/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ren Formatering
Fra : balli23
Vist : 369 gange
25 point
Dato : 22-08-03 20:34

Hejsa

Skal lige høre om der er nogen der ved hvordan man formaterer en HD HELT, altså ikke "format c:" den hurtige "format c: /q", men "format c: et eller andet"

Der er noget med man kan formatere den helt så alt er væk, har fået det af vide engang men det er ved at være mange år siden

På forhånd Tak

Balli23

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-03 21:03

Du skal i DOS enten via genstart i DOS eller via boot diskette. Så skal du køre Fdisk.exe.
Vælg: Slet pimær DOS partition. Opret primær DOS partition. Afslut. Boot og formatér med format c:

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-03 21:05

Ps. Fdisk.exe finder du enten i c:\windows\command eller på din boot diskette.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : balli23

Dato : 22-08-03 21:07

Sletter det alt?
Er det ikke bare for at dele HD`en i flere drev, heller gør fdisk noget mere end at dele?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-03 21:16

Nej. Når du bruger Fdisk ryger ALT. Det er hvad der kaldes en low-level formattering. Prøver du f.eks. at tage en DIR i DOS på en Fdisk'et HD før du har brugt format, vil du få en meddelelse om at disken ikke er til rådighed.

Du vil iøvrigt få en masse 'sidste advarsler' om dette, når du kører Fdisk.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-08-03 21:17

Fdisk kan:
Slette partition (dresv)
Oprette partition (drev)
Oprette flere partitioner (dele HD op i flere drev)
Og meget mere
Sig ja til store drev når du starter op på din diskette
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-03 21:18

Ps. Du kan også bruge Fdisk til at oprette og nedlægge flere typer partitions på en HD.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-08-03 21:19

Fdisk kan:
Slette partition (drev)
Oprette partition (drev)
Oprette flere partitioner (dele HD op i flere drev)
Og meget mere
Sig ja til store drev når du starter op på din diskette
Emesen.

Kommentar
Fra : balli23

Dato : 22-08-03 21:20

Jeg siger mange tak for svaret, så blev jeg det klogere, he he

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 35 point
Dato : 22-08-03 21:28

Jamen, så takker jeg for point

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : balli23

Dato : 22-08-03 21:39

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : kennethjensen2003

Dato : 16-09-03 16:02

HEY TOSSER I SÆTTER BARE EN STARTDISKETTE ÓG I KOMMER SÅ UD I DOS SKRIV SÅ FORMAT C:/U SÅ SLETTER DEN HDD 100 %

PRØV DET....