/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Geninstallere Outlook express
Fra : perkh
Vist : 1434 gange
50 point
Dato : 22-08-03 16:28

Jeg har fået et problem med Outlook express, følgen meddelelse kommer når jeg vil forsøge at sende en mail:
Adressekartoteket kunne ikke indlæses. Outlookexpress er ikke konfigureret korrekt og skal installeret igen.
Har nogen mødt dette problem? og har en evt. nem løsning. Der værtste er at der heller ikke er adgang til addresse kartoteket.
mvh.
perkh

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-08-03 16:40

Hvilket styresystem bruger du - Windows 95-98-ME-2000-XP
Den følger med når du installere et af disse systemer, og ligger på CD-rommen.
Og kan genindstalleres.
Emesen.

Kommentar
Fra : perkh

Dato : 22-08-03 16:44

Det windows xp jeg benytter og det var for at slippe for en geninstallation, om muligt.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-08-03 16:57

Forsvandt den samtidig med installation af et eller andet, så kan du lave en genoprettelse.
Start>hjælp>tryk på genoprettelse>der får du en forklaring hvordan du bruger dette værktøj, og det er ert nemt.
Adressekartotek ligger måske stadig i >start programmer>tilbehør
Emesen.

Kommentar
Fra : perkh

Dato : 22-08-03 18:19

Hej emesen. Tak for din gode vilje, men nej det er ikke det jeg har brug for. Det skete ikke efter en ny installation men opstod for en tid siden som et pludseligt problem. Det jeg søger er en måske mere avanceret måde at rede mig ud af problemet på.
mvh.
perkh

Kommentar
Fra : dk

Dato : 22-08-03 20:55

hejsa

gå ind i kontrolpanel >>tilføj/fjern programmer >>
tilføj/fjern windows komponenter >> scroll ned hvor der står outlook express
hvis der er flueben udfor så fjern det, klik på næste og ok
genstart computeren og gå ind igen og sæt flueben ud for outlook express
nu skulle det gerne være installeret igen.

Kommentar
Fra : perkh

Dato : 22-08-03 21:37

Hejsa dk, tak for tippet, desværre hjalp det ikke .. samme fejl efter din procedure?
mvh.
perkh

Kommentar
Fra : dk

Dato : 22-08-03 22:03

hmm
prøv start >> søg >> søg efter msimn.exe

hvis filen findes, så er det "kun"din genvej som er slettet

højreklik på skrivebordet >> opret genvej >> gennemse>> gå til c:\programmer\outlook express
klik på msimn.exe >>næste og udfør

Kommentar
Fra : perkh

Dato : 23-08-03 16:06

Hej dk, undskyld men hvad skulle jeg opnå ved det? Jeg afinstallerede jo og geninstallerede! Mit største problem er at hele min adresseliste ligger i Outlook express og den vil jeg gerne rede. Samt få en ny ren instalation.
mvh.
perkh

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-08-03 16:33

enig, det var lidt sent på dagen....sorry

her er en fejlretning til win95/98
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;191946

og til WinXP her
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;313055

Kommentar
Fra : perkh

Dato : 26-08-03 14:53

Mit problem er stadig ikke løst! Nogen der Kan?
mvh.
perkh

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 30-10-03 23:59

Klik start -> kør -> skriv regedit

Find nøglen HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{44BBA840-CC51-11CF-AAFA-00AA00B6015C}

Ændre værdien IsInstalled fra 1 til 0

Genstart

Hent OE6 igen fra MS download center

Kommentar
Fra : allansoerensen

Dato : 21-01-04 09:05

Prøv dette: Gå ind i Stifinder - tast *.wab i søgefeltet - søg på "denne computer" /alle filer - husk biblioteket hvor du finder wab-filen - Prøv så at "importere" det fundne adresse-kartotek (*.wab) i outlookExpres....
mvh Allan

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-10-05 21:32

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så være venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Kommentar
Fra : allansoerensen

Dato : 19-10-05 22:39

En løsning kan være denne:
Læg din Windows XP i CD-drevet - Tryk "Start" og "Kø2 - Skriv "sfc /scannow" - (Uden anførselstegn og med mellemrum inden skråstreg - Windows indlæser og reparere nu alle systemfiler.

Håber det hjælper dig - mvh Allan