/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Murmaling til gulve
Fra : mariusn
Vist : 1328 gange
70 point
Dato : 25-08-03 08:55

Hvilken maling er det jeg skal vælge, når jeg skal male mit terasse gulv?
Den skal ikke koste en bondegård.

Hvor får man købt det?
ca hvor meget vil det koste (ca 10m2)

Mvh
Marius

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-08-03 09:39

Hvad matriale er terassegulvet lavet af: Beton, træ eller??????
Du skal regne med at, gulvmaling generelt er dyrt. Det skulle jo gerne kunne holde til slid, i modsætning til feks.
vægmaling.
Du skulle kunne købe det i alle byggemarkeder, farvehandlere.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-08-03 09:40

Hvad matriale er terassegulvet lavet af: Beton, træ eller??????
Er det indendørs eller udendørs?
Du skal regne med at, gulvmaling generelt er dyrt. Det skulle jo gerne kunne holde til slid, i modsætning til feks.
vægmaling.
Du skulle kunne købe det i alle byggemarkeder, farvehandlere.

MVH

Kommentar
Fra : mariusn

Dato : 25-08-03 09:42

"Murmaling til gulve" --> det er mur gulv.

Kommentar
Fra : mariusn

Dato : 25-08-03 11:57

Flere som har nogle bud på hvad det koster.
Hvilken type maling jeg børe se efter.
Hvor jeg børe kikke (hvilke butik(er)).

det er som nævnt tidligere et Murgulv /(Beton) som er ubehandlet.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 25-08-03 12:45

Jeg ved at der findes speciel gulvmaling som er flerfarvet når den tørrer op. Jeg brugte den på et gulv i et hus jeg nu har solgt, men den holdt da de 6 år vi boede der. Det var en slags vådrumsgulvmaling og blev købt i en farve handel

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 70 point
Dato : 26-08-03 16:43

Jeg ville da foreslå dig at kigge efter/spørge efter betongulvsmaling. Hvis prisen er for pebret, kan du jo sige, du lige vil tænke over det.

Godkendelse af svar
Fra : mariusn

Dato : 04-09-03 09:11

Tak for svaret pbp_et.

Kommentar
Fra : badass11

Dato : 21-11-03 21:11

http://www.liwa-maling.dk/varedetalje.php4?vareid=44&gruppeid=7

Murmaling er en vandfortyndbar, olieforstærket og selvrensende facademaling med god vedhæftning.
Murmaling er diffusionsåben så muren kan ånde.
Overfladen skal være ren, fast og tør.
Tidligere kalkede overflader afrenses til fast bund.
Det bedste maleresultat opnås ved 2 påføringer.
Teglstens- og nypudsede facader må ikke males fø afhærdning ( 1 - 2 år )
Stærkt sugende overflader grundes med Forankringsgrund.
Mal aldrig i solskind og på varme overflader. Eller ved temperaturer under + 5 grader. C.
Type : Olieforstærket emulisionsmaling.
Tones i pastelfarver.
Glans : 05
Tørretid : Ca. 1 time ved 20 gr.C.
Overmalbar efter min. 24 timer.
Påføring : Pensel, rulle eller sprøjte.
Dækkeevne: Ca. 6 - 10 kvm. pr. ltr.
Fortynding : Vand.
Rengøring : Værktøjet rengøres i vand.
Opbevaring : Frostfrit.

5 liter. Pris: 299.00 DKK.
10 Liter Pris: 499.00 DKK.

Kommentar
Fra : badass11

Dato : 21-11-03 21:11

http://www.liwa-maling.dk/varedetalje.php4?vareid=44&gruppeid=7

Murmaling er en vandfortyndbar, olieforstærket og selvrensende facademaling med god vedhæftning.
Murmaling er diffusionsåben så muren kan ånde.
Overfladen skal være ren, fast og tør.
Tidligere kalkede overflader afrenses til fast bund.
Det bedste maleresultat opnås ved 2 påføringer.
Teglstens- og nypudsede facader må ikke males fø afhærdning ( 1 - 2 år )
Stærkt sugende overflader grundes med Forankringsgrund.
Mal aldrig i solskind og på varme overflader. Eller ved temperaturer under + 5 grader. C.
Type : Olieforstærket emulisionsmaling.
Tones i pastelfarver.
Glans : 05
Tørretid : Ca. 1 time ved 20 gr.C.
Overmalbar efter min. 24 timer.
Påføring : Pensel, rulle eller sprøjte.
Dækkeevne: Ca. 6 - 10 kvm. pr. ltr.
Fortynding : Vand.
Rengøring : Værktøjet rengøres i vand.
Opbevaring : Frostfrit.

5 liter. Pris: 299.00 DKK.
10 Liter Pris: 499.00 DKK.