/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Skærm der flimere
Fra : Bragesvej
Vist : 287 gange
26 point
Dato : 22-08-03 11:08

Hej jeg har et problem med min skærm, nå jeg tænder computeren og teksten på skærmen ruller over, ja så er den ulæslig (Den flimer) den ligger vandret? men når computeren er startet helt op, ja så er der ikke noget galt? hvad kan det være? er det skærmen den er galt med eller pcén?

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 22-08-03 13:33

Tyder på at tekstskærm grafikken kører på en forkert frekvens--
Prøv at trykke pause på tastaturet, og se om du kan indstille den på skærmens indstillingsknapper.
Kan også være at du har en DOS skærm driver installeret i config/autoexec fra en tidligere PC - Hvis du har fået flyttet din harddisk over i en ny maskine, eller har skiftet skærmkort.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 22-08-03 20:08

Hmm..jeg har ikke rodet med computeren siden jeg købte den for ca 2 år siden nu?

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 22-08-03 22:35

Så er det måske tekstskærm grafikken der er gået i enten skærmkort eller skærm - Hvad sker der hvis du starter en dos prompt fra windows, og skifter til fuld skærm (alt-enter)?
mvh
Jens

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 22-08-03 23:32

Det klare den fint , genstarter jeg den lige efter, er der heller ikke noget galt, men har den stået og blevet kold et stykke tid, ja så er den gal????

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 26 point
Dato : 23-08-03 08:52

D.v.s. hvis du starter maskinen kold . og så trykker på pause medens den flimrer, så vil den, når den er blevet varm, blive OK. - Det tyder på en "kold lodning" - For at finde ud af om det er i skærmen eller i videokontrolleren i PC'en, er du nødt til at prøve det af med en anden skærm på maskinen, eller anden maskine på skærmen.

Hvis det er skærmen så husk at mange skærme har 3 års garanti, check det, og få det ordnet med det samme.
Hvis det er videokontrolleren, så må du være beredt på at der snart går mere galt og tid til at skifte.
Nogle maskiner har dog også 3 års garanti... Hvis din har det, så få det ordnet med det samme.

mvh
Jens

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 06-09-03 11:51

Øhee Hvor sider videokontrolleren ? ( I Grafikkorte?) nu skifter jeg Grafikortet på mandag, jeg har prøvet med en anden skærm det hjalp ikke en dut, så mon ikke det er grafikortet, nu bliver det skiftet og er det ikke det, ja så er jeg sku på bar bund igen

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 11-10-03 00:26

Tak for svaret JensT.