/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
til DK an.sprog
Fra : ingole
Vist : 360 gange
500 point
Dato : 21-08-03 10:01

Hej dk. kunne du tænke dig at skrive på dansk så vi andre osse kan forstå hvad du vil fortælle

Kommentar
Fra : dk

Dato : 21-08-03 10:09

Hejsa

Jo, da
men hvad/hvor henviser du til ??

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 21-08-03 10:14

min lille mening: jeg vil forbeholde mig ret til at skrive/citere/gengive på hvilket som helst sprog. Hvis spørgeren så har problemer med sprogvalget, kan han/hun jo til enhver tid bede om at få uddybet kommentaren i et for hende/ham forståeligt sprog.
En ting man også skal huske på, er at mange sidder med engelsk-sprogede programmer, hvorfor engelsk i mange tilfælde er yderst relevant. Tillige er mange af microsofts artikler o.s.v. på engelsk, så for at komme hurtigt på banen er det ofte nødvendigt at skrive på f.eks. engelsk, da det kan tage et stykke tid at oversætte og derefter skrive kommentaren på dansk.
Jeg ved godt at det med sprogvalg er meget individuelt og at jeg måske er "frelst", da jeg som regel ikke har problemer med engelsk m.m., men alle har da lov til at bede om uddybende kommentarer på klart dansk, hvorefter der garanteret er nogle der går i gang med at oversætte.
m v h
hcma/Catbody

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 21-08-03 10:18

Hej med jer

Mon ikke det er muligt at acceptere at der sniger sig gloser og sprog ind i besvarelserne. Hvis vi da kommer lidt på den, er det da muligt at stille uddybende spørgsmål for ad den vej at komme til en bedre forståelse af besvarelsen

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : ingole

Dato : 21-08-03 10:28

DK.du ved godt hvad det drejer sig om,Hvis du er så god til engelsk kan du jo bare oversætte det inden du lukker det ud,Det gælder alt og total alt hvad der skrives her,det skulle helst være til fælles gavn hvad der skrives her på KANDU ? Er det ikke det der er formålet.
Nota Bene ! hov hvad var det.Det samlede pointtal er fra starten sat til 500 , som forudsætter at svaret er givet i den rette ånd. DK vil ikke kunne hæve point på dette spørgsmål før han har bevist at den rette ånd er tilstede

Kommentar
Fra : dk

Dato : 21-08-03 10:30

Tak catbody (21-08-03 10:14)
det var lige mine ord

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-08-03 10:40

Til ingole.

Jeg kan sagtens forstå hvad du mener.

Det er jo ikke alle kandubrugere, der er mere eller mindre unge computernørder, som har fået det ind med modermælken.

Selv vil jeg også foretrække en vejledning på dansk. Der er da brugere, som i en senere alder har fået interesse for det at have en computer og kunne være nå nettet. Dem skal der også tænkes på.

Det er jo ikke alle, som bare kan det der comptersprog.

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-08-03 10:41

tastefejl nå = på

Kommentar
Fra : ingole

Dato : 21-08-03 10:48

til ibasa.
Der er ikke tale om at det er småting eller gloser men hele artikler eller anvisninger
prøv at se på DK´s indlæg og for den sags skyl også flere andre, og til catboddy:
Hvis jeg ikke forstår hvad du skriver på engelsk ? HVORDAN SKAL JEG KUNNE STILLE SPØRGSMÅL TIL FORSKELLIGE TING I INDHOLDET ?
NB: viden er magt & med sproget kan man sorterer hvem der må vide HVAD.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-08-03 10:50

Hej ingole

Jeg bliver nødt til lige at korrigere dig.

INGEN her på kandu har monopol på "den rette ånd".

Er det ikke rart at vide?

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 21-08-03 10:58

ingole>>> hvis du ikke forstår noget af det der er skrevet på det fremmede sprog, skriver du bare at du ikke forstår en oind og beder om "klart dansk"

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 21-08-03 10:58

ingole>>> hvis du ikke forstår noget af det, der er skrevet på det fremmede sprog, skriver du bare, at du ikke forstår en pind og beder om "klart dansk". Længere er den ikke.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 21-08-03 11:04

>ingole & alle andre for den sags skyld..............

Det jeg synes du siger mellem linierne er at du VIL vide alt, om alting. Det er umuligt. Hvis vi her i dette fora ikke kan acceptere forkerte ordstillinger, stavefejl, slåfejl o.s.v. afskærer vi nogen fra at deltage i løjerne. Jeg er vil selv helst have tingene på dansk, men samtidig vil jeg ikke lade mine manglende sprogkundskaber sætte en stopper for det andre gerne vil fortælle om. Hvis jeg ikke fatter en meter af svaret på det jeg har spurgt om, tja så må jeg bede om et resumé eller uddybende forklaringer.

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 21-08-03 11:14

>ingole & alle andre for den sags skyld..............

Glemte lige at: Tips der publiceres her skal være så alle kan forstå det !!!!!!

Ved egne spørgsmål går jeg ud fra at indholdet er kendt af spørger. Hvis det ikke er tilfældet, kan det gå hen og blive noget slemt roderi

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : ingole

Dato : 21-08-03 11:26

kATBODDY nu ved du det så skriv du bare på dansk hvergang.ikke, så er problemet løst
og til rellom.
Den rette ånd gælder også på KANDU som i alle livets andre forhold, så som at tage hensyn, at give andre mulighed for at forså, ikke ! Det er ikke altid egoet der skal ligge på førstepladsen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-08-03 11:38

Computersproget er nu en gang Engelsk, men selv Microsoft's translatører i Danmark, kan ikke oversætte til klart Dansk. I øvrigt er hjælpefilerne bare 2-3 trin nede i herakiet på Engelsk.
Men Danske forklaringer er da bedst, hvis man har problemer med sin comp.
Emesen.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-08-03 11:44

At mene, man ligger inde med "den rette ånd" er efter min mening MEGET egoistisk.
Folk, som har den opfattelse, er nemlig komplet umulige at diskutere med.
Og det fremmer jo ikke ligefrem forståelsen.

Kommentar
Fra : ingole

Dato : 21-08-03 11:44

Hej Ibasa , Søren Roskilde.
Jeg er yderst tilfrede med din besvarelse(citat: tips der pupliceres her skal være så alle kan forstå det) de andre ting du er inde på er taget til efterretning.
Du er hemed tildelt de 500 point og spørgsm. er lukket

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-08-03 11:54

Det kan ikke lade sig gøre,at tips/spørsmål/kommentarer bliver lagt ind
på dansk,tænk sig vis man skal oversætte alt indkopieret tekst og hjemme
side links o.v.s, først skulle man finde løsningen på folks problem/er, og når
det så er gjort så skulle man oversætte dem til dansk (utopi)man ville ikke
kunne lave andet,det ville være et fuldtids job.(ubetalt)

Manse9933

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-08-03 11:59

Enig, Manse.
Og ingole, spørgsmålet er altså ikke lukket.
Det bliver det først, når du har klikket på
"Accepter som svar" til højre over Sørens kommentar.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 21-08-03 12:31

Som spørgsmålstiller har man vel ret til at udbede sig en forklaring på dansk. Er spørgsmålstiller og deltagere enige om andet er det jo en sag mellem dem. Samtidig skal man have Manse's pointe i mente.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-08-03 13:33

Som spørgsmålstiller har man vel ret til at udbede sig en forklaring på dansk.
srhansen
det vil jeg give dig ret i,spørsmåls stilleren oplyser vel en om han kan sporget som kommentaren er skrevet/kopieret ind i, kan han så ikke sproget,så må man prøve at beskrive løsningen på dansk,enkelte kommentare,ja ,men alle N/Aaaa

Manse9933

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 21-08-03 14:25

Nemlig Manse !!

Det er min pointe i forlængelse af din kommentar. Jeg tror ikke der er nogle der bevist skriver på udenlansk for at genere andre eller for at lyde smarte. Skal man f.eks. til at oversætte en af Microsofts sider på 2000 ord for 50 cyberpoint til en, som udemærket forstår engelsk. Det virker da fuldstændig .............

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-08-03 15:15

Frivilighed er alpha og omega når man svarer på indlæg! Man får altså ikke penge for at skrive disse indlæg, men er mere eller mere drevet af almindelig hjælpsomhed til sine medmennesker! Personlig gider/kan jeg ikke bruge en time på at oversætte en engelsk side til dansk (Jeg leder dog altid efter en dansk side først), men hvis der kommer et uddybende spørgsmål, fordi spørgsmålsstilleren ikke kan engelsk, oversætter jeg da gerne de relevante dele! Problemet med komputere (læg mærke til stavemåden) er, at langt det meste relevante litteratur om emnet er skrevet på engelsk! Dette forum er jo ikke befolket med betalte supporterer ingole, men jeg er sikker på at vi vil gøre alt for at hjælpe dig (osse at forsøge at oversætte til dansk), hvis du beder om det. Det kan da vel ikke være så svært ingole, at bede om en uddybende kommentar på et sprog du kan forstå?

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 21-08-03 16:47

Hej igen.

Så vidt jeg kan forstå er spørgsmålet lukket(har været væk det meste af dagen), men, men, men, det er ikke lige til at se det, hvis man ikke ved det.

Og jeg kan ikke se det.

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 21-08-03 16:53

det må også være vanskeligt at tildele point. Skal man give points til den, der er mest enig, mest uenig, bedste argument o.s.v. (burde nok have et 0-points spørgsmål)

hcma/catbody

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-08-03 17:06

Hvis jeg får disse point, er jeg helt enig med spørgeren.
Omvendt er jeg fuldstændig uenig, hvis jeg ingen point får.
Deles der ikke point ud, vil jeg bede om lidt betænkningtid.
En god nulløsning, det er lige mig.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-08-03 17:26

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 21-08-03 17:32

Hej igen-igen.

>Catbody og Eyvind + andre intresenter og medvirkende.
Nu gik min kommentar på at der i indlægget (se 21-08-03 11:44) stod skrevet at spørgsmålet nu var lukket, og det kunne jeg ikke se var tilfældet.
Men catbody du har ret i, at det er svært at bestemme sig for, hvem der skal have de points der er sat på højkant. og hvad kriteriet egentligt er.

De svar jeg selv har fået her i kandu har alle været af meget fin karat og der er mange der har deltaget. Og så kommer dilemmaet: Hvem skal ha´dem, points altså? Hvis de kunne deles var det rart, men det kan de ikke. Med i det billede hører så også, at det konkrete ting der IKKE kunne indordnes i et holdningskodex. Når vi taler om holdninger til dette eller hint, så er det bliver svært.

Sren i Dmkirkebyen

Kommentar
Fra : dk

Dato : 21-08-03 17:53

Efter hvad jeg kan se bliver dette spg ikke lukket
FØR jeg giver ingole ret >>se de 2 sidste linier fra ingole 21-08-03 10:28
og oversætter en engelsk hj.side til dansk

og ingole har lært at der er noget som hedder "motion for smilebåndet"

http://www.kandu.dk/dk/tip/4932

Til det kan jeg kun sige, dette spg bliver åben for evig tid..................

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 21-08-03 18:02

Hej med dig Dk.

Det ser ud som om du har ret. Det ingole nok mener er, at spørgsmålet, set fra hans synsvinkel er uddebateret (gad vide om det er stavet rigtigt) . Så hvis det hænger sådan sammen, tttttjjjjjaaaa, så var det, det.

Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 21-08-03 18:46

ibasa>> jeg ved ikke om det er stavet forkert. Hvis det er uddebateret er der vel ikke mere at snakke om, Hvis der derimod menes udebateret, har der vel aldrig været talt om det før. Hvis du derimod er i tvivl om der skal 2 t'er i
uddebat(t)eret, kan det nok kun være rigtigt hvis det skal batte noget. (skal jeg fortsætte?)

HC

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 21-08-03 18:47

ibasa>> jeg ved ikke om det er stavet forkert. Hvis det er uddebateret er der vel ikke mere at snakke om, Hvis der derimod menes udebateret, har der vel aldrig været talt om det før. Hvis du derimod er i tvivl om der skal 2 t'er i
uddebat(t)eret, kan det nok kun være rigtigt hvis det skal batte noget.
Skal jeg fortsætte; batter det noget/uddebateret eller udebateret?

HC

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 21-08-03 18:49

og forresten så skal det skrives med 2 t'er: altså uddebatteret

)

m v h
HC

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-08-03 18:52

Kan man få det hele igen på Esperanto - Tak.
Emesen.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 21-08-03 18:54

Hej Catbody din lille

Oooooookkkkkkkaaaaayy. Meningen var nu god nok og fortsat god dag. Slut herfra

MH

Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-08-03 20:21

*LOL*

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-08-03 20:22

Sorry det var et engelsk akronym!

Kommentar
Fra : ingole

Dato : 22-08-03 05:51

Tak for alle de gode og forskellige indlæg og jeg var osse lidt for hurtig med aftrækkeren, det var så godt at det ikke lykkedes mig at lukke så hurtigt,Det er det så ikke blevet mindre kompliseret af, men meget lærerigt af TAK SKAL I HA´.
jeg vIL SE DET HELE IGENNEM når jeg har fået min morgenkaffe.
På genkik. *Ingole*

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 22-08-03 08:03

Der er en grund til at civil ingeniører og andre har videregående uddannelse i TEKNISK ENGELSK,jeg selv taler og skriver
daglig engelsk næsten flydende,men masser,masser af links , artikler og bla andet MS opdaterings sider må jeg opgive ,og i andre får jeg kun en halv mening, folk der har tillært sig IT slang og citerer lange amerikanske artikler
tvivler jeg på ,har fået den fulde mening selv.En professer i et el andet indenfor IT information var i TV og rystede på hovedet af forskellige links m.h.t. ormen.Dels over sprogbruget og dels over opsætningen af forskl vejl og manualer,uden at skulle forklejne nogen ! Den der med Engelske opsætninger holder ikke,hvor ved du fra hvad type det er??Og din vejledning er således kun til Kandu brugere der mestrer teknisk IT engelsk eller folk der blindt sætter flueben i deres syst
efter din anvisning.Folk her på Kandu har jeg megen glæde af,men de forskellige diskussioner falder mig for brystet når
folk "overfalder hinanden"p.g.a. manglende viden eller evner.
Mvh og godmorgen

Accepteret svar
Fra : ofa

Modtaget 500 point
Dato : 22-08-03 08:03

Der er en grund til at civil ingeniører og andre har videregående uddannelse i TEKNISK ENGELSK,jeg selv taler og skriver
daglig engelsk næsten flydende,men masser,masser af links , artikler og bla andet MS opdaterings sider må jeg opgive ,og i andre får jeg kun en halv mening, folk der har tillært sig IT slang og citerer lange amerikanske artikler
tvivler jeg på ,har fået den fulde mening selv.En professer i et el andet indenfor IT information var i TV og rystede på hovedet af forskellige links m.h.t. ormen.Dels over sprogbruget og dels over opsætningen af forskl vejl og manualer,uden at skulle forklejne nogen ! Den der med Engelske opsætninger holder ikke,hvor ved du fra hvad type det er??Og din vejledning er således kun til Kandu brugere der mestrer teknisk IT engelsk eller folk der blindt sætter flueben i deres syst
efter din anvisning.Folk her på Kandu har jeg megen glæde af,men de forskellige diskussioner falder mig for brystet når
folk "overfalder hinanden"p.g.a. manglende viden eller evner.
Mvh og godmorgen Ole

Kommentar
Fra : ingole

Dato : 22-08-03 10:27

Vi er nu nået til vejs ende og tak til ofa for din besvarelse og osse tak alle i andre der har deltaget. Ha' nu en god sommer osse jer der har set på.
mvh.*Ingole*

Godkendelse af svar
Fra : ingole

Dato : 22-08-03 10:42

Tak for svaret ofa.
Hej! det var godt at du nåede at komme med, der har været mange gode bud i de forskellige indlæg og jeg føler at jeg, og sikkert mange andre, at bare det at der er skabt debat vil fremme forståelsen for at man fremover prøver at skrive på dansk.
Med venlih hilsen.
*Ingole*