/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Macro i Excel
Fra : Andersen
Vist : 688 gange
140 point
Dato : 21-08-03 15:14

Jeg har i excel lavet en macro, hvor der bl.a. er behov for at gå til den celle der står under den nederst indtastede værdi, og derfra gøre nogle bestemte ting; f.eks. gå 3 celler til venstre og indtaste en værdi, etc. Jeg har ved indspilningen været omhyggelig med ikke at bruge musen for at gå til den/de aktuelle celler, men derimod tastatur-genvejene, således at macro'en ikke læser det som en navngiven celle, f.eks. A733, men derimod altid vil gå til cellen under den med værdi.

(udklip fra den aktuelle macro:
Range("A1").Select
ActiveCell.SpecialCells(xlLastCell).Select
Range("A733").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "S2"
Columns("J:J").Select)

Macroen skal jeg bruge i flere dokumenter hvor mængden af data ikke er ens, så det er selvklart afgørende at den "forstår hvad jeg mener".
Nogen ideer/forslag ?

Kommentar
Fra : dorit

Dato : 22-08-03 15:08

Prøv at spørge hos www.eksperten.dk, de kan svare på alt!

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 22-08-03 18:03

Tak for det Dorit - selv om det ikke var den store hjælp

Jeg tror nu nok at jeg er tæt på selv at have fundet en løsning på mit problem, idet jeg mener at jeg ved indspilningen af min makro skal gøre skiftende brug af absolutte og relative referencer.

Så jeg beholder point'ene selv

Accepteret svar
Fra : steenmarkussen

Modtaget 140 point
Dato : 22-08-03 19:11

nå ok michael andersen nu har jeg brugt en hel dag på at finde svaret til dig og så løser du det selv.!!
GODT GÅET !!! desværre :@
men spørg bare hvis der er andet

Godkendelse af svar
Fra : Andersen

Dato : 22-08-03 19:36

Tak for svaret steenmarkussen.

Her er der ikke et øje tørt! Det rører mit hjerte dybt at se at der så engagerede personer her på kandu.dk, hvis ekspertice man utrætteligt kan trække på

Du skal da ikke ha' besværet dig unødigt, så jeg vil gerne tildele dig mine point - der er jo dårligt andre besvarelser der overgår dit kvalificerede svar, og som dermed akn føle sig forbigået

Jeg spørger bare en anden agng !