/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Kan min Harddisk Unformarteres?
Fra : thomas5
Vist : 593 gange
50 point
Dato : 16-01-02 08:36

Dav...DAV...!

Jeg tror jeg er klodens dummeste menneske, for et par dage siden kørte jeg med win98 FAT32, nu kører jeg med win2000 NTFS. Jeg glemte selvfølgelig nogle extremt vigtige filer på min harddisk før at jeg formatterede!

Er det på nogen måde muligt at få disse filer igen ved hjælp af måske en unformat!

Eller et eller andet! ! ! ! ! Jeg er ved at være desperat!

Er der nogen der kan hjælpe mig? ? ? ? ? ?

Accepteret svar
Fra : vestergade

Modtaget 60 point
Dato : 16-01-02 08:45

Hej thomas5

Nej ---desværre,--dine filer er væk. En formatering sletter det hele

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 16-01-02 08:56

PS: Det kan ske for alle at lave en brøler,- kan da godt forstå du ærgrer dig,-men klodens dummeste ,--Nejjjjj,-nyt mod,-!
Der findes godt nok nogle få,-for ikke at sige et enkelt udenlandsk firma, der har specialiseret sig i, at "redde stumper fra nedbrudte HD,-. Det er en kostelig affære.

Kommentar
Fra : kjeldgaard

Dato : 16-01-02 09:38

Hej Thomas5,
Øv - har selv oplevet noget tilsvarende og man kan simpelthen sparke sig selv bagefter - så trøst dig. Du er ikke alene med den oplevelse!
Kan vist ikke hjælpe dig med noget udover ......... sorry!
mvh. Kjeldgaard

Kommentar
Fra : summer

Dato : 16-01-02 10:02

Kære thomas5, hvis du vidste hvor mange "dumheder" alle andre laver så.....
Det er en ringe trøst, at det nok ikke bliver den sidste :( Taler af egen erfaring.

Kommentar
Fra : fedtmule64

Dato : 16-01-02 13:19

Der findes faktisk DEMO software på nettet der kan det samme som de dyre firmaer kan, jeg ved bare ikke lige hvor. den DEMO software kan gå 3-5 formateringer ned, hvorimod de dyre firmaer kan gå ned til 7 formateringer.

Venligst
Fedtmule

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 22-03-02 22:31

en af mine venner der går på HTX har lavet den samme fejl, men han er ved at redde de mest vigtige filer, men han siger at han har brugt godt 1 uge på at hente et dokument, så prøv og se om du ikke skulle være heldig og have en sikkershedskopi eller lignende et sted.

Kommentar
Fra : 486er

Dato : 01-04-02 12:46

Hvis du har grundformateret din harddisk, kan du ikke selv redde den, men hvis du har quickformateret, sletter du kun labels og resten bliver overskrevet efterhånden som du lægger noget ind på harddisken. såfremt du har formateret med "format/Q" kan du redde hele diskens indhold med et "Disk resque program" som finder alle filerne, som du så bare skal gendøbe og på denne måde redde alle dine ting.