/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Justering af ventiler på en Opel Corsa 1~
Fra : allan.k
Vist : 1482 gange
50 point
Dato : 21-08-03 22:47

Jeg skal til at justere ventiler på men Corsa, og har aldrig gjordt det før. Jeg har fået forklaret alt omkring fremgangs metoden, men hvad skal de justeres til?? Dvs. hvor tykt et søgerblad skal jeg bruge til henholdsvis indsugnings- og udstødningsventilerne??

Mvh Allan.K

Kommentar
Fra : geu

Dato : 22-08-03 09:02

Dette er til en 1,0 motor, der hedder 10S. De andre har hydraulisk ventil løfter.

Indsugning 0,15
Udstødning 0,25

Ventiljustering:
Måles ved ventil/ vippearm.
Ventilspillerummet skal kontrolleres og justeres med motoren gående i tomgang ved normal arbejdstemperatur.

Kommentar
Fra : allan.k

Dato : 22-08-03 11:59

Tak for det hurtige svar.

Mvh Allan

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 50 point
Dato : 23-08-03 00:14

Hvis det var det, vær så venlig at lukke spørgsmålet.

Godkendelse af svar
Fra : allan.k

Dato : 23-08-03 02:15

Tak for svaret geu.