/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvilket lydkort
Fra : Interkriller
Vist : 489 gange
50 point
Dato : 26-08-03 08:06

Jeg skal have købt mig et lydkort, som jeg kan køre min bas direkte indover, og optage på harddisken.
Hvad kan i anbefale?

Har overvejet creative audigy 2 platinum (er ikke helt sikker på, at det har "jack" indgang)

Kristian

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 26-08-03 08:13

Langt de fleste lydkort har en AUX indgang, er det ikke tilstrækkeligt? Du skal bare bruge en konverter til dit store Jack.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 26-08-03 08:27

Jeg er ikke sikker på at du kan brug AUX indgangen, men du skal derimod bruge microfonindgangen, da en guitar ikke giver ret meget spændning fra sig. AUX indgang har normalt en følsomhed på 750 mV, hvor microfonindgangen har en følsomhed på 0,5-2 mV, hvilket passer til guitarsignal.

Du skal bare bruge en adaptor fra minijack over til 6,3mm jackstik.

God fornøjelse

MVH

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 26-08-03 08:29

Det er også alt sammen meget fint, men ville gerne høre om i kunne anbefale nogle kvalitetslydkort til brug i "hjemmestudie"

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 26-08-03 08:49

Hvis det var mig, ville jeg nok vælge et externt lydkort som feks. Soundblaster Extigy Pris Ca. 1400,00 Kr.

MVH

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 26-08-03 14:42

Er der andre der har erfaringer med lydkort til brug i hjemmestudie

Accepteret svar
Fra : bulla123

Modtaget 50 point
Dato : 30-08-03 16:19

Hej, tag et kig på denne side http://www.xs-sound.dk/ der har de lydkort til brug i studier. Jeg er sikker på at de kan give dig en god vejledning i hvad du skal vælge. Har selv brugt hoontech til en semi studie computer.

Godkendelse af svar
Fra : Interkriller

Dato : 31-08-03 15:46

Tak for svaret bulla123.