/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Gabriel Ferdinand Milan
Fra : bl2
Vist : 483 gange
100 point
Dato : 20-08-03 22:19

Er der nogle der kender til Gabriel Ferdinand Milan, han var født i KBH. ca. 1700.
G.F.M. var hofforgylder for de fine og også borgmester i Helsingør fra 1750 til 1762.
Jeg kan ikke rigtig finde noget på ham, ligemeget hvad vil jeg blive glad, kone, børn, virke som borgmester osv
Tak bl2

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-08-03 23:23

Hej bl2!
Der er f.eks. lidt "fakta", men ikke meget om ham som borgmester:
http://hjem.get2net.dk/kjj/Slaegt/KRISTIAN.web/per00443.htm

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-08-03 23:24
Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-08-03 23:34
Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-08-03 23:46

Fra
http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp
er det din ane ?
Senta

Individual Record FamilySearch™ Pedigree Resource File
Frederikke Wesling Compact Disc #46 Pin #364330
Sex: F

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: 6 Aug 1714 Place: Vor Frue,Copenhagen,Copenhagen,Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: Morton Wesling Disc #46 Pin #364328
Mother: Alhed Ingeborg Eisenberg Disc #46 Pin #364315

Marriage(s):
Spouse: Gabriel Ferdinand Milan Disc #46 Pin #364335

Marriage: 1734 Place:

Notes and Sources:
Notes: None
Sources: None

Submitter:
Zoma Warner PAINTER
{Sources with control numbers have photocopies} 1655 South Redstone Way St. George, Utah 84790

Submission Search: 1722374-0522102104415
URL:
CD-ROM: Pedigree Resource File - Compact Disc #46
CD-ROM Features: Pedigree View, Family View, Individual View, Reports, Downloadable GEDCOM files, Notes and Sources.
Order Pedigree Resource File CD-ROMS

--------------------------------------------------------------------------------

About FamilySearch Pedigree Resource File:
The Pedigree Resource File is a new lineage linked database of records available on compact disc containing family history records submitted by individuals through FamilySearch Internet Genealogy Service. Family information is organized in family groups and pedigrees and includes submitted notes and sources. Many charts and reports can be printed from this data. Each disc contains about 1.1 million names. With the publication of every five discs, a master index for those discs will also be published and packaged with that set of discs. Discs may be purchased individually or as sets.

Please Note:
Submitter information is provided to help in the coordination of personal family history research. Use of this information for any other purpose, including marketing, advertising, or commercial solicitation, is strictly prohibited.

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 30 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Pedigree Resource File
13. Gabriel Ferdinand Milan - Pedigree Resource File
Gender: M Birth/Christening: 1712 Of Denmark

Matches: Pedigree Resource File - 1

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-08-03 23:55

Navnet Frederikke Wesling kom ikke med i farten beklager
Senta
Individual Record FamilySearch™ Pedigree Resource File
Compact Disc #46 Pin #364330

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 21-08-03 00:01

Mail til ham der har hjemmesiden:
http://hjem.get2net.dk/kjj/Slaegt/KRISTIAN.web/per00443.htm
og spørg om han kan hjælpe dig (han må jo have oplysningerne et-eller-andet-sted fra?)

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 21-08-03 00:03

Hvis det er den rigtige Milan, så blev hans farfar henrettet på Kogens Nytorv:
http://hjem.get2net.dk/kjj/Slaegt/KRISTIAN.web/per00447.htm#0
Men hvorfor?

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 21-08-03 00:07

Uha:
En anden gik det ikke så godt. Gabriel Milan leverede juveler mm. til hoffet. I 1682 overtrådte han til den augsburgske konfession (afsværgede jødedommen), og to år senere udnævntes han til guvernør på Sct. Thomas. Han formåede imidlertid ikke at skabe orden i forholdene. Han blev snart anklaget for brutalitet over for de indfødte og ulydighed mod kongen, hvorefter han blev kaldt hjem til Danmark. Der blev indledt en retssag, og den 26. marts 1689 blev han henrettet på Nytorv i København.

fra:
http://www.sa.dk/lao/godehistorier/Joedefejden/jfdanmark.htm