/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Eternittag vs tegltag
Fra : Bragesvej
Vist : 1010 gange
2 point
Dato : 21-08-03 17:00

Jeg står for at købe hus med eternittag, er der nogen fordele ved dette tag i forhold til tegltag?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 21-08-03 17:25

Nej, eternittage bliver hurtigere grimme

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-08-03 17:33

Mit Eternittag er fra 1964, det er grimt, men holder endnu.
Jeg tænker på at skifte til nyt tag.
Jeg ville gerne have tegltag, men det er ikke sikkert at murene kan bære vægten.
Emesen.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 21-08-03 17:36

Kan mag gøre noget for det bliver pænt igen feks male det, hvorlang tid går der inden det bliver grimt, og hvor lang tid holdet et eternittag i forhold til et tegltag?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 21-08-03 21:48

Du kan male det , men det er en ordentlig mundfuld og gå igang med, det kræver (højttryks) rensning, bortskaffelse af det forurende vand, grundmaling og to gange maling, så er det pænt i 5-6-år. Der er og¨så firmaer der maler det til fast pris og giver 10 års garanti

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 21-08-03 23:08

Nogen der har links til disse firmaer der klarer den slags?

Accepteret svar
Fra : kanduolsen

Modtaget 2 point
Dato : 22-08-03 00:33
Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 22-08-03 01:02

Tak for svaret kanduolsen.