/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Password ved lukning af Access database
Fra : kimsdk
Vist : 527 gange
200 point
Dato : 22-08-03 07:20

Hvorfor er min MS Access 2000 begyndt at forlange password ved lukning af en database (med åbnings-password).

Kommentar
Fra : dk

Dato : 22-08-03 10:21

Hejsa

Du har sikkert være inde og sætte password på under >funktioner > sikkerhed > angiv adgangskode til database !!!

Klik på Åbn i menuen Filer.
Klik på pilen til højre for knappen Åbn,
klik på Åbn med udelt adgang,
og åbn derefter databasen.
Skriv adgangskoden til databasen i dialogboksen Adgangskode obligatorisk,
og klik derefter på OK. I adgangskoder skelnes mellem store og små bogstaver.
Peg på Sikkerhed i menuen Funktioner, og klik derefter på Fjern adgangskode til database.
Denne kommando er kun tilgængelig, hvis en adgangskode til en database er angivet tidligere.
Skriv den nuværende adgangskode i dialogboksen Fjern adgangskode til database.

Luk Access og start igen, Nu skulle password være fjernet.

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 22-08-03 14:06

Det er korrekt, jeg har angivet et password... Meeen, det skulle jo kun komme når man ÅBNER databasen, det kommer også når jeg lukker den!?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-08-03 15:24

Har du noget VBA kørende, for så gætter jeg på at det er den der forhindrer ændringerne ved "udgang", men det er rent gætteværk.
Emesen.

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 25-08-03 07:34

Jeg har installeret Visual Basic 6.0, men ikke noget project kørende (ikke hele tiden).

Accepteret svar
Fra : randomchoise

Modtaget 200 point
Dato : 28-08-03 19:43

Har du sat den til at auto-komprimere ved lukning ?

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 29-08-03 07:28

Ja, generelt sætter jeg alle databaser til at komprimere ved lukning.

Godkendelse af svar
Fra : kimsdk

Dato : 18-09-03 10:35

Tak for svaret randomchoise.