/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Loader.exe. Skal den bruges til noget?
Fra : Franksp
Vist : 427 gange
25 point
Dato : 25-08-03 22:16

Jeg har i dag fået en fejlmeddelelse, hver gang jeg åbner min computer.
Noget med, at der er sket en fejl i Loader.exe. Hvis fejlen .......... skal du prøve at genstarte. Når jeg genstarter, også efter at ha' lukket computeren rigtigt, får jeg stadig samme meddelelse.
Er der nogen af jer, det ved hvad det er for et fil? (program?)
Jeg kan se den er ændret i går kl. 12.53. Den fylder 36 kb.
Mit styresystem er Windows ME.
Det irriterer mig, at jeg får denne fejlmeddelelse hver gang jeg åbner min computer.
Kan jeg bare slette den der er. Den ligger i biblioteket: C:Windows.
Eller kan problemet løses, hvis en af jer, som har Windows ME sender mig jeres Loader.exe fil.

Venlig hilsen
Franksp

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 35 point
Dato : 25-08-03 22:31

Prøv lige at omdøbe den til oldload.exe, og genstart.

Det tyder på at du har fået installeret en backdoor i din computer !!
--- Se disse 2 som mulige syndere...
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/backdoor.simali.html
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/backdoor.prorat.html

Kør evt virusscan herfra: http://security.symantec.com/default.asp?productid=symhome&langid=ie&venid=sym
Virus scanning og sikkerhedsscanning åbner i popup vindue.

mvh
Jens

Kommentar
Fra : als

Dato : 25-08-03 22:54

Loader.exe er et meget vidt begreb. Det kan være en legal som f.eks. hos Adobe eller det kan være en virus. Så det kan man ikke bare lige sige om den er god eller dårlig. Der må mere kød på. Find ud af hvor den ligger f.eks.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 25-08-03 22:59

Als

Det har jeg skrevet:

"Den ligger i biblioteket: C:Windows."

Mvh
Franksp

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 25-08-03 23:26

JensT

Jeg hargjort som du foreslår og får derefter denne meddelelse:

Citat
Search for the name of the virus(s) listed below on the Symantec Security Response site for removal information.

A scan has not been run. To start Virus Detection, click here.

c:\_RESTORE\TEMP\A0108259.CPY is infected with Backdoor.Rsbot
c:\_RESTORE\TEMP\A0108264.CPY is infected with Backdoor.Rsbot
c:\_RESTORE\TEMP\A0108273.CPY is infected with Backdoor.Rsbot
c:\_RESTORE\TEMP\A0116477.CPY is infected with Backdoor.Rsbot

Når jeg bruger søgefunktionen, kan den ikke finde filerne.

Hvad skal jeg gøre nu?

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-08-03 00:02

Gamma loader.exe er fra Adobe og hentes/køres ved start af AdobeReg32.exe og er en gamma korrektion af din skærm.

Din CPY henvisninger må stå i din reg. og noget tyder på du skal scanne efter Trojans. Du har en port åben.

Prøv at gå ind på : http://spywarefri.dk/trojporte.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-08-03 00:03

Har du prøvet at løse problemet ved hjælp af systemgendannelse?

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 26-08-03 00:13

Frank, Det ser ud som om at du har en eller anden virusscanner inde, som har arkiveret virusbefængte filer i et skjult område, og at det er de filer Symantec finder. CPY betyder kopi..

Efter du havde ændret loader.exe, kører alle programmer så normalt - Også noget du måske installerede i gåe omkring den tid timestamp på filen var?

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 26-08-03 00:29

Til rellom

Nej, det har jeg ikke. Måske skulle jeg prøve det.

Til JensT

Ja de programmer jeg har prøvet i dag kører perfekt. Jeg har ikke installeret nogen programmer indenfor den sidste uge

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-08-03 00:58
Kommentar
Fra : JensT

Dato : 26-08-03 08:08

OK Frank, Så slet oldload.exe. Se også om loader.exe er kommet tilbage (automatisk systemgendannelse).

Brug de 3 symantec links (også det fra manse, da du har haft rsbot på computeren - det er nu ikke den der har lagt loader.exe ind) til at rydde op i dit system og registreringsdatabase.

mvh
Jens

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-08-03 08:37

Måske>Det kan være legetimt´software(loader.exe )
http://www.pcwelt.de/tipps/betriebssysteme/windows/30208
Kan du ikke tysk så kan du oversætte f.eks. til engelsk og
få en ide om vad det handler om.

http://babelfish.altavista.com/babelfish/tr

Manse9933

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 26-08-03 08:50

Nej Manse - den er det ikke - den gamle loader der omtales der anvendes ikke - Jeg har en ME maskine kørende - der er ingen loader.exe i og den klarer alt dos ganske udmærket.
mvh
Jens

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-08-03 09:00

okay,vi kommer da hele vejen rundt,Har du højre klikket på filen>egenskaber,for at se om du kan få nogle info,det kunne
være interresant og finde ud af vad denne fil handler om,fordi
det kan være 1000 ting,(nysgerri)

Manse9933

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 26-08-03 09:27

Tag turen rundt her google: "loader.exe" -adobe virus
http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=%22Loader.exe%22+-adobe+virus&meta=

Filen er ændret i forgårs og Frank har ikke indlæst nye programmer i forgårs - Hvilke legitime rutiner kan du forestille dig? - Næh vel?

IMO 99% sikkert at det var en bagdør

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 26-08-03 09:33

Det er enormt vigtigt at have en ordentlig virusbeskyttelse i dag..

Eksempel !PRØV IKKE DENNE SIDE HVIS DU IKKE HAR OPDATERET VIRUS SCAN KØRENDE..: http://www.pabe.org/

Legitimt site der er så venlig at aflevere en virus:

Scan type: Realtime Protection Scan
Event: Virus Found!
Virus name: HTML.Redlof.A
File: C:\Documents and Settings\J\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\KDUZOPQF\pabe[1].htm
Location: C:\Documents and Settings\J\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\KDUZOPQF
Computer: J
User: J
Action taken: Clean failed : Quarantine failed : Access denied
Date found: Tue Aug 26 09:29:00 2003
-------------------------------------

Sygt?, ja - men det er de nøgne fakta.

mvh
Jens

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 26-08-03 09:34

Hej manse9933

Egenskaber:

Filtype: Program
Beskrivelse: Loader
Placering: C:\Windows
Størrelse: 36 kb
Diskforbrug: 36 kb
Oprettet: 19. august 2003 18:38:21
Ændret: 24. august 2003 12:53:28
Åbnet: 26. august 2003

og der er flueben i "arkiv".

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-08-03 09:39

Det kunne jo være at et eller andet problem med et program har gjort at
der er sket en ændring i et andet program som har denne fil indbygget (korupt
driver)o.s.v
o.s.v.
Fantasien sætter grænserne.

http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF8&oe=UTF8&q=loader.exe
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-08-03 09:48

Franksp:har du prøvet at køre sådan noget som spyBot eller et lignde program?

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-08-03 09:51

Som JensT siger så er det højst sansynligt noget snask. Har du haft en ekstra toolbar sådan lidt ufrivilligt (eller frivilligt)? Hvis ja så kan det meget nemt være den. Kører alt ellers som det skal? Hvis ja så er der ikke grund til at gøre end køre nogle onlinescanninger hos Spywarefri vira, spyware mm. Hvis du vil have dem til at lave en HJT-log-analyse kan du også få dem til det i deres forum. Så får du den renset fra A til Z.

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-08-03 09:53

Spywarefri's online scanner for spyware: http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-08-03 09:54

als:god ide.
Manse9933

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 26-08-03 09:57

Jeg har lige kørt Ad-aware. Da den kom til:
C:_Restore\Temp dukkede Norton Antivirus op, og anbefalede jeg satte 2 filer i karantæne. Efter dette gik Ad-aware i stå, den står stadig med "uret".
De hedder 16492319875 Egenskaber, Virusinformation: Backdoor.Rsbot
Den anden hedder: msdos.exe og har de samme informationer.

Jeg har ikke slettet dem endnu. Skal jeg bare gøre det?
Jeg godt tænke mig at at Ad-aware igen.
Frank

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-08-03 10:00

prøv als's foreslag der får du nogle info og foreslag

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-08-03 10:01

Manse9933> Ja, jeg har nu fulgt denne tråd og synes at både dine og JensT's og også de andres forslag har været gode og relevante.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-08-03 10:08

als:når der er så mange mulighedder så er dit foreslag nok den bedste løsning,
jeg har ikke selv hørt om loader.exe før nu,og vil gerne finde ud af vad denne fil drejer sig om,det kan være en nyttig viden at få indplanteret i havregrøden
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-08-03 11:04

Når jeg bruger søgefunktionen, kan den ikke finde filerne.

Antivirus Tools Cannot Clean Infected Files in the _Restore Folder

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q263455

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 26-08-03 19:01

Tak for svaret JensT.

      Mit oprindelige problem med filen "loader.exe" løste jeg ved at slette den.

Virusproblemet blev også løst. Hvis du vil vide hvordan, så se her:

http://www.kandu.dk/dk/tip/4988

Mvh og tak for mange gode svar

Kommentar
Fra : clausagger

Dato : 21-09-03 16:24

Hej Franksp
Havde Loader.exe og et par andre lign. paa besoeg i firmaet forleden, fandt ud af hvad det er ved et tilfaelde, vi har to ens koerende maskiner, og den ene var ikke besoegt, saa alt delete koltrol, og sammenligne hvad der var koerende af processer.
Om morgenen havde jeg en del vilde boxe der poppede op af sig selv med nogle sider i alt seks, de efterlod hver en exe, og blokkede min browser hele formiddagen til jeg fandt dem under mine favoritter hvor de var added af sig selv, derefter sammenligningen og delete, da den sidste blev deletet poppede min browser opigen uden problemer - ja ha ha da havde jeg nyinstalleret og repareret i tre timer.
Hilsen Claus

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 21-09-03 16:57

Tak til clausagger

Jeg har haft den en gang til senere, men fandt den hurtigt og deletede den med det samme.

Mvh
Frank