/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
vand i skyllemiddelskuffen
Fra : Muddig
Vist : 7063 gange
20 point
Dato : 23-08-03 18:25

Hej derude...

Der er altid fyldt med vand i hullet til skyllemiddel på min vaskemaskine, så der altså ikke er plads til selve skyllemiddelet...hvad gør jeg???
Jeg har prøvet følgende...

1. renset "skuffen"
2. renset filteret i bunden af vaskemaskinen

Håber på hjælp
Louise

Kommentar
Fra : fa.dk

Dato : 23-08-03 19:26

Hej Muddig
Det er der da også i min - og i alle andres formoder jeg. Jeg har aldrig set det som et problem, men bare tømt beholderen til skyllemiddel for vand.
Er der skyllemiddel i beholderen, må der jo strømme vand ind for at få det ud. Det sidste vand bliver vel bare liggende.
Men lad os se, hvad andre svarer.
Mvh.
Frank

Accepteret svar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Modtaget 30 point
Dato : 23-08-03 19:45

Hej Louise !

Vand i "skyllemiddelsskuffen" er en fejl !
Fejlen er for det meste såre simpel (på de fleste maskiner)
For at tømme skuffen, bruger man normalt det man kalder "hævertvirkning"

Definition på "Hævertvirkning"
Du kender det sikkert fra, hvis du stiller en spand vand på bordet, og stopper en slange i - hvorefter du fører den anden ende af slangen under vandfladeniveau, og suger i slangen en enkent gang - herefter vil vandet løbe af sig selv indtil spanden er tom ( eller du hæver slangen over vandspejlet)
... en lang forklaring, omkring en simpel ting...

Fejlret: Der vil typisk i skuffen til skyllemiddel være mont. en lille "hævert" - dvs. et lille stykke plastikrør, der er lidt længere i den en side, end i den anden.
Normalt er denne "hævert skubbet ned i siden af skyllemiddelsskuffen.
Denne hævert kan være tilstoppet med skyllemiddel / sæberester, og skal blot renses.
Kontroller om den virker, ved at hælde vand i til kanten af skyllemiddelsskuffen, og se om den tømmer sig selv !

Hvis ikke dette er til nogen hjælp, oplys venligst maskinens navn og type - så kan vi lidt bedre skyde os ind på problemet ( det kan udemærket være en helt anden fejl, afhængig af maskintype)

Held & Lykke med projektet !

mvh. - Ole Brink - www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 23-08-03 20:20

tak for et skide godt svar Ole Brink Det er noget vi kan bruge til noget!

Kommentar
Fra : fa.dk

Dato : 23-08-03 21:57

OK. Man lærer hele tiden noget nyt.
Frank

Godkendelse af svar
Fra : Muddig

Dato : 24-08-03 18:56

Tak for svaret www.hvidevaredele.dk.

Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 25-08-03 00:08

Velbekomme !

mvh. - Ole Brink - www.hvidevaredele.dk