/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Kan I anbefale mig nogle pc/ps2-spil?
Fra : Rascha
Vist : 1295 gange
100 point
Dato : 25-08-03 16:06

Hej derude!

Er der ikke nogle, der kan anbefale et eller flere spil, hvor man skal bruge hoved lidt.
De fleste vil nok sige, at det skal være de der stradegi spil, hvor man skal bygge en borg og kæmpe mod nogen.
Eller spil som simcity og alt det der.
Men det interesserer mig ikke at bygge noget på den måde.
Jeg søger nok mere den form for spil, hvor man skal løse gåder/opgaver, eller får ledetråde osv. Findes det?
Jeg havde en gang et spil med at løse nogle opgave og åbne pengeskabe.

Meld ud - meld ud
Jeg higer efter et godt spil med "indhold"

Rascha

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 25-08-03 16:38

Så må splinter cell være et godt bud.

/Bofh

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 25-08-03 18:00

Spil med indhold er der "plenty" af derude på markedet..! Du får al slags underholdende software.

Skal jeg nævne mine favoriter til PS2 (lidt hen i den stil du leder efter) så må det være disse her:

GTA-Vice city : fedeste af det fedeste, blanding af mange genrer noget for enhver.!

Splinter Cell: Snige, infiltrere, løse opgaver m.m. MEN desværre alt for kort, gennemførte det på to dage og solgte spillet!!!

Metal Gear Solid 2 sons of Liberty: Snige, løse opgaver m.m. pakket ind i den bedste grafik der fås til PS2. Meget langt og underholdende.

Ellers er der mange flere... jeg nævnte bare nogle af mine yndlingsspil til PS2.

Prøv f.eks. at logge på www.gamespot.com og find ps2. Her er alle spil inddelt i kategorier og du kan læse test og meget andet om de fleste spil. Dog er der det kedelige ved siden at den er amerikansk, så det er ikke europæiske versioner de tester. Men her har jeg fået meget gode råd og købt mange spil efter det..
Du kan jo også købe det officielle danske playstation magasin, som altid har en dvd med bladet. Her kan du prøvespille mange nye og ældre spil, udkommer engang om måneden..!

Venlige hilsner

Mikael

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-08-03 18:02

7th guest og 11th hour der skal løses gåder og opgaver.

mvh ans

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 25-08-03 20:24

Hej Rascha
Ellers er der jo: Morrowind, pirates of the carribian (sørøver, med masse af quests), Civilization 3, colobot (programmer dine egne robotter og kæmp mod uhyrer), Dungeon siege, rollercoaster tycoon (Byg dine egne rutchebaner i et tivoli og få det til at løbe rundt), NeverWinter_nights, uplink (computer hacker) og worms_worldparty (temmeligt sjovtspecielt mod andre)

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 25-08-03 20:38

Glemte lige medival_total war, (game of the year og temmelig underholdende )

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 25-08-03 22:13

Hejsa prøv med ligt gys såsom silent hill 2 og 3 til ps2 der er masser af gåder
eller soul reaver 2 det er også et godt spil med gåder der kommer en 3er jul det er til ps2
der er også diablo 2 hvor der er expansion til pc"du kan få begge spil for ca 200kr i dag
også er der divine divnity til en flad 100er der er i stil med diablo
mvh Tom

Kommentar
Fra : jackaske

Dato : 28-08-03 12:50

spil PC-SPIL

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 28-08-03 12:59

Man SPILLER ikke PC-spil man downloader en masse pjat, venter pga frygtelige loadetider køber ekstra harddisk, mere ram, mere power hele tiden. Man når aldrig at SPILLE et spil, fordi PC´eren skal opdateres og pilles ved konstant for at følge med. Man taster en masse taster og bliver frustreret over at spillet bryder ned....

Sådan er det..!

Mikael

Kommentar
Fra : Rascha

Dato : 28-08-03 16:24

Jamen det er jo fint nok alt sammen.

Men kan det være rigtigt, at der stort set ikke findes andet end noget der handler om, krig og mystiske monstre.
Det kan godt være at grafikken er rigtig god, men jeg er da ligeglad med om man kan se at en person har fregner eller voks i ørene, hvis man er nødt til at bruge et våben for at få spænding.

Ok, hvad så med spil, hvor man skal opklare en forbrydelse eller noget i den retning. Findes det?
Eller hvad med noget sansynlighedsregning eller hvad ved jeg.

Rascha

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-08-03 16:34

Så er der også Strisser.

7th guest, som jeg tidligere anbefalede er uden monstre og handler ikke om krig.

mvh ans

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 28-08-03 17:12

Her er side www.gamez.dk som er til aller tyber konsolder, der er masser af spil og der stor også om det er spil der er vær at købe eller ej". Der er noget så trist som at sætte et spil i en konsol til 500kr og så finde ud af det er noget bras tro mig det er prøvet.

Accepteret svar
Fra : mikael_hanna

Modtaget 100 point
Dato : 29-08-03 10:05

Der kommer snart et nyt spil til ps2 og pc som hedder broken sword (det er det tredje spil i serien). Her skal du slet ikke slå nogen ihjel (ikke så vidt jeg ved) men løse en masse gåder og snakke med personer for at gennemføre spillet. Du kan læse om det her http://www.gamespot.com/ps2/adventure/brokenswordthesd/preview_6071124.html

Ellers har du et skægt spil hvor du skal overleve et jordskælv som hedder S.O.S. Escape som du kan læse om her (disaster report er det amerikanske navn til samme spil) http://www.gamespot.com/ps2/action/disasterreport/review.html

Eller ICO til PS2 et spil som bare er smukt og dejligt uden at skulle slå ihjel. Du skal redder en prinsesse ud af en borg ved at løse forskellige opgaver. Rigtig gode anmeldelser har dette spil fået.!
det spil kan du læse om her http://www.gamespot.com/ps2/adventure/ico/review.html

Ellers er der jo mange gode gamle LucasArts spil. Her var nogle af de første til C64/amiga/pc Manic Mansion og Zak Mckracken. Disse to spil har jeg brugt MEGET MEGET tid på, geniale spil hvor du skulle styre flere personer og få dem til at løse opgaver.
Senere til Amiga og PC kom så Secret of Monkey Island serien (du får faktisk det sidste spil i serien til PS2) læs om det her http://www.gamespot.com/ps2/adventure/escapefrommonkeyisland/review.html . Til PC kom Sam and Max, et meget komisk detektiv spil hvor du skulle løse et mord (du er en hund og en kanin), til dette spil kommer der en fortsættelse senere på året.
Selv Indiana Jones blev lavet om til et spil i denne genre. Det var et meget godt og underholdende adventure spil bygget på den tredje film.
Alle disse gamle spil jeg nævner fås stadigvæk og er alle sammen spil uden våben, krig, monstre og ødelæggelse. Det er hjernevrider spil med humor i højsædet.

Mikael

Forresten kom jeg i tanker om mit favoritspil til C64 i sin tid det hed "They stole a Milion". Et kanongodt spil hvor man først skulle hyre sig nogle folk til et lille røveri. Når man havde fundet de rette folk, fik man et blueprint over bygningen man skulle røve. Så skulle man planlægge ruterne for de forskellige folk man havde hyret (alarm specialister, flugtkører, bombeekspert m.m.). Når ruterne var lagt går røveriet igang, og man kan kigge på mens de begår røveriet som man har planlagt det, og hvis det keder en, selv deltage med bossen. Efte hvert succesfuldt røveri fik man en bunke penge til at købe flere folk og ting for, så man kunne begå større røverier.
Jeg mindes det spil meget godt og synes at det var et genialt hjernevrider spil, som (på det tidspunkt) havde god grafik og underholdning (vi snakker godt nok om en gammel commodore 64 i 80´erne, men man kan spille spillet på sin pc´er med en C64 emulator).

Håber du kan bruge noget af mit vørvl til noget som helst..!

Kommentar
Fra : Rascha

Dato : 29-08-03 13:58

Jeg synes klart, at noget af "vrøvlet" lyder ganske godt.
Jeg tror jeg skal lidt på jagt i weekenden.

Rascha

Kommentar
Fra : simor

Dato : 06-09-03 18:54

GTA - Vice City er et super godt spil med mange fede varierede missioner!

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 08-09-03 16:59

Ville det ikke være en ide at give et af svarene point..? Du får jo også point hver gang enlæser dit besvarede spørgsmål..?

Mikael

Kommentar
Fra : Rascha

Dato : 08-09-03 22:54

Jo det ville da være en fin ide.

Men kræver det ikke at jeg kan bruge svarene til noget.
Ind til videre er det ikke lykkedes mig at opdrive et eneste af de spil der er blevet anbefalet, som jeg kunne have interesse i.

Hvor kan man for eksempel købe 7th guest og 11th hour, som ans taler om. Og hvad med det Ico du selv nævner.

Kigger jeg de forkerte steder eller er det bare nogle gamle spil, som er gået på dato?

OK jeg har været lidt langsom, men nu er nok heller ikke så flittig bruger som visse andre.

Rascha

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 09-09-03 10:06

Hej Rascha.

Du har nok ret i at det er svært at finde nogle af de ældre spil. ICO skulle kunne købes i de fleste computerspils butikker (jeg mener ikke Bilka eller Føtex), jeg mener endda at spillet snart udkommer i Platinium serien (dvs. prisen falder). Hvis du ikke kan finde spillet/spillene som du søger, så ville jeg tage forbi en af special butikkerne i landet som kun handler i spil. Her har du muligheden for at spørge dig frem om spillene og få dem til at skaffe de spil du kunne være interreseret i. Der ligger en hyggelig en på strøget som er meget hjælpsom.
Lad være med at lede på nettet efter spillene eller bestille dem vi en netforhandler.. det ender bare med at du bliver snydt.!

Mikael

p.s. Du kan jo også stille flere points til rådighed, så ryger dit spørgsmål til toppen igen og flere læser det og har mulighed for at besvare det..! Når et spørgsmål ligger langt nede på listerne så bliver det meget sjældent besvaret.! bare et godt råd.!

Kommentar
Fra : Rascha

Dato : 12-09-03 12:41

Hej Mikael

Tak for indsatsen!

Rascha

Godkendelse af svar
Fra : Rascha

Dato : 12-09-03 12:44

Kommentar
Fra : Twistgirl

Dato : 08-06-04 19:36

Diablo