/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
hunde
Fra : modersvilje
Vist : 971 gange
270 point
Dato : 25-08-03 17:36

Vi har en Sarplaninac tæve, som vi har fået hjem fra Yugoslavien, og nu er vi blevet enige om at det kunne være "sjovt" at få hvalpe på hende, og endnu sjovere hvis de var ægte, men problemet er at vi ikke kan finde andre af denne race i Danmark.
Kender du til en han-hund af denne race ?
Se vores hund på http://www.sitecenter.dk/sarplaninac
MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-08-03 18:34

Der er vist en her:
http://www.modersvilje.webbyen.dk/
Emesen

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 25-08-03 19:33

Hej emesen
Den adresse du har sendt os er også vores hjemmeside og dermed vores hund
MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-08-03 19:36

Hovsa - nu ser jeg det.
Emesen.

Kommentar
Fra : mathilde

Dato : 25-08-03 21:01

Hvis I er seriøse er det vel ikke sværere end at tage turen til udlandet med hende for at få hende parret. Eller bestille noget sæd?
Selvfølgelig vil det være nemmere hvis hannen er i DK, men hvem siger at hvis han findes, at han så også er den rette at parre jeres tæve med.
Jeg ville da hellere lede efter den rigtige han, og så se lidt stort på hvor han findes.

Mathilde.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 25-08-03 23:53

Her er en Hollandsk Kennel..
http://www.thedogplace.com/kenneldetail.asp?BRID=353&KNID=3404 - Lidt tættere end MK eller YUG

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 26-08-03 06:39

Mathilde har en god pointe... en hund er ikke bare en hund, når der skal avles...!!

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 26-08-03 19:35

Hvorfor er en ægte hund bedre ?

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 26-08-03 20:34

øh... hvad mener du? Det var dig selv der skrev i det oprindelige indlæg at det gerne måtte være en ægte hund...

Nu er alle hunde jo, ligesom tæpper, ægte!!!! Men hvis man har forelsket sig i en bestemt race er det da en fordel, at nogen (opdrættere og avlere) holder denne race såvel ren som sund.

Mvh

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-08-03 21:04

Jeg har fundet lidt svensk:
http://www.skk.se/lankar/rasspecklubb.htm#RS
et stykke nede står der et link Svenska bergs- och Herdehundsklubben
http://medlem.spray.se/SBHK_SKK/ det er åbentbart en hyrdehund men det ved du vel
Det kunne være, at de havde en vovse, som vil være med til lidt valpe.

Emesen.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 27-08-03 22:49

Det jeg spurgte om ,var om der var nogle "der ude" der kendte til en Sarplaninac han-hund i Danmark, jeg har selv fundet 2 Sarplaninacèr i Danmark, den ene er en tæve og den anden er en hanhund der kommer fra samme kennel i Yoguslavien og er for tæt i familie med vores hund til at det er en god ide at få hvalpe på disse 2 hunde.
Modersvilje

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 03-09-03 16:41

Kom nu der ude, jeg har selv fundet 2, der må da være flere!
Dansk Hunderegister har kun vores registreret, så det er prøvet.
MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : ulrika

Dato : 03-09-03 18:09
Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 03-09-03 18:15

hej ulrika
det er vores 2 hunde og den klub hvor vi er racerepresentanter for
kaukasisk owtsharka & sarplaninac

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-09-03 22:22

Prøv at rette henvendelse igennem Dansk Kennel Klub. Hvis nogen ved det (lyder som de gule sider) så findes det her.
http://www.dansk-kennel-klub.dk/
Citat
Velkommen til Dansk Kennel Klub
Danmarks største klub for hundeejere
post@dansk-kennel-klub.dk
Parkvej 1, 2680 Solrød Strand, Tlf. 56 18 81 00, Fax 56 18 81 91

mvh Søren

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 04-09-03 08:48

Hej Søren
De 2 hunde jeg har fundet i Danmark er ejet af yugoslavere, som har taget deres hund med fra hjemlandet, og de hunde er ikke registreret nogle steder (ulovligt fy) men sådan er det, og jeg mener at der må være flere end de 2 jeg har fundet.
Dansk Kennel Klub er prøvet, de kender kun os !
MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-09-03 09:19

Prøv at lave en gratis annonce i Den Blå Avis eller/og i Gul og Gratis
DBA = http://www.dba.dk/
G&G = http://www.gulgratis.dk/

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 10-09-03 22:58

Mon ikke du kan få hjælp derfra hvor du har fået din hund. De kender sikkert andre opdrættere i landet, og kan fortælle dig hvor de har solgt hunde til. Men du må nok være indstillet på at køre nogle kilometer i europa for at finde den rigtige hund. Der er jo også mulighed for insiminering, således at en hanhunds sæd kommer frosset til Danmark. Jeg synes i øvrigt det er en meget smuk hund. Så held og lykke med avlsarbejdet - det er da spændende.
Hilsen fra Karin

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 11-09-03 08:47

Hej Karin og alle jer andre der har svaret mig:
Jeg kan selv finde andre Sarplaninacèr ude i verden, jeg har fundet nogle i Sverige og i Finland, og jeg ved at der er "masser" i Tyskland og Holland.
Jeg har også fundet er Dansk dommer, som ikke kender til nogle Sarplaninacer i Danmark, ikke en gang vores før han talte med mig.
Men da jeg selv har fundet 2 Sarplaninacer i Danmark, ville det undre mig om der ikke var et par stykker til (det ville da undre mig hvis jeg er så dygtig at jeg selv kan finde dem alle.)
MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 11-09-03 10:52

Hej Modersvilje
Prøv at stille spørgsmålet i NG´en (under interesser, hunde, klik i "skriv nyhedsbrev")
Der er RIGTIG mange mennesker, der ved en masse om hunde... der når du ud til et bredere publikum end her. Kandu fungerer som newsreader for nyhedsgruppen (NG), men det kan du læse mere om under "kom godt igang".

Bare et forslag..

mvh Christina

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 22-09-03 17:45

Hej Christina
Nu er dit forslag prøvet, men der sker "aller en skii" ,så jeg må jo tro på, at jeg er så dygtig, at jeg selv har fundet de eneste 2 Sarplaninacer er i Danmark.
Tak til alle dem der har prøvet at hjælpe mig.
MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 22-09-03 18:34

jamen du har ikke skrevet det direkte i ng´en....
Jeg kan ihvertfald ikke finde det der. Når du har klikket "hunde" scroller du ned nederst på siden, der er en masse diskussioner igang!
mvh

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 22-09-03 18:36

Klokken 18.32 så det sådan ud:

1 21/09 Hvad laver han?? (lidt langt...) (2) Betina von A
2 21/09 Hund med killinger (0) Trine Kornum
3 21/09 svømning for hunde. (4) Søren Jensen
4 21/09 Kirtler (2) Jens Jensen
5 20/09 Til Trine - hundenavn (0) Ann K
6 19/09 Timing ved indlæring? (5) Per, Odense
7 19/09 Puds omkring øjnene (6) Lars Hoffman
8 19/09 Jens Breth Hansen (0) Marianne Hel
9 18/09 Hvorfor smager nogle hundelorte så godt? (4) Michael Hjor
10 18/09 re:dyrekliniker. (3) HHR

[1-10] af 4078

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 21-10-03 11:32

Vi har selv fundet en Sarplaninac mere.

Vi blev kontaktet af et hunde-internat, de havde fået en en hvalp indleveret, om det var noget for os,
vi har 2 store hunde så nej tak! men vi fandt et andet hjem til den, så nu kender vi til 3+vores Beta
(ialt 4 i Danmark)
Modersvilje

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-10-03 15:38

jamen det var da skønt! Lukker du ikke tråden så?
Mvh Christina (hvad så med hvalpe?)

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 21-10-03 15:48

Den sarplaninac (der fandt os er kun en hvalp) men det er en hanhund, så måske hvalpe om nogle år.
NEJ jeg har ikke tænkt på at lukke tråden, der må være flere, det kan ikke være rigtigt, at der kun er dem jeg kan finde der MÅ være flere!
MVH
Modersvilje

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 270 point
Dato : 21-10-03 15:54

Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 15-12-04 11:20

Tak for svaret skingur.