/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Der opstod en Microsoft VBScript-kørsels~
Fra : plobber
Vist : 882 gange
200 point
Dato : 23-08-03 21:37

Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl fejl '800a0046'

Tilladelse nægtet

/tofa/vote/newpoll.asp, linje 83

kommer hver gang jeg kører et script der skal gemme på min hd, jeg kører XP og IIS ha skal jeg gøre for at få galskaben til at stoppe..
har givet write til mappe / fil

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 23-08-03 22:30

Du er formentlig godt klar over at dette betyder er er en fejl i linie 83.

Lis

Kommentar
Fra : gizom

Dato : 24-08-03 10:01

vis lige hvad der står i 83, kunne være connection fejl

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 24-08-03 17:27

Det er ikk en connection fejl.. jeg kan køre scriptet på brinkster, men ikk på min lokale test machinemmmm

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 24-08-03 17:40

har du husket at skifte til at køre på localhost i connection'en.

Lis

Kommentar
Fra : gizom

Dato : 24-08-03 21:05

Det er godt nok svært, at hjælpe dig med de informationer du giver!!!
Det eneste jeg kan råde dig til det er at gå på microsoft web-site og søg efter: Microsoft VBScript-kørselsfejl fejl '800a0046'
du bruger sikkert fso objectet til at skrive til filen, men er din henvisning korekt? Jeg har flere gange haft problemer med skrivning til filer når asp filen ikke lå i samme mappe som tekst filen der skulle skrives i.
Sagen er at ligegyldigt hvor godt et menneske man er! så kan du ikke få mere hjælp uden at give nogle flere informationer, vi har jo ingen mulighed for at vide hvad du har kodet dig ud i.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 24-08-03 21:17

Jeg er næsten sikker på at det er stien til databasen der er problemet. jeg mener selv vi oplevede det samme da vi laved sider hos dem.

men som GIZOM skriver mere kode for at kunne hjælpe.

Lis

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 01-09-03 07:16

Hey. sorry det sene svar.
Jeg har undersøgt sagen og fandt ud af at fejlen ligger i at xp ikke har givet alle brugere tilladelse alligevel som den skriver. Det skal gøres manuelt. har ikk tid til at copy paste...

Kommentar
Fra : gizom

Dato : 01-09-03 09:05

Til plopper, du spilder vores tid!
Du stiller du et fandens dårligt oplyst spørgsmål.
Så har du ikke tid til at forklare hvordan du løste dit problem.
Fremover når der kommer et så svagt beskrevet spørgsmål, og så fuldt op af 'har ikk tid til at copy paste...' løsningen.
Så vil jeg ikke bruge min energi på at besvare spørgsmålet.

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 02-09-03 18:58

Gizom.. jeg tjekkede om morgenen lige inden jeg skulle i skole..

Problemmet var at i win xp når du kører med NTFS så er det ikk nok at tildele filen write inde fra IIS config. Du skal slå advangeret mappe styring til og så tillade alle brugere at ændre i den.

Jeg syns ikk at min sprøgsmål var så dårligt. jeg er ikk den bedste til ASP men jeg var nok ikk så n00b til det jeg jeg ikk huskede at ændre til localhost.

Jeg fik svaret inde på et andet forum hvor jeg stillede FULDSTÆNDIG det samme spørgsmål og de kunne finde ud af at svare på det uden brug af kode, da spørgsmålet viser at problemet ligger i at den ikke gider at gemme og ikke at koden ikk virker.

Kommentar
Fra : gizom

Dato : 02-09-03 22:23

nå!