/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Cylinder og topstykke
Fra : ZeeM
Vist : 499 gange
70 point
Dato : 23-08-03 14:16

Jeg har lige købt 43 mm cylinder til min fz50 og bruger en 41 mm topstykke. Stemplet banker ikke imod og det hele kør som det skal, men jeg vil bare gerne vide om det tager noget af kompressionen så jeg mister en hel del at styrke.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 23-08-03 14:19

Nej det burde ikke tage noget af din kompression, det er kun hvis topstykket er større end cylinderen, hvor hurtigt kører den ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-08-03 16:50

Hvis dit 41 mm topstykke ikke har en dybere hulning end 43 mm topstykket vil din kompression blive højere og du får en større styrke.
Emesen.

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 23-08-03 16:54

Nej, tværtimod...
Jo mindre rumfang i topstykket - jo højere kompression.

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 24-08-03 19:25

ok lige et spørgsmål mere (20 ekstra points):
Min knallert køre fint i optræk, men når den er ved at nå topfart (50km/t) så 4-takter den. Tændrøret er tilsodet og i thansen bladet står der at det kan være forkert benzin/luftblanding eller forkert varmeværdi på tændrøret. Men hvordan finder jeg ud af hvilket tændrør jeg skal have eller skal jeg bare prøve at indstille kaburatoren?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-08-03 19:28

Din blanding er for fed - for meget benzin.
Emesen.