/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
HJÆLP! Jeg stresser altid.
Fra : Haveredskab
Vist : 698 gange
50 point
Dato : 21-08-03 10:01

Jeg er træt af altid at være rastløs og stresset og opppe at køre.
Det har stået på i årevis.
jeg har prøvet alt muligt, inkl. meditation og yoga.
intet virker.

Er der nogen der ahr nogle gode forslag til hvodan man takler det?
gider ikke få en blodprop som 50 årig, ligesom min morfar.

M

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 21-08-03 11:18

Der er efterhånden ganske gode stress coaches på markedet.

Meditation og yoga er ganske udmærkede redskaber, men i virkeligheden handler det jo blot om at fjerne symptomerne, og det er ikke nok sålænge man ikke har styr på årsagen, så vil symptomerne blot vende tilbage, måske endda stærkere end før.

Mit råd er at tage en time eller to med en coach, måske endda undertegnede

www.betterperformance.dk

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-08-03 12:41

Hej Haveredskab

I en anden tråd kan jeg se, at du er selvstændig erhvervsdrivende.
Det er nok en væsentlig del af forklaringen på din stressethed.
Det er jeg nemlig også, og jeg kan godt genkende symptomerne.
For mit vedkommende løser jeg problemet ved engang imellem at
slappe af med et lønmodtagerjob.
Det virker meget bedre end yoga.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : innerpeace

Dato : 21-08-03 12:46

Det er altid godt at finde bag om grunden til den stress der florerer. For så ad den vej at kunne træffe andre valg til at løse stressen.
Se evt. www.psykospecialist.dk

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 21-08-03 13:13

har du overvejet om dit stofskifte er for højt ?? det kan tyde på det ....
lægen giver tabletter for den slags.

Accepteret svar
Fra : Dr.Mark

Modtaget 50 point
Dato : 21-08-03 13:25

Du siger du har prøvet meditation og yoga og det ikke virkede - det er jo noget man skal blive ved med ikke en engangskur.
Det handler om at hvile mere i sig selv og ikke give så meget energi til fortiden fremtiden eller andre ting man ikke kan gøre noget ved. Det kan man lære. Prøv en terapeut eller stress coach. Ofte hjælper det også at få kigget lidt på "lig i lasten" fra fortiden så de ikke blive ved med at være med som spøgelser.

Du er velkommen til at skrive direkte til mig eller via min hjemmeside www.hypnosedoktor.dk for mere specifikke råd eller coaching.

mark@hypnosedoktor.dk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-08-03 13:26

En rask spadseretur, dybe indåndinger. Det sætter gang i kredsløbet.
Det vigtige er at du bliver forpustet.
Det skaber positive tanker og ideer, din krop slapper af.
Dette koster dig kun 15 min. om dagen.
m.v.h

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 21-08-03 13:56

Opfind dit eget sprog og spørg folk om vej på gaden. Se på andre mennesker gennem en gaffel og forestil dig at de er i fængsel. Brug dit acceptcard til at betale dit magasinkort med.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 21-08-03 14:22

syg ide !!!!
tag folk seriøst

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 21-08-03 14:32

Hvem henvender du dig til, beckski? En måde at bekæmpe stress er også at øge den tid man bruger på det humoristiske.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 21-08-03 14:40

Det har jo ikke nødvendigvis noget med fordelingen af tid at gøre, nogle mennesker har ganske rigtigt den opfattelse, at stress forsvinder hvis man koncentrerer sig om noget andet, eksempelvis at have det sjovt, men hvis man i al den tid man bruger på at have det sjovt går og tænker på alle de andre ting man ikke får gjort, så har det ikke den store virkning i forhold til bekæmpelse af stress, nærmere tværtimod.
Det handler ikke om hvor mange ressourcer man bruger på det ene eller andet, men hvordan man gør det

Godkendelse af svar
Fra : Haveredskab

Dato : 23-08-03 11:13

Tak for svaret Dr.Mark.