/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Layers - Acad kontra ArchiCad
Fra : EazyOne
Vist : 505 gange
100 point
Dato : 20-08-03 22:44

Nu har jeg siddet og pjattet lidt med ArchiCad.
Den har en LÆKKER funktion som AutoCad (og ADT) ikke har!: (eller hva?)
Udover der selvfølgelig er LAYERS i ArchiCad, er der også mulighed for helt overordnet at kunne tegne i STORIES, altså etager.
Med andre ord, man kan tegne i normal lagstruktur, men SAMTIDIG også etage opdelte lag, således at man kan "tænde" underetagen, hvis man lige skal bruge nogen reference punkter, og derefter "slukke" etagen igen.
Er det muligt at gøre noget tilsvarende i Acad(eller ADT), uden man skal have "dobbelt"-lagstruktur?..

/Ez1

Kommentar
Fra : Hollinger

Dato : 25-08-03 21:22

Nej, det er ikke muligt.

Layer Combination også kun forbeholdt ArchiCAD-folket.

ArchiCAD er ikke uden grund Europas mest anvendte CAD-program blandt arkitekter.

Kommentar
Fra : EazyOne

Dato : 26-08-03 02:14

Det var desværre det svar jeg frygtede... :(

Anyways, har nu rodet en del med ArchiCad, og jeg kan godt se hvorfor det er så brugt.. HOWEVER, jeg har helt og aldeles måttet droppe dette så ellers udemærkede tegne-program, da jeg sidder i en skole-situation, og har derfor en EDUCATIONAL-udgave af begge programmer på skolen. Men hvor ADT laver en perfect udskrift(plot), har man valgt fra GraphiSoft side af og KLISTRE udskrifter (og plots) til med med "GRAPHISOFT" hele vejen rundt langs kanten, og det kan ingen studerende jo bruge i en eksamens-situation.

Men tak for svaret, Hollinger.

Kommentar
Fra : Hollinger

Dato : 14-09-03 20:21

ikke for at være spydig...men det (kanten) kan man vel klippe væk (af papiret). Synd at det afholder dig fra ArchiCAD. Hvliken skole går du ellers på?

Kommentar
Fra : EazyOne

Dato : 14-09-03 21:04

BTH-Haslev
Jo det kunne mand jo sagtens, men i en udd.-situation vil man oxo gerne levere varen og IKKE gå på kompromis mht. at skære kanter af!..
Et eller andet sted forstår jeg ikke GraphiSofts strategi, da jeg som potentiel fremtidig bruger IKKE gider spilde min tid med et demoprogram(Educational version), og derved afskærer mig selv fra at bruge et måske udemærket program.. men det er vel dybest set en problemstilling mellem min skole og mig!..

/EazyOne

Kommentar
Fra : Hollinger

Dato : 15-09-03 21:28

...Du kan jo arbejde på skolens netværksudgave og undgå disse problemer, men man vil jo også arbejde hjemme...

Kommentar
Fra : EazyOne

Dato : 15-09-03 22:03

Ja det vil man oxo gerne.. men det er NETOP på skolens netværksudgave at det sker!.. ;)