/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
sms mellem nokia og ericsson med billede~
Fra : lordlasse
Vist : 523 gange
400 point
Dato : 22-08-03 14:52

jeg har en nokia 3510 og min pige har en ericsson r600
Hvis en af os sender en sms med et vedhæftet billede vises kun teksten og ikke billedet på den anden telefon.
Hvorfor??? og er der en mulighed for at ændre i opsætning for at sende billeder mellem de to telefoner

Kommentar
Fra : janhof

Dato : 22-08-03 15:27

Hey..
De to tlf´er taler ikke samme sprog.. men hvis du sender en alm billedbesked (ikke i farver) fra en nokia til en sony-ericcson, kan den da godt vise den...!
-det er de små vedhæftede ikoner man kan sende med sms der ikke er samme "sprog" -og som forskellige mærker ikke kan læse.. -eks.vis har siemens også små ikoner (billeder) som de kan sende med en sms, men som på en nokia blot vises som "%biker%" -hvis det var en motorcykel man sendte med..
Så forskellige mærker tlf, forskelligt sprog på billed-ikoner...!!
-håber det var svar nok, da man vist ikke laver om på det li m det samme.. Gg
janhof@besked.com

Kommentar
Fra : janhof

Dato : 22-08-03 15:30

Hey..
De to tlf´er taler ikke samme sprog.. men hvis du sender en alm billedbesked (ikke i farver) fra en nokia til en sony-ericcson, kan den da godt vise den...!
-det er de små vedhæftede ikoner man kan sende med sms der ikke er samme "sprog" -og som forskellige mærker ikke kan læse.. -eks.vis har siemens også små ikoner (billeder) som de kan sende med en sms, men som på en nokia blot vises som "%biker%" -hvis det var en motorcykel man sendte med..
Så forskellige mærker tlf, forskelligt sprog på billed-ikoner...!!
-håber det var svar nok, da man vist ikke laver om på det li m det samme.. Gg
ps.. man kan ikke modtage billedbeskeder på en ericcson r600.. -kun disse ikoner ericcson indbyrdes..
janhof@besked.com

Kommentar
Fra : janhof

Dato : 22-08-03 15:36

ups...
-og nu jeg HAR fat i pennen, så kan man faktisk købe en farveskærms-tlf hos telia for 1 krone...!! -og SÅ kan i sgu sende billeder OG lyde (også selv-indtalte beskeder (memo)) OG tekst og........ til hinanden...!!
-men det en helt anden snak.. Sony-Ericcson T310 er en hel medie-station der er rigtig sjov at sende billeder/lyde med..
-men ups igen.. c",)
janhof@besked.com

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 22-08-03 16:32

Janhof har fortalt dig hvorfor man ikke kan sende billedbeskeder mellem disse to telefoner. Men han glemte vist at nævne at man kan godt sende mms-beskeder mellem telefonerne, dvs lange tekstbekseder sammen med et billede. Det er de billeder du gemmer i den mappe der hedder grafik på din nokia 3510, jeg snakker om..

Mikael

Kommentar
Fra : mohammadboy

Dato : 23-08-03 11:41

fuck dig

Kommentar
Fra : mohammadboy

Dato : 23-08-03 11:41

fuck dig

Accepteret svar
Fra : janhof

Modtaget 400 point
Dato : 23-08-03 23:01

hmm..
jeg skrev ellers en anden kommentar i går...!!?? -men den kom altså ikke med.. eller den fik virus.. Hmm..
-men kort..
-nokia 3510 kan IKKE sende mms-beskeder, -kun modtage mms..
-og r600´eren har ikke farve-display, men jeg ved så ikke om r600 kan modtage mms-billeder, og ved heller ikke om den kan modtage "nokia-ikoner/billeder", -men det virker jo ikke sådan..!
r600 har EMS, og N3510 kan modtage mms´er -men ikke sende dem.. (http://www.sonyericsson.com/dk/spg.jsp?page=start&Redir=template%3DPS1%26B%3Die%26PID%3D9875%26LM%3DPSM_V) -her kan du tjekke det efter..
-og kan vi ikk få lukket spørsmålet inden der dukker en ny svag-perker-virus op...!!?
c",)
janhof@besked.com

Godkendelse af svar
Fra : lordlasse

Dato : 25-08-03 07:46

Tak for svaret janhof.