/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
fluesæt
Fra : tom34
Vist : 1610 gange
50 point
Dato : 20-08-03 21:41

er der nogle der har godt tip til et fluesæt til en fyr på ca 10 år eller har nogle ligt erfaring
med sådan en grej sammen sætning. At lære ham at kaste med det bliver ikke noget problem tror jeg ikk"

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 20-08-03 22:10

Hej tom34

Jeg vil sige Okuma hjul og Ron Thomson stang. De sælges i sæt i mange sportsforetninger til få penge og er udemærkede til prisen.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 20-08-03 22:26

Hej igen

Faldt lige over denne her:
http://www.huntershouse.dk/tilbud/flue/sodiac.html

Det er da vist værd at undersøge

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-03 22:31

Dette er et rigtigt godt begyndersæt (..og så er det et KNALDGODT tilbud)

Gå ind på : http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk/start.html

Vælg fiskeri og scroll lidt ned til fluesættet :

Lightning fluesæt
Rigtig godt sæt til begynderen
såvel som den let øvede
fluefisker. Sættet består af
en Berkley Lightning Classic 9´
# 7/8. Let, slank og velkastende.

Hjulet er et saltvandsbestandigt
S.A. System 1 # 6-8 . Der medfølger påspolet bagline, flettet forfang, flydende WF-line og en Scierra hjultaske.

Før 1,850.-

Nu 699.-

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 20-08-03 22:46

Hmm. Jeg kan ikke komme ind og kigge på molokyles side, men jeg bekræfter Berkley laver nogle udemærkede fluestænger, jeg har selv en som jeg er yderst tilfreds med og min kammerat har en "lightning" som der annonceres med, som også giver smæk for pengene.
Skal det være ultra-billigt er der også dette til 199 kr. det er måske udemærket at starte med, så kan i jo se om det er noget:
http://www.huntershouse.dk/tilbud/flue/set-alle.html

mvh srhansen

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 20-08-03 23:01

jeg har selv prøvet Berkley men det godt nok lang tid siden, det må godt koste noget jeg har det selv sådan med grej at man må godt forkæle sig selv. men hvem af jer skal jeg nu give point,i har nu altid været fine til at komme med fornuftige svar
venlige hilsen Tom

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-03 00:54

srhansens sæt med; Thompson Contender Blue Dream 8’6’ # 6/8 og Hjul: Fly ST, giver en udmærket (begynder) stang, hvor finishen dog lader noget tilbage at ønske og et helt igennem SKOD-HJUL.

Ps. Undskyld srhansen, kender en stakkel der har været inde og bytte et sådant hjul 4 (FIRE) gange på 1½ måned.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 21-08-03 01:05

så så så molokylE tænker DU på OKUMA hjul så har jeg et i alu og det er godt 2til2ethalv år gamel og det har jeg ALDRI haft problemer med,
Tom

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-03 02:29

tom34 Nejda; Okuma er ok. (..til prisen ). Jeg tænker på det fluehjul du kan se på srhansens sidste link.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 21-08-03 10:13

Hehe. Skod hjul !!
Jeg kender ikke sættet, men det var jo hvis det skulde være ekstremt billigt Mht. Ron Thomson har jeg også et underligt forhold. Jeg har en Ron Thomsen spinnestang der er den suverænt dårligste stang jeg har prøvet. Omvendt mener jeg at deres fluesæt er ok til prisen.
Skal jeg anbefale et rigtigt godt fluehjul til få penge er det Ron Thomson Dynadisc, men er det til kysten også er okumas plastikhjul eller comporeel nok at foretrække.

Taler vi lidt bedre/dyrere stænger er der Berkley som vi alle kan lide, men også Kinetic laver nogle gode stænger. Redington er der mange der kan lide, men jeg bryder mig personligt ikke om dem. Lidt længere oppe ligger: Loop, Scierra og Slate, men det er en anden snak.
Af hjul er der de nævnte samt lidt dyrere hjul. Af hjul til omkring 1000 kr syntes jeg godt om de hjul med large arbor, altså høj spole. Her vil jeg fremhæve Scierra XLA, som er et lidt tungt, men robust hjul. Deres Scierra SL har de trukket tilbage, men dette lækre hjul kan købes i England til 99£ under navnet Airflo T6.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-03 10:35

Lige en bemærkning om Ron Thomson. Jeg har bl.a. 11' Mirage upgade II og 10' Supra. Dem er jeg bestemt tilfredse med. De er full action og dejligt stive, så de kan tage en 'pæn' kastevægt. Deres serie af Scandinavia og Steelhead stænger bryder jeg mig ikke rigtigt om : Dårlig finish og for 'bløde'.

...øhmm srhansen sludre vi kystgrej nu eller skal vi prøve at hjælpe tom43 med fluesættet?

Hva' si'r du tom34?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 21-08-03 11:29

næ næ sludre i bare jeg sider hygger mig fint og er det grej vi skal snakke om så er jeg til scierra hms jeg har selv to af hans stænger plus hans nye line kit det er suverænt ,og var også til et par kastekursuser med ham det var også kæns for A" knæte. Men vi kan jo ¨skrive scierra vias loop til kysten eller scierra vias vison. NÅÅ kom så med noget lad so få ligt igang
mvh Tom34

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-03 12:11

Det bliver nok senere jeg rigtigt kan udbrede min store viden om grej der fanger (sandaler, plastikposer og ålkvabber)
Snakker vi kysthjul er ABU suverän mit bud. Jeg fluefisker ikke rigtigt selv, men et par af gutterne sværger til Mitchell.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 21-08-03 12:43

Citat
...øhmm srhansen sludre vi kystgrej nu eller skal vi prøve at hjælpe tom43 med fluesættet?

Molokyle har du spist svampe ? Vi taler da alle om fluefiskeri eller hva.

Tom34 jeg har selv en Loop greenline, som jeg valgte efter jeg havde prøvet hele palleten fra Scirrra + nogle kinetic + nogle redington+ nogle andre loop. Jeg var så heldig at kunne prøve dem alle inden jeg besluttede mig. Så Scierra versus Loop versus Sage versus vision diskutionerne har jeg været inde i. Jeg valgte ud fra hvad jeg syntes var bedst

mvh srhansen, der er dybt forundret

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-03 12:55

[citat]
Jeg har en Ron Thomsen spinnestang der er den suverænt dårligste stang jeg har prøvet
..og ;
til kysten også er okumas plastikhjul
[/code]

Var nok det der trikkede min bemærkning; undskyld

Omtalte 'gutter' med Michell hjulene bruger 9' Kinetic, men jeg kan godt se det ikke rigtig er min boldgade at blande mig i
denne tråd. Jeg følger blot med på sidelinien

Svampe? Næh.. desværre begynder sæsonen først september/oktober.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 50 point
Dato : 21-08-03 13:32

Hehe, Molokyle jeg tænkte nok det var den med spinnestangen der trikkede. Den med okuma plastikhjulet havde jeg ikke tænkt over kunne misforstås, så det er min fejl

Bliv endelig og diskuter med os, du er kyndig fisker ved jeg og dit link var et udemærkedet bud på det som Tom efterspurgte. Hele diskutionen blev pludselig drejet over i dyrere grej og det var desværre også min skyld

Har i fanget nogle multer ??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-03 13:41

Aldrig, de har svømmet rundt og rundt og rundt og... i havnebassinet i Vedbæk havn. Jeg tror man skal slå dem i hovedet med noget tungt og billigt !!!

Næste på progammet : Skjold; makreltur.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 21-08-03 14:06

Jeps, makrelsæsonen er gået ind. Den perfekte fighter minus hoved og 1 ben + lidt finer kan resten spises - og så smager den tillige godt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-03 14:34

Jepper : Grillet !

Nu er det bare grejet der skal finpudses. Makrelforfang er for let (..med mindre jeg efter et par timer kun fisker sandaler ) Nu skal HAMLET 20 g/ 40 g. flourserende vise om de du'er til noget. Ellers nogen forslag?

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : tom34

Dato : 21-08-03 16:30

Tak for svaret srhansen.
det må så blive dig srhansen der løber med et par stjener , kom igen molokyle og husk så at se efter hvad vi andre skriver hø hø hø

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-03 17:09

Det er skrevet bag top-øjet

Knæk & Bræk drenge. Vi ses in The Big Blue : ~~~~~~~~~~~~~~~`~~~``´~´~~~~~~ ~

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 21-08-03 17:30

det kan lige tro
Tom

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 21-08-03 17:49

Lige over til jer !
Lækkert med nogle ligesindede herinde

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 21-08-03 17:50

her inde = herinde

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 21-08-03 18:25

ligesindede ja

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-03 19:51

Tro på det; …i/.. ~~~`~`´~~~

</MOLOKYLE>