/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
M og G asfalt
Fra : exploit
Vist : 355 gange
75 point
Dato : 26-08-03 08:00

Hvad betyder M og G når man snakker om underlag til asfalt.

Der står: "Der skal bruges 10 cm. grus, og 10 cm. M og G.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-08-03 10:15

Hej exploit
Jeg ved ikke hvad M og G står for, men vil da lige kigge på nettet, om der står noget om emnet. Der er en side fra NCC om asfalt http://www.ncc.dk/asfalt/ncc/asfalt/sitemap/main.asp
Hygge...
Søren

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 75 point
Dato : 26-08-03 10:46

Hmmm! Kan ikke fide noget om M & G men mon ikke din lokale grusgrav kan afhjælpe det spørgsmål?
Derimod har jeg lige snakket med en "asfalt-ven", han siger følgende:
Første lag skal være type BG også kaldet sikringsgrus (sand).
Andet lag skal være type SG stabil grus.
Beklager at jeg ikke kan hjælpe dig mere, måske andre kommer med et bud på M & G
Hygge...
Søren

Godkendelse af svar
Fra : exploit

Dato : 26-08-03 13:03

Mange mange tak Clan, det var flinkt af dig =)