/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
GDlib på Debian linux???
Fra : Anco
Vist : 327 gange
200 point
Dato : 20-08-03 12:46

Hvordan kan man installere GDlib på en debian linux maskine...
Jeg har installeret php og mysql og den extension der skal til for at disse to kan arbejde sammen. alt dette har jeg installeret fra debian cd'erne, jeg har altså ikke selv compiled noget...

Andreas

Kommentar
Fra : Andreas_popp

Dato : 19-10-03 12:51

Hej Andreas

Du kan benytte apt-get til at installere GDlib, men dette kræver at du har apt-get sat op. Det kan du gøre ved at køre "apt-setup" så kan den sættes op til at hente de pakker som du har brug for over nettet, men det kan også sættes op til at køre fra dine cd'er, og så gå på nettet, hvis der ligger nyere versioner der.

Når apt-get er sat op, kan du installere gdlib ved at køre "apt-get install gdlib". Så finder den selv ud af afhængigheder mm.

Håber det er en hjælp, mvh.
Andreas Popp