mig til Smalkie-Talkie, jeg bliver bare så 'forarget' over at Benjamin.Hansen mellem linierne giver udtryk for at jeg og andre ikke er tolerante og storsindede, fordi vi ikke hyler med flokken.

Det var ikke hensigten....

Men der er jo en grundlæggende forskel på at være ligeglad og tolerant.. Hvem der er hvad gider jeg ikke tænke på. Men jeg syntes det er interesant at se problemer fra forskellige sider... Den der forarges mest tror jeg er mennesker der føller sig hæmmet af regler og normer. Jo fære regler vi som mennekser laver for hinanden jo mindre forargelse giver det.

tror jeg.. Uden at dømme nogen på den konto

benjamin

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-03 20:26

Helt Ok. Benjamin.Hansen. Det var bare lidt svært at tolke din kommentar, så jeg røg måske lidt hurtigt i blækhuset. Godt ord igen. Regler er nu gode rettesnore at have, men der skal også være plads til dem med en anden mening end en selv. At nogen er anderledes tænkende og ser tingene på en anden måde, skal man ikke forarges over, men handle på det; debattere og se om man ikke på en eller anden led, alligevel kan leve i fred og fordragelighed med hinanden.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-08-03 20:32

Molekyle

Det kan jeg da kun give ret i - men det "sjove" kommer når man så indføre regler og love for beskyttes os og andre.... Her åbnes vejen for forargelsen....

Hvis der er fri fart - kan men vel ikke forarges over andres hastighed eller kan man ?

Det er her jeg tror kæden falder af for mange. Da mange føler at de lider under at der er hastigheds begrænsninger. "Hvor er det dog forargeliget at andre køre 100 hvor der er 80 og jeg køre enda 85..., det kan de da ikke tillade sig".

Benjamin..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-03 20:56

Benjamin.Hansen -> Så kan du vel også se at det ikke er 'reglen' (loven) som sådan der er årsagen til forargelsen, men selv bliver genstand for den. Det samme ville jo gælde om så hastighedsgrænsen er 20 eller 1000 km/t.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-08-03 14:59

Jeg har ikke så meget at blive forarget over, men det er nok fordi jeg bor i et "glashus", og jeg har hørt at man skal passe på med at kaste med sten, især lodret op.
Emesen.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 31-08-03 23:09

Så har I vist fået luft for jeres indignationer og forargelser! Her lukkes og slukkes og gåes videre til mere opløftende emner!

Godkendelse af svar
Fra : skingur

Dato : 31-08-03 23:10

Tak for svaret nicolehh.