/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Linolie i maling
Fra : stig54
Vist : 1077 gange
50 point
Dato : 21-08-03 22:28

Er der nogen der har erfaring med at blande linolie i pinotex eller gori, hvad er effekten.'
Kan man ikke lige så godt bruge f.eks vindruekerneolie da linolie jo er steget enormt i pris

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 21-08-03 23:11

Du skal tænke dig om, når du blander olie i en maling, og vide lidt om hvad du vil opnå, da olie ikke bAAARE er olie. Lindeolie er en hærdende olie, der sammen med luftens ilt hærder og bliver stiv, og nærmest uopløselig, oog kommer til at fylde ca. 130 %. Den hærder langsomt, men er alligevel nok den olie der hærder mest og hurtigst. Man kan fremme processen med tørrelse og/ellervisse farver. Umbra og koboltholdige pigmenterer blandt dem der fremmer processerne.

Accepteret svar
Fra : summer

Modtaget 60 point
Dato : 21-08-03 23:19

Her er en side man virkelig kan få gode tips af at læse: http://www.raadvad.dk/ Hvis du har mulighed for at skaffe billig hydralikolie, er det en fremragende kombination.

Godkendelse af svar
Fra : stig54

Dato : 25-08-03 16:23

Tak for svaret summer.
Den med en slant hydraulikolie i er lige efter mit hovede