/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Rensevæske til printer
Fra : maya123
Vist : 3477 gange
50 point
Dato : 16-01-02 07:09

Hejsa til alle
Hvilken typer af væsker kan bruges til at rense sprøjter til refill osv. Jeg finder det lidt dyrt at købe specielle væsker. Væskerne, består jo af noget, men hvad????er det almindelig sprit ???? håber på et konkret svar..... Hav en god onsdag og venlig hilsen maya123

Accepteret svar
Fra : soccer

Modtaget 60 point
Dato : 16-01-02 08:23

Hvis der er snavs på printerhovedet, så er sprit på en vatpind den rigtige måde at rense på.

MVH Soccer

Kommentar
Fra : summer

Dato : 16-01-02 09:56

Jeg bruger også sprit. Det virker fint.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 16-01-02 14:33

Hej Maya 123
rensning af sprøjter og kanyler efter genopfyldning.
Rensning foretages ganske enkelt med lunkent vand. Der er ingen grund til at bruge rensevæske til det.
er det dine patroner eller prinhoved der er udtørret af blæk
Der er flere muligheder. Forsøg først at opløse blækket med der medfølgende rensevæske du kan også tage en vatpind med sprit på Lad evt. patronen stå i rensevæske natten over. Næste skridt er kogning! Stil patronen i en gryde med ½-1 cm vand således at dyserne er dækkede. Opvarm vandet til det næsten koger. Tag gryden af og lad patronen stå 1-3 minutter i det varme vand. Nu vil du se blækket begynder at flyde. Man kan evt. komme en smule eddikesyre i vandet.
MVH og også en god Onsdag til dig Brian

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 16-01-02 16:10

Hej Maya123

Helt konkret består Rensevæsken af : "Bruthylacitat"-. Forskellen på at bruge Sprit i forhold til den medfølgende Rensevæske er, at Bruthylacitat fordamper 8x hurtigere end Sprit. Det skulle være den største fordel,-idet, at de første udskrift med Printeren efter rensning med Sprit, kan være "nussede" af for meget farve ( igen i henhold til fordampningen af rensevæsken) Du kan dermed udlede, at du sagtens kan lade være med at bruge den dyre rensevæske.

Oplysningerne har jeg tilegnet mig ved henvendelse til http://www.lhdesign.dk/ på Tlf:25365985

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 16-01-02 17:36

Kære Alle, der har svaret....Jeg er begrejstret, og har fået gode svar, bedst fra Vestergade og briani, igen igen......takker dog alle, for den hurtige besvarelse, som jeg håber at andre får glæde af....meeeeennn kære briani, der var og er ikke nogen medfølgende væske ????? Derfor mit spørgsmål ok , venlige tanker fra maya123

Kommentar
Fra : Lohals

Dato : 08-09-02 17:18

Ja tak for det! min fejl jeg ikke læste alle indlæg! Interesante indlæg generalt!
Alex

Kommentar
Fra : hjpal

Dato : 20-01-03 16:12

Hvor finder man 'Bruthylacitat'?. Jeg kan ikke finde det ved opslag på internettet.