/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
optimering af topstyk
Fra : xtrain
Vist : 615 gange
100 point
Dato : 24-08-03 16:23

hej...
jeg går med tanken om at lave lidt ved mit topstyk.men det er ik nemt at finde data på sådan noget,det eneste jeg finder er om hvad de har gjort.men ik om feks:hvor meget man må ell skal tage af når det skal planslibes.hvor store må ell skal sæderne være.hvordan man sliber ventilerne alle de tekniske data mangler jeg.....er her nogle som kan hjælpe mig med det....
mvh.xtrain

opel kadett E 1.3 ohc

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-08-03 17:46

Med mindre du har et specialværksted til at planslibe topstykke, så skal du gå til et motorrenoveringsfirma som er expert i netop planslibning. Når du tager topstykket af for at slibe ventiler, og der ikke er mærker efter en utæt toppakning, så er der ingen grund til planslibning. For at slibe ventiler skal du bruge både specialværktøj og lidt viden som bedst erfares sammen med en der har prøvet det før. En kompressionsprøve til at starte med ville være godt.
Emesen.

Kommentar
Fra : xtrain

Dato : 24-08-03 17:52

jeg har hvad jeg skal bruge men mangler bare teknisk data........
xtrain.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-08-03 19:11

OK - Så vil jeg anbefale at du køber eller låner en Haynes manual til din bil.
Her kan den købes
http://www.birgersbilligebilboeger.dk
Emesen.

Kommentar
Fra : xtrain

Dato : 24-08-03 19:20

hej emesen..
jeg trår ik du har læst mit spørgsmål helt igennem..jeg ønsker at optimere (tune) det.og de dataer kan man ik få i en haynes håndbog for det er kun til standart så vidt jeg ved..
xtrain..

Kommentar
Fra : xtrain

Dato : 24-08-03 19:21

hej emesen..
jeg trår ik du har læst mit spørgsmål helt igennem..jeg ønsker at optimere (tune) det.og de dataer kan man ik få i en haynes håndbog for det er kun til standart så vidt jeg ved..
xtrain..

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-08-03 19:26

Nej - nu kan jeg godt se at min kommentar var lidt hen i vejret.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : phg1

Modtaget 100 point
Dato : 24-08-03 21:41

jeg vil anbefale du leder efter tunings biblen der hedder tuning motor og undervogn den er skrevet af gert hack den er gammel (1973)men det der står i den bog kan uden videre anvendes på nyere biler idag jeg ville prøve at kontakte køsters motorboghandel i randers de har måske også andet materiale du kan bruge til dit projekt.

Kommentar
Fra : xtrain

Dato : 25-08-03 17:36

hej emesen..
ja men det er ok...

xtrain..

Kommentar
Fra : xtrain

Dato : 25-08-03 17:40

hej phg1..
det lyder godt jeg undersøger det lige lidt nærmere og hvis det er så er du bleven 100p rigere..
mvh.xtrain

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 27-08-03 16:59

hey... du kan tage en tur forbi www.g-power.dk som er en side der giver gratis tun tricks. de skulle være ret gode og ved hvad de snakker om... og jeg er næsten sikker på at de kan hjælpe dig...

--zeck--

Godkendelse af svar
Fra : xtrain

Dato : 03-09-03 17:31

Tak for svaret phg1.