/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Min PC genstarter hele tiden!
Fra : kloense
Vist : 294 gange
100 point
Dato : 26-08-03 20:15

Min mailboks i Outlook har ligesom så mange andre været genstand for de forløbende ugers virusspam. Måske årsagen til følgende problem:

Windows (2000 Pro) genstarter uprovokeret gentagende gange, når jeg vil udskrive dokumenter eller 'cutte' og 'paste' tekst fra et dokument til et andet.

Da min egen mistanke har været virus, har jeg efter anvisninger fra TDC (min internetudbyder) kørt nogle fjernelsesværktøjer for Sobig F. og Blaster, hvor der efterfølgende meldes om, at der IKKE er virus på PC'en.

Men er der nogen, der har et bud på, hvordan jeg bliver problemet kvit?

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 26-08-03 20:26

Tøm temp mappen (c:\winnt\temp\) - tøm papirkurven - I InternetExplorer slet alt offlineindhold. (I IE - Funktioner - Indstillinger - Midt i billedet "Slet filer")

Prøv så igen. (Du kan også prøve allerede efter sletning af temp filerne - ofte der)

Har du Norton Systemworks, så kør først "fast and safe", så Disk check, og til sidst Windows check

mvh
Jens

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 26-08-03 21:51

hejsa
jeg synes du skal kontakte
www.spywarefri.dk
og spørge i deres forum jeg er sikker på de kan hjælpe dig med at blive problemet kvit.
De svarer hurtigt og ved hvad de har med at gøre.
m v h

Kommentar
Fra : FrankHjortPedersen

Dato : 27-08-03 07:39

Det er da nuligvis virus, men jeg har haft samme problem gennem længere tid, dette løste sig selv da jeg fik pillet kabinnettet af pc'en, simpelthen fordi at den var for varm, til trods for at jeg har monteret 2 ekstra blæsere, var det altså ikke nok.
Derefter har jeg prøvet mig frem i opsætningen i BIOS, der stod CPU'en til Maksimal ydelse, nu er den sat ned til opimal og det har hjulpet.

Frank

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 19-11-04 10:11

Hejsa
Spørgsmålet har været åbent længe nu, du skal huske at lukke spørgsmålet. Dette gøres ved at trykke i højre hjørne, på accepter svar ovenover det svar, du synes er bedst. Har du ikke fået et svar, der er tilfredsstillende, så kom med en kommentar her, så kan der måske komme et brugbart svar

Ha' en fortsat god dag