/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
revisorer der fusker
Fra : Haveredskab
Vist : 827 gange
20 point
Dato : 21-08-03 12:23

Er det rigtigt at man let kan blive snydt af sin bogholder/revisor hvis de har lyst til det?
hvad kan man gøre for at sikre sig at de ikke gør det?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-08-03 12:29

Det bedste, du kan gøre, er at vælge en statsautoriseret revisor.
Fuskerne findes først og fremmest i gruppen af "selvlærte" - uden at
jeg dermed vil påstå, at alle i denne gruppe er fuskere.

Kommentar
Fra : hedefelt

Dato : 21-08-03 12:31

Jo alle kan snyde - hvis det er det de vil! - men du kan lave forskellige rutiner som gør det mere vanskeligt at snyde.

Det hele drejer sig om tillid - og langt det meste snyd bliver jo opdaget på et eller andet tidspunkt - bliver det ikke opdaget er det jo den perfekte forbrydelse!

Noget specielt du er bange for??

Kommentar
Fra : Haveredskab

Dato : 21-08-03 12:40

Ja det er fordi jeg ikke gider at lave mine regnskaber selv. Og jeg har hørt at det er let at snyde en person der har travlt med at passe sin virksomhed, og overlader det hele til en bogholder.

Kommentar
Fra : Haveredskab

Dato : 21-08-03 12:41

Hvilke slags rutiner snakker vi om?

Accepteret svar
Fra : arvig

Modtaget 30 point
Dato : 21-08-03 12:43

Jeg fører regnskab for en kunde, der fik en regning for samtale og nogle telefonopringninger. Der blev også opstillet en kontoplan, men ellers ikke udført noget produktivt. Den blev på 14.000 kr. plus moms hos en statsautoriseret revisor, der tog 1500 kroner per time.
Nu ordner en registreret revisor sagen, og jeg bogfører i WINFINANS, til en betydeligt lavere pris, og på denne måde bliver mit arbejde også kontrolleret.
Du er således sikker på rigtigheden.
venlig hilsen
arvig

Kommentar
Fra : Halfi

Dato : 21-08-03 13:04

Bogholdere/revisorer der snyder forsvinder meget hurtigt fra markedet idag da rykter herom går meget hurtig via nettet.

Dog vil det alltid være et spøgsmål om tillid, men rutiner og adgang til regnskabet via nettet vil begrænse anledning til at snyde. Der er også mulighed for at benytte en bogholder til at føre det daglige regnskab og så benytte en udenforstående revisor til at godkende regnskabet. På denne måde vil du være meget godt sikret.

/halfi

Kommentar
Fra : simon100

Dato : 21-08-03 13:12

Hvis man har en bogholder og så en aut. revisor til at gennemgå regnskabet kan du godt gå ud fra at hvis endelig bogholderen har snydt dig bør revisoren finde ud af det! Specielt i en lille virksomhed!

Hilsen
Simon100

Kommentar
Fra : Haveredskab

Dato : 21-08-03 13:20

Alle havde jo gode forslag. Tak skal i ha.-)

Godkendelse af svar
Fra : Haveredskab

Dato : 21-08-03 13:22

Tak for svaret arvig.