/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Elykolom er stille sovet ind.
Fra : molokyle
Vist : 496 gange
50 point
Dato : 22-08-03 09:53

I nat afgik Elykolom ved en stille og fredfyldt død. Ære være hans minde.

Da jeg her til morgen ville logge ind for at se hvordan han havde det, blev jeg mødt af denne meddelelse :

[citat]
Fejl: Denne konto er lukket - kontakt venligst WebMaster, hvis du mener der er sket en fejl!
[/code]

Jeg har ikke den fjerneste anelse om hvorfor. Imidlertid faldt der en sten fra mit hjerte, da jeg nu ikke længere skal forsvare ham. Han var jo som bekendt superbruger, hvilket var en tanketorsk fra min side.
Hvorvidt jeg opretter en ny almindelig bruger på et tidspunkt, har jeg ikke taget stilling til.
Foreløbigt lader jeg bare stå til.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-08-03 10:01

Jeg tror nu ikke, nogen så et problem i ELykolom.
Brugere som åbenlyst underholder med, at de har to profiler,
fusker jo næppe med dem.
Men hvis man v i l fuske, kan det sagtens lade sig gøre,
selv om ens ene profil er almindelig bruger.
For ganske vist kan en almindelig bruger ikke m o d t a ge
point, men han/hun kan jo sagtens g i v e point.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-03 10:09

Du har ret Rellom, men det undre mig nu lidt for jeg har ikke selv bedt om at få lukket kontoen. Jeg tror på den anden side heller ikke at andre har, men hvad ved jeg?

Jeg tænkte på om det er fordi jeg for et stykke tid siden ændrede Elykolom's mailkonto, så den havde sammenfald med min. Jeg var træt af at skulle tjekke to forskellige email kontoer hele tiden.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-08-03 10:12

NB! Det må være kandu, der har lukket Elykoloms profil.
Så kunne det være interessant at vide, om de har lukket
alle de dobbeltprofiler, brugerne selv har oplyst - eller
om de har lukket alle dobbeltprofiler fra samme ip-adresse.
Det er man vel næsten nødt til at spørge dem selv om?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-08-03 10:13

Der er jo også den mulighed, at der er sket en fejl, Molokyle.
Så jeg synes da, du skal følge opfordringen og kontakte webmaster.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-03 10:21

Rellom -> som sagt har jeg tænkt mig at lade stå til, men det er da korrekt det er interessant, hvis det er kandu.dk's nye politik omkring profiler. Da mener jeg dog det er deres opgave at orientere brugerne f.eks. ved at gøre opmærksom på dette forhold i : Kom godt igang.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-08-03 10:29

Ja, nemlig.
Og hvis de fremover kun tolererer èn profil pr. ip-adresse
kan fx mand og kone jo ikke længere logge på via den
samme computer.
Iøvrigt ville de givetvis have orienteret dig, hvis de
havde lukket Elykolom på det grundlag.
Så rent faktisk tror jeg, at der èr sket en fejl.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-08-03 10:32

Eller rettere: De ville have orienteret Elykolom om, at hans profil
nu var blevet lukket.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-03 10:49

Hvis det er en fejl, er den kommet belejligt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-03 10:52

Rellom -> Du får p, men jeg lader lige 'spørgsmålet' hænge, så andre kan følge med, et stykke tid endnu. Evt. til det forsvinder ud af Seneste 25.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-08-03 10:55

Det er i hvert fald ikke sandsynligt, at Elykolom
er afgået ved en naturlig død, for han var jo
kun 34 år.

Var det derimod sket om fem år, ville det være
meget sandsynligt - for så ville han tros alt være 84.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-08-03 10:56

tros = trods. Irriterende med de tastefejl.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-08-03 10:56

Jeg skal hilse fra Emesen og sige at vi kommer til at savne den lille frække Elykolom.
Eyvind.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-03 11:00

Eyvind, emesen -> Jeg takker for kondolancen

Rellom -> Til næste år ville vi have været lige gamle

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-08-03 11:01

Jeg spekulerede netop på, om Eyvind stadig var i live.
Det er han heldigvis.
Og så kan der jo ikke være tale om, at kandu fremover
kun vil tillade èn profil pr. ip-adresse.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-03 11:04

Rellom -> Eyvind er jo ikke superbruger.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-03 11:05

Tanketorsk Det har jo ingen betydning for IP'en.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-08-03 11:11

Nej, og det har heller ingen betydning for muligheden
af at fuske med point - hvis det er dèt, man vil.

Men pointfuskere lægger jo ikke deres dobbeltprofileri
åbenlyst frem.

Så både Elykolom og Eyvind er hævet over enhver mistanke.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-03 11:30

Jeg har prøvet at sende denne mail til kandu.dk :

[citat]
Kære kandu.dk

Jeg er netop blevet opmærksom på at min konto hos kandu.dk er blevet lukket. Der drejer sig om:

Superbruger Elykolom, password : (CENSUR)

Dette kommer nu meget belejligt, da profilen blev oprettet mere eller mindre som en fejl. Jeg ønsker derfor ikke denne konto genåbnet.

Til gengæld er jeg meget tilfreds med min profil hos kandu.dk:

Superbruger molokyle, password: (CENSUR)

..og har tænkt mig at benytte denne længe endnu.

Imidlertid vil jeg gerne have fremsendt en mail med en forklaring på lukningen.

Kandu.dk's brugere er orienteret via : http://www.kandu.dk/dk/spg/21069

Med venlig hilsen Henrik Mortensen </MOLOKYLE>
[/code]

Der er fejl hos TDC i øjeblikket, noget med en MTA server, hvad det så end er?
Jeg prøver dog at sende igen lidt senere eller benytter en anden mailadresse jeg har der.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-03 11:35

Så kom den afsted

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-08-03 11:48

Vil du så oprette Elykolom som almindelig bruger i stedet for?

En almindelig bruger kan jo bruges til at s l i p p e for point
- sådan som Emesen gjorde på sin fødselsdag, hvor han
lod flere hundrede point forsvinde ned i et sort hul ved
at lade Eyvind tage imod dem.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-03 12:01

Rellom -> Nej. Jeg går ud fra, hvis kandu har lukket en konto at det så er umuligt at oprette en bruger med samme navn. Det er dog muligt jeg på et tidspunkt opretter en almindelig bruger, men da vil I blive orienteret via et indlæg i smalltalk. Måske en fiskeprofil : STORFANGER

. /
|____……|/.~~~~~~´~``´~~~~~

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-03 12:03

. /
|____……|/.~~~~~~´~``´~~~~~

Undskyld.... jeg sku' lige lege.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-08-03 12:16

Det med at du ikke kan oprette Elykolom som almindelig bruger,
har du nok ret i. For den oprindelige Elykolom figurerer jo stadig i
flere indlæg, selv om hans konto er lukket.

Men jeg er spændt på Kandus svar.
Så det bliver vi andre forhåbentlig indviet i,
når du har modtaget det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-03 12:42

Selvfølgelig. Rellom jeg har lige et side spørgsmål om IP. Jeg har f.eks. en freemail hos TDC til min profil. Dvs. jeg kan komme på kamdu.dk allesteder fra. Hvad skulle hjælpe at spærre for min IP, hvis nu at kandu.dk ville ekskludre mig?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 22-08-03 12:48

Stakkels ELYKOLOM, jeg kommer til at savne ham. Omvendt glæder jeg mig til at hilse på storfanger

Jeg er ligeså spændt på Kandus svar. Man kan da ikke sådan gøre forskel. Det kan jo selvfølgelig være at ELYKOLOM blev ekskluderet pga. dårlig opførsel. Han var jo til tider lidt højrøstet

Jeg ser ellers ikke noget problem i et brugernavn pr. IP. mad og kone kan jo bare benytte samme login f.eks hr_og_fru_jensen. Hvis man vælger den model med ip følger brugernavn, så udelukker man i stor grad også brugen af anonyme proxyservere, da de jo sjældent er aktive ret mange dage. Det giver iøvrigt også mulighed for at krydstjekke for flere forekomster af samme IP-adresse. Jeg er ihvertfald spændt på at høre hvad Kandu svarer.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-08-03 12:50

I det tilfælde nytter det for mig at se ikke noget
at spærre for din IP.

Det er sikkert også derfor, det ikke er en særlig effektiv
løsning at spærre for ip-adressen.

Vi har jo også flere gange set, at brugere, som har
fået deres IP spærret, sagtens kan logge på alligevel,
blot ved at oprette en ny profil.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-08-03 13:05

Hej srhansen

Som forfatter af festsange ved jeg, i hvilken grad
ægtefæller ofte er n a g l e t til hinanden.

Fx kan en ægtemand ikke bare komme ud og hente
en sang til sin kone, for så synes hun, det er
u n d e r l i g t, at han sådan kører sin vej uden
at tage hende med.

Og hvis man nu heller ikke kan være uden påhæng
her på kandu - ja, så tror jeg mange vil synes,
at det er f o r m e g e t.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-03 13:08

Når svaret på et eller andet tidspunk kommer fra kandu.dkvil jeg lægge svaret ud som spørgsmål i kategorien smalltalk. 'Spørgsmålet' vil være : Takker for kondolancen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 22-08-03 13:12

Haha Rellom, du har helt sikkert ret, praktisk erfaring skal man aldrig kimse ad Det var dog en mulighed, omend en dårlig mulighed Man vil jo i så fald ikke kune logge på fra andre computere en netop en. En bedre ide var nok at udnytte den eksisterende cookie lidt bedre

mvh srhansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-03 13:18

Rellom -> Kan du ikke mod betaling (point for dette 'spørgsmål') skrive teksten til en begravelses salme for vor elskede Elykolom? Her er melodien : § ¶¶ ¶¶¶ ¶ ¶¶ ¶ ¶¶

Husk at få det hele med: 34 rå, pattebarn, sutteflaske, sovehjerte, stor i munden, profilerede sig, højrøstet, nærtagen osv...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-08-03 13:23

Nixenbixen, Molokyle.
Jeg skriver ikke sange for point,
men kun for kontante kroner.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-03 13:25

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-03 14:19

Jamen så må jeg jo selv gå den tunge gang

Kandu se en stjerne blegne
som var en af vor egne.
En af Guds profiler
der hvor han nu hviler.

34 rå var hans alder;
falder, stiger, falder.
Hans ære stod ham nær
nu er han ikke mer.

Han sov godt i perioder
indtil nogle ho'der
snød med deres point
så vågnede han op igen.

Højlydt var hans protester
som et hornorkester.
Glad for sutteflasken
nu er der bare asken.

Jeg ved godt det ikke rigtigt rimer, men i korte træk hans levnesbeskrivelse.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 50 point
Dato : 22-08-03 14:33

Flot, Molokyle.
Så vil jeg også godt give et lille bidrag:

Som regel er døden ligesom
kun årsag til suk og piven.
Men tænk sig bare: Elykolom
sa´ t a k, da man gav ham kniven.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 22-08-03 14:37

Er du nogensinde blevet beskyldt for - bare en lille smule - at du tilfældigsvis er en smule selvfikseret, Molo

Karina

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-03 15:15

fnollerpige -> Ork ja... af ram2 (han kaldte ligefrem for usympatisk), Jernladyen, dig selv og et par stykker mere. Jeg ved godt jeg fylder, men jeg vil også påstå at det 90% af tiden er relevant. De sidste 10% tror jeg skal tilskrives kedsomhed og genfejl.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-03 15:16

Heeiii... det er lige modbevist, jeg glemte MIG i parantesbemærkningen ovenfor!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 22-08-03 15:20

*GGGG ok - I´ll rest my case then....

God weekend

Karina

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-08-03 15:21

Om Molokyle har vi konstateret,
at hans ego nu har få´t en bule.
Eet er dog, han kaldes "selvfikseret"
- men hvad menes med "en lille smule"?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-03 15:24

Mit ego fejler ikke noget; det ved JEG alt om

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-08-03 15:30

Fint nok, Molokyle.
Jeg ved jo, du kan tåle det.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-08-03 15:34

Det er ikke sikkert at det er IP der kigges på hos Kandu.
Eyvind er oprettet med en mail-adresse
Emesen er oprettet med en anden mail-adresse
Det siger Eyvind - nemlig.
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-03 15:52

emesen-> som jeg nævnte tidligere; er det muligvis mailadresse sammenfald der har taget livet af Elykolom.

Jeg lukker om ½ times tid. Jeg skal ud og nørde noget isenkram sammen for Novo Nordisk supporter kl. 5.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-03 15:54

Fik lige et opkald: Det bliver først imorgen. Lukker om ikke så længe alligevel.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-03 16:48

Jeg takker hermed alle for deltagelsen ved Elykolom's bisættelse.

Rellom -> Jamen, så fik jeg da alligevel lidt versefødder for mine Cyberpenge.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 22-08-03 19:25

>molokyle.

Lad mig lige levere en nekrolog til denne kvalmende tråd:

Jeg har bemærket, at du i de tråde du deltager virker seriøs i dine første indlæg(som regel), men at du kort efter henfalder til at optræde som klovn. Du afsporer trådens emne, kommer med små fimsede intrigante hentydninger, for derefter for det meste at ”tale” om Dancake, Citronmåner FF øl, hjemløshed, molokyle og elykolom, mv. og i øvrigt betjener dig af klichéer, floskler og en ulidelig ”vi skal alle sammen være her” terminologi.

Du skriver, i forbindelse med Fnollerpigens og Ofa’s utilslørede korrekte konstatering af din ulidelige selvoptagethed, at jeg har kaldt dig usympatisk. Dette kan jeg ikke mindes, og jeg gider ikke at gennemlæse samtlige tråde, hvor du og jeg figurerer, for at konstatere hvorvidt det er rigtigt eller ej. Derfor får du ubeset en undskyldning.

At du i dine indlæg fremtræder ulideligt selvoptaget, og ved enhver given, som ikke given lejlighed, afsporer enhver tråd og fremkalder det meget opmærksomhedskrævende centrum for dit lille univers – DIG – er kvalmende og stinkende usympatisk. Det kan være dette forhold, der har forledt mig til at skrive at du er usympatisk, hvis jeg altså andet steds har brugt dette udtryk om din person.

Du vil formentlig bede om, at jeg dokumenterer hvad jeg skriver, men da jeg er overbevist om, at du er meget bevidst om hvad du skriver og hvad din hensigt med det er, er der ikke nogen grund til dette. Hvis andre skulle synes, at det kræver nærmere dokumentation, så skal man bare søge på ”Molokyle” og læse diverse indlæg igennem. Personligt har jeg ikke behov for at forsvare hvad jeg her skriver, - mest fordi, at det vil give dig yderligere anledning til igen at bringe dig i centrum, i en ørkesløs pindehugning rundt i gamle og evt. lukkede tråde.

Ram