/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Forsikrings helvede
Fra : vibaek78
Vist : 586 gange
100 point
Dato : 24-08-03 14:24

Jeg er en ung mand på 25 år der har udskudt det der måtte komme en dag.
Min EGEN forsikring på en bil. Jeg har indtil videre bare lånt min fars bil og derfor bare benyttet mig af hans forsikring, uden selv at være medregistrant.

Nu står jeg og vil købe min egen bil (en Suzuki Alto 1.1)
Jeg ved godt at det er dyrt for nybegyndere at tegne forsikring, men jeg kan bare ikke ha' at jeg skal smide 15 kilo hvert år på en bil (der for det første ikke er nogen racer) der kun koster 104.990 kr.

Syns simpelthen det er bondefangeri at betale så meget.

Er der nogen der har et godt tip. En god forsikringsmand at kontakte?

Jeg VED det kan lade sig gøre at rykke på prisen, selvom de påstår andet.

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 24-08-03 14:35

Jeg har tidligere haft GF-forsikring http://www.gf-forsikring.dk/ (Har ingen bil i øjeblikkket
Her skal du dog være medlem af en "klub". Det vil sige have et bestemt erhverv eller være medlem af en bestemt fagforening - men tag et kig på deres hjemmeside.

Jeg vil tro de kan lave en forsikring til godt det halve - alt efter hvor i landet du bor.

/VMEK

Kommentar
Fra : vibaek78

Dato : 24-08-03 15:35

Indtil videre er mit eget bedste bud IF forsikring www.if.dk
De kan klare en fornuftig forsikring til 14012 kr. Lige med et minus. Selvrisiko på 10000 kr. Men det er en risiko jeg nok må se mig nødsaget til at tage ;-(

Kommentar
Fra : hedefelt

Dato : 24-08-03 15:46

Det er desværre det vi alle må i gennem.
Startede selv i 1996 med en 10 år gammel bil, købspris 50.000, forsikring 12.000. Desværre havde jeg ikke sparet sammen, så jeg måtte låne pengene og dermed skulle jeg jo ha ansvar. Efter 3 år var bilen betalt og ansvaret blev sagt fra!, dermed kom prisen pludselig på 5000.- faldende 500-1000 om året de følgende år.
Da jeg var steget i graderne, købte jeg sidste år en nyere bil, og har nu atter råd til at have den ansvarsforsikret.
Tidligere har der været noget med at hvis man boede i samme husstand kunne godskrives en del hvis man tegnede ny bilforsikring?

Som nystartet, er det som regel en god ide med en høj selvrisiko, med deraf følgende lavere præmie. Man regner jo ikke med at skulle bruge forsikringen!!

Michael

Accepteret svar
Fra : fusses

Modtaget 110 point
Dato : 24-08-03 15:58

Hej vibaek78

Hvis du er lærer- pædagog eller ligende har du muglighed for at egne forsrikring gennem LB (lærernes brandforsikring)

nej det er ikke kun brand.... og der er flere jobs som giver ret til dette selsskab !! det er det billigste i danmark, og har mange mennesker bag sig ! så der er ikke "bare" in smart fidus!!!

http://www.ld.dk

fusses

Kommentar
Fra : vibaek78

Dato : 24-08-03 18:20

VMEK > GF må jeg lige prøve at ringe til i løbet af næste uge. De kender ikke den nye Alto model online

hedefelt > Du har nok ment kaskoen, men jeg forstod meningen i dit svar. Jeg står bare og skal have finansieret en fabriksny bil så jeg skal have kasko på.

fusses > Se hvis man var lærer eller pædagog var det jo et suverænt link ( www.lb.dk ) du gav, for deres priser er i det leje jeg er villig til at betale. Men når man ikke er det, tja så var det link så ikke til den store gavn. Men jeg håber da at der er andre der ser linket og kan bruge det.

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 24-08-03 19:11

Hejsa
Prøv og kigge her :http://www.forsikringsluppen.dk/
Der kan du sammeligne forsikringselskabernes priser m.m.

Håber det kan bruges

Qnuz fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : NicolajS

Dato : 25-08-03 21:15

Det er korrekt at du visse stedder kan "handle" om prisen. Så vidt jeg ved er det typisk hvis du har andre "gode" forsikringer du samtyidigt skal have.
Den nemmeste måde at handle på er efter sigende at kontakte en assurandør istedet for at ringe ind til et selskab.
Der er dog nogle selskaber der ikke handler men som har en fast pris beregnet ud fra en risikoberegning.
Husk dog at du ikke kun skal kigge pris. Der er rigtig stor forskel på dækningen på de enkelte forsikringer. Forsikringsluppen er et rigtigt godt sted sammenligne dækningerne.
Undersøg evt om din arbejdsgiver har en aftale med et forsikringsselsba. Ret mange firmaer på 200+ ansatte har det.

mvh
NicolajS der selv er i branchen

Kommentar
Fra : Alfafreak

Dato : 27-08-03 14:37

Næsten alle fagforeninger har en aftale med et forsikringsselskab. Så er det en gruppeaftale og så er er prisen nogle gange kun det halve.
Eller prøv med en bilklub. Alfaklubben har en aftale med et forsikringsselskab. Prøv om der ikke er en Suzuki-klub og om den har en aftale.

Kommentar
Fra : vibaek78

Dato : 29-08-03 07:22

Selvom jeg ikke kunne benytte mig af fusses forslag da jeg hverken er lærer eller pædagog må det siges at være det bedste svar... Ihvertfald for dem der er indenfor de brancher, for det var da ihverfald nogle meget konkurrance dygtige priser for nybegyndere. husk adressen er ww.lb.dk og ikke www.ld.dk ;0)

Kommentar
Fra : vibaek78

Dato : 29-08-03 07:23

www.lb.dk selvfølgelig

Godkendelse af svar
Fra : vibaek78

Dato : 29-08-03 07:25

Tak for svaret fusses. Jeg kunne godtnok ikke bruge www.lb.dk , for jeg er hverken lærer eller pædagog... Men for andre er det et godt bud på en god og billig forsikring, selv for nybegyndere

Kommentar
Fra : vibaek78

Dato : 08-01-04 17:59

Jeg er selv stødt på det her forsikrings firma, som jeg nok kontakter når jeg køber bil her til april.

http://212.242.151.102/rasmussen/bil.php