/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Fejl i farver
Fra : Doster
Vist : 350 gange
20 point
Dato : 26-08-03 10:16

Min HP Deskjet 710c vil efter udskiftning/rensning af farvepatron ikke printe den gule farve ud. Har skiftet/fyldt/renset patron 4 gange. Hvad er der mon galt ???

Accepteret svar
Fra : niss45

Modtaget 30 point
Dato : 26-08-03 10:48

Du skriver du har skiftet/fyldt/renset patron , så jeg kan forstå du har genfyldt din patron.. jeg har også en HP med det problem og fik oplyst at den gule er den som bruges mest, du har muligvis kørt med den forlænge uden den gule farve og derfor brænd dysen af ...
Prøv evt. hvis du har en sprøjte, at puste luft i kamrene så du kan se farven løbe ud og lad den stå til den ikke drypper mere, tør forsigtig dysserne af .
Du kan også med forsigtighed bruge lunkent vand til at opløse farven , dryp et par dråber lunkent vand på dysserne , men ikke mere end 5 sek. og sug det på med køkkenrulle. og prøv så om det hjælper, ellers er der ikke anden udvej end en ny patron ..

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 26-08-03 12:17

Har du hældt farverne i de rigtige kamre?
Du kan ikke stole på propfarven!!!!!!!.
Det kan også meget vel være at du har brændt den ene dyse af (ret normalt, hvis den løber tør)

MVH

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-08-03 12:44

Jeg prøvede at hælde lunkent vand i kamrene, lod det løse den tørre blæk indefra.
Ligeledes som niss45 siger lunkent vand på dysserne.
Sug vandet ud, og fyld blæk på.
Lad printeren køre til farverne er rene, det sidste vand skal lige ud.
En metode der fungerede fint her.
Printeren har kørt i flere uger siden den operation.

Godkendelse af svar
Fra : Doster

Dato : 26-08-03 12:47

Tak for svaret niss45.