/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Unlock Nokia 3410 med data-kabel
Fra : somar
Vist : 552 gange
200 point
Dato : 26-08-03 18:42

Hej

Jeg har købt dette mobil-kabel
http://www.mobilkabler.dk/shop/index.php?side=produkter&kategori=Datakabler%20Nokia Nu vil jeg gerne unlock min mobil. Derfor har jeg downloaded Noktool fra http://www.cubwolf.btinternet.co.uk/software/rnt19.zip men programmet kan ikke finde mobil-telefonen. Når jeg starter NokTool op og vælger Auto setup under Options får jeg beskeden "Phone not found". Hvad gør jeg galt? Er der andre software man kan bruge sammen med mit data-kabel?

Accepteret svar
Fra : NKSDK

Modtaget 210 point
Dato : 26-08-03 18:51

Hej somar

Hvis du har fat i det rigtige kabel, så find programmet EepromTools eller kNok Phoenix - de klarer din telefon uden besvær. Alternativt kan du hente Nokia Tool (ikke NokTool). Nævnte programmer findes mange, mange steder.

EepromTools klarer en 3410 på 30 sekunder, men vær opmærksom på, at version 3.0 kun duer under Win 9x - kører du et andet system, skal du finde version 4.0.

Du skal selvfølgelig også lige være sikker på, at du har sat programmet op til at bruge den COM-port, du har sat stikket i.

Held med det

Venlig hilsen

NKSDK
Nokia Unlock i Viborg

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 26-08-03 18:53

P.S. Kablet, du har skaffet, er helt rigtigt, så det er ikke der, fejlen ligger

Mvh

NKSDK

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 26-08-03 19:13

P.P.S. Jeg går ud fra, at du husker at tænde din telefon, når du beder programmet finde den.

Mvh

NKSDK

Kommentar
Fra : somar

Dato : 26-08-03 19:44

Tak for svarerne. Ja, min telefon er tændt. Jeg har lige prøvet Nokia Tool Build 035 men med samme resultat. Har du et link til EepromTools-programmet ?

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 26-08-03 19:54

Hej igen

Find det her: http://napalm.all.at/mcu-ppm-index.htm

Ind under Nokia, videre ind i Software - så finder du den der: EepromTools 3.1

Mvh
NKSDK

Kommentar
Fra : somar

Dato : 26-08-03 20:13

Det hjælper sgu ikke :( Får hele tiden "Phone not connected !" Nogen forslag?

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 26-08-03 20:21

Det kan kun være forkert com-port, eller hvis tlf. med batteri ikke er korrekt monteret på kablet. Ellers er der noget mystisk på færde. Prøv at fjerne hele skidtet og eventuelt checke, om din com-port duer.

EepromTools er normalt noget af det mest driftsikre, der er til, men du kan alternativt finde Rolis Nokia Tool 1.8 eller 1.9 og prøve dem.

Mvh

NKSDK

Kommentar
Fra : somar

Dato : 26-08-03 21:03

Jeg har ikke mulighed for at tjekke om mine to COM-porte virker. Jeg vender tilbage i morgen, når jeg har prøvet kablet på en anden computer.

Tak for din hjælp indtil videre :)

Kommentar
Fra : somar

Dato : 26-08-03 21:20

Jubiii ... nu duer det. Nu har jeg unlocket min mobiltelefon. I øvrigt virker Eeprom Tools version 3.1 under Windows 2000.

Tak for hjælpen du :D

Godkendelse af svar
Fra : somar

Dato : 26-08-03 21:23

Det er lækkert NKSDK. Endnu engang tak for hjælpen :)

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 26-08-03 21:39

Det var så lidt, min ven.

Mvh

NKSDK