/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvordan ved man software mod spyware ikk~
Fra : erling_l
Vist : 384 gange
5 point
Dato : 25-08-03 14:01

Jeg læste lige tippet om programmet vedrørende fjernelse af spyware. Det får mig til at tænke på, hvor hjælpeløse, vi somme tider er - for

Hvordan ved vi, at programmer mod spyware ikke selv er spyware ?

Hvordan ved vi, at patches og programmer mod virus ikke selv indeholder virus osv ?

Tænk over det - det er fan'me ugyggeligt, du !!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-08-03 16:42

Nemt erling_l
Ingen netadgang - ingen lånedisketter - nye disketter hver gang til fil-levering.
Eller gem hele HD på en anden HD og tag den ud.
Send kun vedhæftede filer - modtag dem ikke.
Brug flere "anti" programmer, som kan slås om hvem der "ren"
Emesen.
PS. Ja - du har så evig ret.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 5 point
Dato : 25-08-03 21:06

De har et åbent forum hos http://spywarefri.dk der spørger du bare

..ellers;

Tjek siden ud eling_l, der får du svaret. Kik f.eks. under : http://spywarefri.dk/software.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 25-08-03 23:55

Det er såmænd rigtig nok, mole-kyler - men det var ikke så meget løsningen, som det var pointen: Hvordan ved du f.eks. hvem du kan stole på i sådan et forum ? Der er "nemme" spørgsmål, som kan besvares med link til lovgivning, regler eller logiske løsninger - men når det kommer til stykket, har de færreste af os en chance for at gennemskue, hvad der sker på nettet.

De fleste af os downloader med glæde programmer fra Microsoft - men hvem siger, at det ikke er Microsoft selv, der programmerer et par vira nu og da - de som har autoriserede programmer kan så bøvle med at få renset ud - mens de, som måtte have crackede programmer bliver udelukket fra den herlighed - en åbentlys smart måde at få "fanget" de uaftoriserede på.

Essensen er vel i virkeligheden bare en konstarering af, at alle lever livet farligt på nettet.

Mvh Erling

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 28-08-03 02:39

Ud fra betragtningen at du trods alt forsøgte at løse mit problem, synes jeg klart, at du fortjener ALLE 5 point

Hvordan går det med lejlighed - lysner det ?

Mvh Erling

Godkendelse af svar
Fra : erling_l

Dato : 28-08-03 02:40

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-08-03 08:34

erling_l du har så evigt ret, man skal vare sig på nettet. Mht. til lejlighed kunne det gå bedre, men jeg har dog tag overhovedet for et stykke tid. Et værelse på Vesterbro jeg flytter ud på i næste uge. Det medfører nok et par ugers 'ferie' fra kandu.dk, men så får jeg masser af tid til andre ting

<*){{{>< /MOLOKYLE ><}}}(*>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-08-03 08:36

Ps. kender du dette link : http://1984.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 28-08-03 09:23

Kendte det ikke, nej. Er lidt mixed op omkring holdningerne til det. Et eller andet sted er rockerloven jo udsalg af frihed til fordel for - forhåbentligt - større sikkerhed. Overvågning uden viden af parterne er skræmmende (de 1984 går jeg ud fra stammer fra "Big brother") - og det er det også at vide, hvor stor en del af kriminaliteten, der skyldes rockere.

Hvis - og det er jo et hvis - min søn undgår stoffer og kriminalitet (bl.a. pga. loven), vil jeg så bytte med en viden om, at jeg teoretisk kan blive overvåget ???? Det er ikke et nemt spørgsmål, vel ?

Mvh Erling