/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ingen bundtræk i sfx?
Fra : stefli
Vist : 969 gange
100 point
Dato : 24-08-03 11:26

Hej
Jeg har en sfx, som ikke trækker helt optimalt. Når den er varm vil den ikke acclelerere op til ca. 15km/t. Den vibrerer bare, og flytter sig ikke ret meget. Når den er oppe i fart trækker den godt. Der sidder 5,5g ruller i. Hvad skal jeg gøre for at få den til at køre ordentligt??? (Gider ikke have vilde tunsæt).
Når den er kold trækker den fint fra bunden, men den vil helst ikke over 30km/t. (50km/t er topfart).

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 24-08-03 12:48

Jeg havde engang det samme problem, det er kaburatoren du skal indstille / eller skifte dyse. Hvad kaburator har du og hvilken dyse er der i ?? Den for tydeligvis for meget benzin, da den har svært ved at æde benzinen.

Mvh

Thomas

Kommentar
Fra : scoopboy

Dato : 24-08-03 13:12

Jeg havde også samme problem. Jeg fandt ud af at rullerne var for lette til en standard SFX, jeg skiftede dem til 7 grams, og derefter havde den godt optræk + topfart.

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 24-08-03 14:12

Jeg tvivler meget på at det er rullerne den er gal med.. Da den godt kan trække efter de 15 km/t, ligemeget hvilken ruller vil den jo kunne trække hurtigere op

Mvh
Thomas - LMC scooter

Kommentar
Fra : scoopboy

Dato : 24-08-03 15:40

Det er meget muligt, det var bare mine erfaringer. Jeg har ikke ret meget forstand på scootere.

Kommentar
Fra : stefli

Dato : 24-08-03 19:55

Jeg har en std. kaburator, og der er en std. dyse i. (Har ingen anelse om hvad størrelse det er).

Kommentar
Fra : stefli

Dato : 24-08-03 19:57

Hvordan indstiller jeg karburatoren?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 24-08-03 21:07

Det kan godt være rullerne den er galt med, men hvordan ser tændrøret ud, og hvordan går motoren ?

Kommentar
Fra : stefli

Dato : 25-08-03 14:16

Tændrøret er o.k, og det blev renset lørdag. Motoren gå fint, undtagen at den ikke vil tage omdrejninger når jeg skal accelerere. Ang. ruller så var der 3g ruller i da jeg købte den, og der var problemet det samme, dog var det lidt ringere. Nu har jeg sat 5,5g i. Er de stadigvæk for lette?

Accepteret svar
Fra : thomse

Modtaget 100 point
Dato : 25-08-03 14:54

det har ik en skid med rullerne at gøre så skulle de være fuldstændigt slidt op. Det kommer an på hvilken kaburator det er, på nogle er det en luftblandeskrue andre er det en tomgangsskrue. Drej skruen helt i bund, skru den 1½ omgang og så kan du derefter begydne at justere motorens gang. BEMÆRK: DEN MÅ KU JUSTERES NÅR MOTOREN ER VARM !!!

-jeg har haft det samme problem med min som med din...! kender lortet

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 25-08-03 15:31

er problemet opstået lige pludseligt, eller efter du har rodet med et eller andet ?

Godkendelse af svar
Fra : stefli

Dato : 25-08-03 19:01

Tak for svaret thomse. Jeg prøver.

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 25-08-03 22:07

Alle tiders..ellers må du lige skrive hvis det virker, så må vi lige finde på en anden løsning

MVh

Thomas

Kommentar
Fra : stefli

Dato : 26-08-03 19:21

Hej igen. Jeg kan desværre ikke få det til at virke. Det hjælper lidt, men ikke ret meget. Kan det være fordi at der er snavs i karburatoren??? Den skal til service i morgen, så nu må vi se hvad de siger. Ellers skriver jeg igen.

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 26-08-03 20:04

Så vil jeg tro dine dyser er stoppet i kaburatoren. Hvis du for den til syn imorgen laver de det vel nok for dig. Ellers skal du rense dyserne og kaburatoren med TRYKLUFT der må ik efterlades snavs i kaburatoren.

Hvis de ik har lavet det, må du bare sige til, skal vi nok få det ordnet.

Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : stefli

Dato : 28-08-03 20:04

Nu har jeg fået den hjem fra service, og den kører rigtig godt. Den har et dejligt bundtræk nu, og det var karburatoren der var stoppet...
Mvh
Steffen

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 28-08-03 23:01

Cool...godt at høre..

Mvh

Thomas