/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
stofanet
Fra : prinsen
Vist : 1116 gange
100 point
Dato : 20-08-03 23:56

hej jeg skulle lige høre om der var nogle med samme prob som mig
stofanet kører dårligt efter at de har lavet det om
med dynamiske Ip adresser. bliver hele tiden smidt af

ps århus område
m.v.h. prinsen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-03 00:10

Tildeling af dynamiske IP'ere skulle ikke betyde noget for hastighed eller pålidelighed. Det må være et andet sted skoen trykker.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-03 00:35

Enten er Time out sat til for lille en værdi på DHCP serveren eller også er det rigtigt, hvad jeg har hørt i min ørebollesnegl, at der er problemer med stofanet i nordjylland; Århus, Ålborg, Vodskov, Vestbjerg og Tylstrup. Vist nok pga. noget med en svensk forbindelse. For et par dage siden var hele telias net nede i Sverige i ca. 1 time og 40 min.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-09-03 06:45

Kører helt fint her (Brabrand)

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 09-09-03 07:19

Fungere optimalt her i næstved.

Jeg ville ringe til stofanet support og spørger dem hvad der er galt. Det er gratis hvis du ringer angående din stofanet forbindelse...

Kommentar
Fra : bungle

Dato : 08-10-03 21:56

jeg bor osse i århus (åbyhøj) og mit stofanet har opført sig totalt uacceptabelt siden de skiftede, og hvad værre er, så siger de at de intet kan gøre ved det. Jeg har meget svingende ping tider i spil og packet loss på helt op på 14. flere af mine venner som har stofanet har det præcis samme problem og vi aner ikke hvad vi skal gøre...

Skifter til adsl gør jeg ! tag den, sofanet

Kommentar
Fra : Emilie00

Dato : 09-10-03 20:17

Jeg bor i Aalborg Øst og har haft StofaNet i 1½ år. Det har kørt efter fuld tilfredsstillelse. En gang eller to om måneden, eller når der har været lynnedslag har nettet været nede. Typisk en time ad gangen (ca.).
Det er sq fint nok for mig. Mht. online-gaming har jeg meget sjældent problemer med ping eller lag. Min naboer er også tilfredse. Jeg har dog hørt om problemer andre steder i landet.

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 21-10-03 20:56

Stofanet køre meget stabilt generelt. Prøv at ringe til Stofa support 75641734, de kan se din signal styrke.
Ved pakke tab eller modem udfald er det som regel signalet til modemet der er problemer med.
Er signalet for kraftigt, giver de pakke tab. Er det for svagt, falder du af.
Få evt. en teknikker ud.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-10-03 23:54

Lige for at give Stofa lidt retfærdighed! De har altså en oppe procent der ligger langt over 99 % og Jeg har osse dynamisk IP nu ! Har haft Stofa siden 1998! Generelt er jeg meget tilfreds i forhold til mine venners ADSL, og har osse fået en god support når jeg sjældne gange har ringet til dem!

Accepteret svar
Fra : Mazey

Modtaget 100 point
Dato : 23-10-03 19:49

Prinsen... Dit problem ligner samme problem som jeg har haft. Heldigvis kendte jeg én ved stofa som blev ved med at se på det. Ingen ved stofa support er i stand til at hjælpe. Du bliver smidt af nogle gange, og andre gange kan du overhovedet ikke logge på. Grunden til dette er at den massive kampagne effekt stofa har fået, har resulteret i for få Ip'er som er tildelt til de enkelte byer. Det Stofa skal, er at købe endnu en IP pulje. Det hjalp i Faaborg, efter Stofa og jeg havde diskuteret frem og tilbage i godt en måned. Så du skal sætte en "stofa mand" på opgaven og få flere Ip'er

-Mazey-

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-10-03 00:56

Gad vide om Prinsen overhoved læser det her? Tråden er oprettet 20/8!

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 31-10-03 13:37

Er efterhånden ved at være alvorligt træt af mit modem holder pludselig op med at lyse og så begynder det igen ligesom hvis man afbryder strømmen.
Det sker flere gang om dagen.
Idletiden på stofas hjemmeside er sat til 0.
Og min computer fejler ingenting som stofa påstår.
Nogle ideer.
Har fast ip.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-10-03 13:47

Prøv at byt modemet! Gå ned i Vestergade med det og sig det er defekt! Jeg har en kammerat der gjorde det og efter det virkede det perfekt! Hvis det stadigvæk opfører sig ligesådan efter byttet må du bestille et tekniker besøg. Det koster vist 250 kr. men du skal naturligvis ikke betale hvis det er stofa der er noget galt med!

Kommentar
Fra : prinsen

Dato : 31-10-03 13:54

det er gået i orden det var mit signal der åbenbart ikke var kraftig
m.v.h
prinsen

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 31-10-03 14:54

Har prøvet at taste ip,gateway og dns ind manuelt så den ikke kører dhcp.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-10-03 14:57

Det skal du osse hvis du har fast ip!

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 31-10-03 15:09

Så skal du jo acceptere en af os som svar?

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 31-10-03 15:14

hvor dan gør jeg så lige det.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-10-03 18:16

Det vist Prinsen der skal gøre det! Du skulle egentlig have stillet et selvstændig spørgsmål nogoodbadboy! Men skidt nu være med det, så husker du det til en anden gang!

Godkendelse af svar
Fra : prinsen

Dato : 10-01-04 00:51

Tak for svaret Mazey.