/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Hypnose mod at spise for meget
Fra : gurkemeje
Vist : 912 gange
20 point
Dato : 25-08-03 21:39

Er der nogen der har erfaringer med hypnose til at afhjælpe en rigtig dårlig vane - som at spise for meget og for usundt?
Kender nogen en god hypnotisør i Århus-området?
Hans

Kommentar
Fra : hellehelle

Dato : 25-08-03 21:55

jeg har hørt om en der har prøvet, jeg vil spørge hende i morgen hvad han hedder.

Accepteret svar
Fra : Dr.Mark

Modtaget 30 point
Dato : 25-08-03 22:46

Ja, man kan behandle spiseforstyrelse med hypnoterapi. Man skelner mellem hypnose (som udføres af hypnotisører) og hypnoterapi (som foregår hos en psykoterapeut med speciale i hypnoterapi også kaldet hypnoterapeut). I tilfælde af spiseforstyrelser vil jeg anbefale en hypnoterapeut med relevant grunduddannelse såsom psykolog eller læge.

Hvis du sender mig en email til info@hypnosedoktor.dk skal jeg anbefale dig en i Århusområdet.

Dr.Mark

Godkendelse af svar
Fra : gurkemeje

Dato : 25-08-03 23:09

Tak for svaret Dr.Mark. vh. Hans