/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Ingen ressourcer til lydkort
Fra : birger100
Vist : 628 gange
200 point
Dato : 22-08-03 11:08

Jeg har en PC som der er blevet monteret et nyt lydkort... Nærmere bestemt et audigy lydkort. Problemet er at pc'en ikke vil accepterer at lydkortet er der. Pc'en kan dog se det i systemhåndteringen, hvor det bliver kaldt et multimedie lydkort.
Dette multimedie lydkort får ikke tildelt nogle ressourser, da der er ifølge pc er opstået en fejl...
Hvordan tvinger man pc'en til at give lydkortet ressourcer??
jeg har et onboard lydkort men det er blevet slukket for i bios'en..

Håber der er nogle der kan hjælpe...

Mvh.
Birger

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 22-08-03 12:53

Har du installeret driverne til kortet ?

/Bofh

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 22-08-03 12:54

Hej Birger

Er der ikke en jumper der skal sættes på dit motherboard ?
Prøv eventuelt at vælge et andet slot til dit lydkort og husk at afindstalere driveren til det gamle onboard lydkort.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : birger100

Dato : 22-08-03 13:37

Jeg kan ikke installerer driverne.. når man køre cd'en skriver den at den ikke kan finde noget lydkort...
det gamle lydkort er slået fra i bios'en.. er der ellers noget man kan gøre???
Hvor skal en sådan jumper evt. sidde... mit bundkort er et L7VTA

Birger

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 23-08-03 00:03

Har du prøvet at tage kortet ud -> boote uden kort og så slukke og stikke kortet i et andet slot og boote igen ?

Accepteret svar
Fra : bjergtrolden

Modtaget 200 point
Dato : 28-08-03 00:53

Det er næsten med sikkerhed et bios problem, en rimelig sikker opskrift kunne være:
1) opdater din bios - den seneste er version 1.6, på ecs web-side er alt beskrevet om hvordan du gør:
http://www.ecs.com.tw/download/l7vta.htm
2) vær sikker på at bios'en finder dit lyd-kort - kik på den liste der "flimrer forbi når du starter op".
Hvis ikke biosen finder dit lydkort, så er du fucked, du kan måske tage alle andre kort ud og så se hvordan biosen reagerer.
3) Hvis du stadig ikke kan få biosen til at se dit lydkort, så prøv at flyt det til et andet slot.
4) Hvis det ikke hjælper så lever lydkortet tilbage - der er rimelige chancer for at det så er defekt, enten det eller dit motherboard er defekt...
5) Hvis biosen finder dit lydkort, men windows ikke gør - så vær sikker på at biosen står til at OS (windows) må kontrolerer pc'ens resourcer og at alle gamle drivere er væk fra din windows, disable det onboard lydkort og tag lykortet op, genstart windows og lad den tænke lidt over tingen selv - sluk så og sæt dit nye lydkort i igen......hvis det ikke virker så er du stort set tilbage til 4 igen.........du er fucked.........sorry

Godkendelse af svar
Fra : birger100

Dato : 28-08-03 10:16

Tak for svaret bjergtrolden.
Jeg har fået byttet mit lydkort og det løste problmet....