/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Costa Rica - udgifter til hoteller ?
Fra : jesper43
Vist : 492 gange
90 point
Dato : 22-08-03 02:17

Jeg vil gerne rejse rundt i Costa Rica i et par måneder, men er i tvivl om jeg har råd til at bo rundt omkring. Jeg har mest rejst i Thailand og der kan man ofte finde et værelse/bungalow til 50-70 kr. - er dette også muligt i CR ?
Vil gerne have svar fra nogle som har været der for nylig, ellers kan jeg selv læse f.eks. Lonely Planet's guidebog.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 22-08-03 09:07

Her er et link til billige hoteller. http://www.costa-rica-cheap-hotels-search.com/

De starter med de billigste hotelværelser til omkring 30-35$, eller godt 200 kroner/nat. Jeg ved ikke, hvor meget de gør I at udleje privat. Jeg har været på Cuba og på Isla Margarita, men aldrig på Costa Rica. Det er dog mit indtryk, at tingene gøres en smule ens i Caribien, og der må jeg sige, at min oplevelse var, at der ikke var vild mange private rooms - men igen: Jeg har jo reelt heller ikke kikket konkret efter dem.

Umiddelbart vil jeg dog vurdere, at prislejet for private rooms vil omkring de priser, du nævner. Fandt bl.a denne personlige rejsebeskrivelse, hvor vedkommende i 1999 i alt fald har været i stand til at bo for 5-6$ pr nat. Selv om det måtte være steget lidt, lyder det som realistisk, at du kan holde din budgetpris. God tur til varmen.

Mvh Erling

Kommentar
Fra : gedestalden

Dato : 28-08-03 22:44

Hej Jesper.
Vi var i Costa Rica for 3 år siden og kan varmt anbefale en rejse dertil. Det er et skønt land med en venlig befolkning. Vi boede ikke på værelser; men på hoteller og lodges, hvilket ikke var særlig billigt, dog lidt billigere end i Danmark. Vi har også rejst i Østen og der er ingen tvivl om, at det er betydelig billigere der end i Mellemamerika. Jeg tvivler på, at du kan finde værelser/bungalows til den pris du nævner. Så vidt jeg husker så vi skilte i San Jose med tilbud på værelsesudlejning.
God tur.

Mvh

Flemming

Kommentar
Fra : jesper43

Dato : 29-08-03 13:42

Tak for kommentaren Flemming. Jeg har lige haft fat i en guidebog (ikke LP) og kunne læse at man faktisk skulle kunne bo for omkring 10 dollar på nogle guesthouses, men jeg tror jeg bare køber Lonely Planet's guidebog (som sædvanlig!) inden jeg rejser .. den er også god med kort, informationer o.s.v.
Venter stadig på en kommentar fra en backpacker eller anden som har boet billigt der.