/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
hvad synes du om disse smileys?
Fra : skingur
Vist : 896 gange
5 point
Dato : 23-08-03 09:17

http://home20.inet.tele.dk/friheden/godnat.html

Kritik på disse smileys ønskes

Accepteret svar
Fra : ram2

Modtaget 15 point
Dato : 23-08-03 09:22

>Skingur.

De er søde og flot lavet,

Men hvis de skal bruges på Kandu, skal de personlige navne vel fjernes, så de kan bruges af alle til alle??

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 23-08-03 09:27

ja...de ligger også foreløbig bare på tegnebrættet. Jeg aner ikke hvordan man laver akronymer m.m. jeg kunne godt tænke mig at animere sove smileyen, men Fnolle siger at der skal være 5-6 stks der skal lægges oveni hinanden, og det ved jeg ikke, om jeg har tid til..men det ku blive kanon nuttet! Tror godt hun vil hjælpe med at animere dem, hvis jeg får dem lavet. Dummesmileyen er en "nå ja det er da også mig der er for dum" smiley. De er lagt ud til bedømmelse fordi jeg jo sletikke ved, om der er behov for netop den skags smileyer..men de er ret hyggelige at lave (overspringshandlinger you know.. frem for at læse dansk, semestret er jo begyndt!!!)

Tak for de pæne ord

Mvh Christina

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 23-08-03 09:29

Hej Skingur

Jeg synes også de er søde. Det er du sør'me go' til.
Jeg synes også at de skulle kunne bruges af KanDu brugerne.

Mvh & go' week-end
Frank

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 23-08-03 09:33

>Skingur.

Det var så lidt.

I starten kunne jeg ikke li at bruge smileys - det var for pjattet..., men nu synes jeg de er gode til at forstærke en holdning, mening, eller et ønske mv. - men det kræver at de er meget signifikante og eentydige.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 23-08-03 09:34

og det er de her?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 23-08-03 09:39

Skingur

Med undtagelse af den med "molokyle->godnat_/:" ja

Jeg kan ikke entydigt aflæse at det er en "godnat een". Det kunne ligeså godt være en der havde fået et par på hatten - 2 blå øjne - men vi ser det selvfølgelig forskelligt.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 23-08-03 09:42

nej, og det er lidt synd for molokyle, for han har brugt lang tid på den..jeg synes også den ligner een, der har fået et par på skrinet. Hvis den blev udstyret med en kop kaffe ville det være en ok "jeg er ikke vågen endnu" smiley!!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 23-08-03 09:50

ha ha...nu har jeg givet molos smiley kaffe og skægstubbe..den er blevet ret sød, emn jeg kan ikke finde ud af at sende den et sted hen, hvore I kan se den...har ingen hjemmeside og molo er væk de næste 2 dage...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 23-08-03 09:51

>Singur.

Nåe... jeg vidste ikke, at det var molo der havde lavet den. Men som jeg skrev, man skildrer jo "verden" som man selv ser den.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-08-03 09:53

Godmorgen.

ram2 -> Det er mig, der har lagt navne forslag under smiley'erne, ellers er de 'nøgne'. Det må ligesom være op til jer at finde på navne og akronymer.

skingur -> Du kan da sagtens selv finde på nogle akronymer til dine smiley's. Et akronym er jo bare en forkortelse for Smiley'en alá; =| eller =] betyder 'høj i hatten'. Godnat Smiley'en burde måske nærmere hedde 'bombet' og en af dine 'sovepuder' kunne få akronymet :_/

Jeg tænkte at inden jeg smutter: Skal jeg gå ind og fjerne navnene ved Smiley'erne, så de står alene tilbage?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-08-03 09:54

UPS.. ikke rigtig vågen endnu. håber du fik meningen : =| : - ) og =] : - )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 23-08-03 09:57

>Skingur.

Ups..sorry- slåfejl (Singur)- den fangede stavekontrollen ikke

Ram

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 23-08-03 09:59

hej molo...har lige sendt en udvidet udgave af din smiley til dig...
Nej, lad dem bare stå som de er ...der skal vel holdes officiel afstemning om dem eller sådan noget?
Klæart at pudesmileyen skal have :_/ som akronym
Morgensmileyen...tja U:-I....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-08-03 10:04

Jamen, jeg kikker lige på det, kommer tilbage, og så har I fri for mig; resten af week end'en. Jeg smutter kl. 12.30 og så er her stille til mandag.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 23-08-03 10:06

tekst til morgensmiley: "jeg er vist ikkre helt vågen" ...så kan den både bruges om morgenen eller hvis man har klokket lidt i det.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-08-03 10:08

Hvis "Godnat" får skægstubbe bli'r den jo ikke M/K , lige nu er den god.
Den første sovende "Sovepude" er sød og ligner en der sover sødt - uden Z
"Dummi" er heller ikke så tosset.
Emesen.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-08-03 10:15

Hej Christina
De er da flotte, hatten af for dem
Den der får min højeste karakter er "Skingur -> Sover", den fik mig til at fremkomme med en lille kluklatter
NB: Vel har du en hjemmesideplads, det medfølger dit abonnement til internet og din e-mail konto, så kom du bare i gang med at lave en hjemmeside sammen med Jesper. Ellers er der 117 "frie" sider du kan uploade til, men det kan vi al'tid snakke sammen om.
Hygge...og hils Jesper
Søren på jobbet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-08-03 10:38

Hai.. Så ligger de der alle sammen. Håber det var ok jeg byttede lidt rundt og ændrede lidt tekst. Det var blot af layout hensyn for dem der kører 800x600.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 23-08-03 10:42

er gået i gang med en stave-plade smiley

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-08-03 10:54

Tipper-Topper; hvis der er andre, der vil ud med deres kreationer, kan de bare sende dem til mig, så smider jeg dem ud samme sted.

<*}}}></MOLOKYLE><{{{*>

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 23-08-03 10:57

Hej med jer.............

De er squ da søde. smiley(er) sætter lidt kolorit på tilværelsen. En Anden funktion er at de bløder den skrevne tekst lidt op så det ikke altid bliver så firkantet. De kan jo også bruges som en slags personligt logo. Eks: Sren i Rskilde

Go´lørdag og pligterne kalder men jeg kigger ind en gang imellem.

Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 23-08-03 11:15

Hej med jer.............Igen-igen-igen

Glemte ligeat give 6,0 for det kunstneriske indtryk og en top-topkarakter til den med kaffekoppen.

Hvordan kan du, Skingur, se mit spejlbillede klokken 06,30 om morgenen. Mig bevidst ejer jeg ikke et Web-camera

Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-08-03 11:18

Måske et par z ville fjerne "bokseringseffekten" fra "Molokyle -> Godnat". Den ligner en der har været i gang med et ordentligt slagsmål... som ikke faldt helt til held

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-08-03 11:34

Skingur -> Det er det jeg siger: Man kan ikke rigtigt danne sin egen mening, når der er navne uder Smiley'erne. Jeg fjerner dem altså, men lader kunstnernavnene stå og nummererer dem i stedet!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-08-03 11:42

Sådan.

Fred & God Week-End.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-08-03 11:43

Jeg har ikke lyst til at ligne go'morgen smileyen.
skingur kan du ikke lave en for kvinder?
Puden synes jeg skulle være ensfarvet. På nuværende tidspunkt ligner det en pude med tænder.

molokyle> dine smileys ligner en bokser, der ikke har haft det for godt i ringen.

mvh ans

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 23-08-03 11:55

Skingur : Hello Roskilde---------------Your vote, please

Roskilde : Hello Skingur--------------- Vote from Roskilde

Max=6,0

6,0 til nr. 3
5,0 til nr. 1
4,0 til nr. 2
3,0 til nr. 5
2,0 til nr. 4

Sren

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 23-08-03 12:31

Hej med jer .....

de er sørensusemig fine de nye smileys - de er bare 10-4!!!!

Ingen tvivl om det......

God weekend allesammen

fra Karina

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-08-03 12:34

Jeg-går-på-puden-smileyén kunne måske laves animeret,
således at den først står på kanten af puden og derefter
vælter omkuld?
Så vil den komme til at adskille sig klart fra jeg-sover-smiley´en.

Morgentrætheds-smiley´en med kaffekop er perfekt.
Måske kunne der laves en kvindelig version med tjavset hår
i stedet for skægstubbe?
Morgentrætheds-smiley´en uden kaffekop fungerer ikke, fordi
den ikke er entydig.

Roterende-fis-ikasketten-smiley´en er rigtig god. Så god, at
hvis rotationen blev animeret, kunne den simpelthen ikke
være bedre.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 23-08-03 12:54

Ja enig med Rellom - især omkring Dumme smileyen ...og hvis øjnene så osse samtidigt "roterede" lidt rundt i øjenhulerne ville den være kanon-sød

Jeg synes morgentrætheds-smileyen uden kaffekoppen mest ligner en der har fået hug, er gået ind i en dør og har brækket næsen, eller fået to fortænder trukket ud.

Karina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 23-08-03 12:59

Nu har jeg lavet en hun-køns morgensmiley med kaffekop...molo er gået, hvem skal jeg sende den til?

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 23-08-03 13:10

Jammen øøøøhhh..... medmindre der er andre kan du da bare sende den til mig .....

- eller mener du til hvem hos Kandu ?? for det er vistnok til maria@kandu.dk

Karina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 23-08-03 13:11

jeg vil gerne sende den til dig karina

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-08-03 13:14

skingur, jeg glæder mig til at se en hunkøns- smiley, den molokyle havde lavet, kunne jeg ikke rigtigt bruge til noget.

mvh ans

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 23-08-03 13:17

Okaj - karina@bisserup.net

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 23-08-03 13:41

Nu ligger Skingurs smileys på denne side - samlet med de andre : http://www.designeren.net/smileys.htm

Karina

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-08-03 13:50

Fnollerpige!
Den snakkende lige under tillykke mangler den ikke damehår
Emesen.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-08-03 13:52

Suverænt. Morgenhunnen er lige så perfekt som morgenhannen.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 23-08-03 13:57

*GGG iiihhh jo emesen - det burde jeg måske overveje

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-08-03 14:06

skingur, den er god
mvh ans

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 23-08-03 14:08

Kanon Karina.. tak

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 23-08-03 14:18

Selv tak Christina .... griber enhver mulighed for at lege med hjemmesider ....*SS
så bare kom igang ....allesammen

Karina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 23-08-03 14:27

har lavet en tømmermændssmiley.. er sendt til dig!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 23-08-03 14:45

og en tyveknægtesmiley...er osse sendt.. nu vil jeg støvsuge istf at lave smileys...

Nogle der mangler en bestemt smiley?

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 23-08-03 15:10

Skulle lige spise hjemmebagt franskbrød og se Formel1 kvalificering - lægger dem op hurtigst muligt ....

Karina

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-08-03 15:14

Hvad med en jeg-hopper-af-her-smiley?
En smiley, der gør et hop - og så forsvinder.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 23-08-03 15:16

hmmm rellom...det var da en udfordring!! prøver!!!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 23-08-03 15:16

(hvor er melander?)

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 23-08-03 15:29

de er lagt op nu .......
http://www.designeren.net/smileys.htm

Karina
det var ellers en god ide - Rellom .... det var da værd at prøve.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 23-08-03 15:33

hej rellom og karina...har lige sendt 16 giffer til karina, der (måske) blir til en "hopper af her"...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-08-03 16:15

Citat
Hvad med en jeg-hopper-af-her-smiley?
En smiley, der gør et hop - og så forsvinder.

Den havde jeg ellers kunne bruge for lidt siden.
Det ville nemlig være godt lige at kunne hoppe fra, hvis man er i gang med en dialog
Emesen.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 23-08-03 19:11

Skal nok prøve at kigge på det .... men det tager lige lidt tid .... så måske senere, eller ....senere *GG

Lige nu skal jeg i hvert fald se Speedway først

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 23-08-03 20:10

>>>Christina - der er altså en del problemer med de gifs - 16 er alt for mange - størrelsen bliver alt for meget - da de er på gennemsnitlig 2 -2,5 kb pr. stk kommer den færdige gif op på 32-50 kb og måske mere endda - og det er alt for stort....

Kan du ikke lave 6 - højest 7 stk. og sende istedet for.
Desuden er baggrundene du laver dem på 255 px*77 px - det skal du ændre til ca. 50*50 px. ( Jeg skal nok lave dem transperante for dig ).....

Lidt synd nu du har lavet 16 flotte, men kan du ikke pille hveranden ud eller så noget.... det kunne jegselvfølgelig osse have gjort for dig - men det er dit smiley-barn, så du må gøre det selv *GGG

TILSIDST - er du sød i filnavnene IKKE at bruge æ,ø og å ... og ikke bruge mellemrum.
F.eks har du døbt dem hopvæk 10 - det skal være : hopvaek_10 og det er fordi de skal udgives på nettet, der kan man ikke bruge mellemrum, og æ,ø og å.

så hvis du lige døber dem rigtigt fra starten er jeg fri for det

Karina - der håber Speedway`en fortsætter - på trods af dystre udsigter der peger i retning af en aflysning.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-08-03 22:20

skingur er ikke haj til dimensioner og *.gif; fnollerpige, men ferm med en mus.

Sorterper er mig !

</SORTEPER> = </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-08-03 17:24

Ikke for noget, men jeg syntes, at jeg har set de smiley's før, et eller andet sted.
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-08-03 21:27

emesen -> Hvor ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-08-03 21:40

I spejlet, på mit badeværelse
Got you
Emesen.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 25-08-03 21:46

hvad synes I om Tyveknægten og Tømmermænd?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-08-03 21:49

De er gode for det var dem jeg kunne kende.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 25-08-03 21:56

ha ha...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-08-03 22:01

emesen -> Got me !

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : skingur

Dato : 02-09-03 10:27

Tak for svaret ram2 og tak til alle for respons. jeg lukker og slukker...nu er de jo kommet i brug!
Mvh

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-09-03 10:53

skingur

Hvad med morgenpigen, hvor er den henne?

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 02-09-03 10:56

ja, den var der et problem med... håret stod sig ikke så godt på kandu-farven, så jeg skal have lavet den om...