/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Hvordan pifter man?
Fra : Boozer
Vist : 8300 gange
200 point
Dato : 23-08-03 08:59

Hvordan pifter man?
Jeg ved godt at det nok er svært at forklare med ord, men prøv alligevel.
Findes der eventuelt en hjemmeside med instruktion?

Boozer

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-08-03 09:43

Hej Boozer
'Den var godt nok ikke liiiige så'n at skulle forklare, men der er to måder. Den ene er ved at bringe en hurtig luftstrøm hen over din "foldede" tunge. Den anden hen over to fingre, som placeres i munden. Der er dog en mulighed nr. 3 og det er at købe et "piftejern", som er et bukket stykke metal eller plastic.
Jeg titter lige på nettet og kommer tilbage
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-08-03 09:46

Der er lidt "snak" om emnet på:
* http://news.oek.dk/serie.cgi?nummer=877&gruppe=oek.alt.snak
Ser om der er mere

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-08-03 10:04

Hmmm! Kan ikke rigtigt finde mere "instruktion" og pokker ta' mig om jeg kan finde det dersens "piftejern". Det ligner en halvmåne. Forestil dig en cirkel foldet på midten med et lille mellemrum imm. de to ½-måner, i den ene er boret et lille hul på 2-3 mm.
Måske andre kan hjælpe dig... men lige hvordan du skal folde tungen, eller vinklen på dine fingre... 'det bliver vist umuligt at forklare. Selv når det vises, kan det være ½-vejs umuligt... min bedre ½-del kan ikke endnu, trods det hun har haft det ½ af hovedet inde i munden på mig, når jeg pifter.

Lykke til...... piiiiffffffft
Søren

Kommentar
Fra : Boozer

Dato : 23-08-03 10:42

Jeg takker...men et piftejern, nej vel.
Øvelse gør vel mester.
Flere forklaringer modtages gerne.
fffssspfpfff... sådan lyder det nu.

Boozer

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 23-08-03 10:52

Find dig en kæreste der kan pifte. Så kan du altid få en taxa, i hvert tilfælde når hun er med. Så kan du også prale med, at det har du da folk til

At jeg har opgivet at lære det, er vel indlysende??

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-08-03 11:07

Jep! Øvelse gør mester + du skal også være stædig som bare f*****. Dengang da jeg var lille (ikke Kim Larsen), drev jeg på det nærmeste min mor til vanvid (hun kan pifte). Jeg tror faktisk der gik ½ år med fffssspfpfff-lyde, og først herefter begyndte de første spage toner at fremkomme. Herefter gik det meget hurtigt (inden for en time), og har sidenhen hørt for at det der med at drive moooaar til vanvid, kun blev afløst af et andet vanvid over, at jeg piftede konstant. Bare klø på...

Accepteret svar
Fra : keis

Modtaget 200 point
Dato : 29-05-04 23:17

Skulle det stadig have interesse, er her et link til en side med en lang forklaring på engelsk.
http://www.natwilson.com/stuff/whistle.html#method2
Have fun

Godkendelse af svar
Fra : Boozer

Dato : 31-05-04 17:34

Tak for svaret keis.