/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
GenetableringsCDROM virker ikke
Fra : bv32
Vist : 410 gange
100 point
Dato : 24-08-03 13:23

Hej.
En bekendt har en PC med Windows 98 som operativ system. På et tidspunkt opførte hendes computer sig mærkelig og i mistanke om, at det var en virus besluttede hun sig panikslagen for at lave en format c: (spørg ikke. Nu virker hendes genetableringsCDROM (computeren er en Compaq Pressario iøvrigt) fra Compaq ikke. Den kommer aldrig videre end startmenuen (1. Quick Restore 2. Diagnostics osv.). Jeg har prøvet at køre Diagnostics, den finder ingen fejl. PC-en kan godt se CDROM drevet (og kalder den N, hvorfor ved jeg ikke). CDROM drevet er en DVD. Der er også en CDROM brænder i PC-en, men den kan PC-en "ikke se". Det kunne man måske nok få rettet op på, hvis bare man kunne få genetableringsCDROMmen til at fungere. Har nogen en god ide?

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 110 point
Dato : 24-08-03 13:36

Prøv lige at undersøge hvor meget data der er på den cd..... medmindre der er flere hundrede MB på den, så bruges den kun til at aktivere den skjulte partion, som måske er inaktiv eller slettet

Man kan ringe til HP/compaq og få cd med alle data på

Alternativt så læg 98 ind oveni den gamle installation og hente drivere her
http://www29.compaq.com/falco/sp_list.asp

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 24-08-03 14:01

Kunne det tænkes at det er nok at geninatallere w98, for det lyder lidt som systemfejl.
Kan du godt starte genetablerings cd fra: kør- hvis ja, kan du så ikke køre derfra,
bare et par forslag

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-08-03 14:35

bv32!
Har du en 95/98 start/boot diskette.
"rul" den ind.
A:fdisk
tast 4 og enter
hvis der er et C: drev skal der være en markering "A" som viser at det er aktivt.
Der er også en lille partition på ca. 1,9 mb som er specielt for Compaq, RØR den ikke.
Er C ikke aktivt "A" så
ESC>aktiver partition(jeg kan ikke huske tallet)>vælg C>ok
Lad høre hvad der står i fdisk>tast 4 hvis der ingen C er.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : bv32

Dato : 26-08-03 22:37

Tak for svaret Uffe29.