/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Sort!
Fra : clou
Vist : 412 gange
100 point
Dato : 23-08-03 11:41

HJÆLP!!! min maskine (xp home) går pludselig "i sort", der er opdateret og scannet antivirus (Norton) samt opdateret windows. Der kommer ingen advarsler før den går "i sort", når jeg tænder igen, kan der gå op til flere timer inden det sker igen.

Mange venlige hilsner fra Clou

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 23-08-03 11:49

hvilken maskine?

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 23-08-03 12:18

Det kan være din PSU er ved at være "træt"

/VMEK

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-08-03 12:50

Hvis du har en Intel-processor, kan det være cpu´en,
der slår fra, fordi den er blevet for varm.

Har du derimod en AMD-processor, kan det ikke være
forklaringen, for en sådan processor fortsætter til
den brænder sammen og ødelægger bundkortet.

Der er lidt delte meninger om, hvor varm en processor
må være. For mit eget vedkommende bestræber jeg
mig på at holde temperaturen under 40 grader, men
hvis din cpu er på 65-70 grader eller mere, er det i
hvert fald for meget.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-08-03 12:55

PS! Du kan læse mere om cpu´er i dette spørgsmål: http://www.kandu.dk/dk/spg/21128

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-08-03 13:48

Problemet kan også skyldes, at dit grafikkort ikke får køling nok.
Men tjek lige cpu´en først.
Overophedning af grafikkortet bevirker normalt ikke, at computeren
lukker helt ned, men kun at grafikken slås fra.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-08-03 17:13

Din comp. skal have plads bagtil så den kan komme af med den varme luft.
Emesen.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 23-08-03 17:44

Jeg har læst alle Jeres svar, men tror ikke det er grunden, det andet problem den også har, er at skærmbilledet og "fryser" du kan ikke gøre en "pind" eneste måde at komme videre på, er at slukke for kontakten.

Varme hilsner igen til Jer alle fra Clou

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-08-03 18:20

Hvorfor tror du ikke, det er grunden?

Overophedning af cpu´en/grafikkortet får ellers
typisk computeren til at fryse/gå i sort.

Så jeg synes da lige, du skal tjekke det.

Men afprøv i første omgang Emesens forslag.
Måske er det nok til at løse problemet.

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 100 point
Dato : 23-08-03 20:35

Og hvis cpu og grafikkort kører okay, er der måske
tale om et software-problem.

Har du testet din computer for virus?
Ellers kan du gøre det her: http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=183638

Nok en mulighed er, at du har godt med spyware på computeren.
Det kan du teste her: http://www.spywarefri.dk hvor du også kan
downloade en gratis spyware-scanner. Vælg "Værktøjer" i menuen til venstre.

Men så har jeg heller ikke flere forslag.

Godkendelse af svar
Fra : clou

Dato : 23-08-03 21:01

Tak for svaret Rellom. Dine råd er altid gode, tror de har virket hver gang jeg har spurgt om noget.

De varmeste hilsner fra Clou

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-08-03 21:12

Selv tak, Clou.
Jeg kan se, at du har stillet spørgsmålet igen her: http://www.kandu.dk/dk/spg/21159
Eftersom ingen har lagt et svar, kan du bare slette det. Så får du de 50 point retur.