/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
LOL
Fra : molokyle
Vist : 515 gange
5 point
Dato : 20-08-03 10:21

Jeg har bemærket mange bruger akronymet LOL. Det er dog ikke altid lige let at gennem skue hvad der menes.

Lots Of Love
Laughing Out Loud
Lots Of Luck
Little Old Lady

.. og på dansk :

Lad Os Lege
Lang Og Lige
Lort Og Lagkage
Lucia Og Luciene

Hved er den mest brugte betydning her på kandu.dk ???

<MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 20-08-03 10:24

Den originale : Laughing Out Loud

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 20-08-03 10:32

Nu bruger jeg ikke LOL så meget i indlæg som disse, men jeg mener altid Laughing Out Loud..
Du mangler i øvrigt en:

Lak Og Læder

Mvh Dennis

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 20-08-03 10:43

*LOL* er Laughing out Loud - det er det jo nødt til at være.... man kan jo ikke bare ændre på internationale Chatudtryk.....

og hed hun ikke Lecia

Karina

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-03 10:44

Dennis -> Tak, den er skrevet i huskebogen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-08-03 10:52

De Bedste og Støreste LOL er vist lige her

www.kandu.dk/dk/tip/4932

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-03 11:14

dk -> , jeg får nu *LOL* af denne DanCake ting : http://www.sickhumor.dk/Epost/Jose/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 20-08-03 11:20

->dk, Molokyle LOL

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-03 11:36

Iøvrigt laver jeg ikke om på noget fnollerpige : http://www.gaarde.org/acronyms/

Check selv 'L'.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 20-08-03 11:45

Hey det sagde jeg da heller ikke - jeg skrev "man" - og du er vel ikke ene og alene "man" ...... da jeg startede med at være på nettet for mange år siden betød *LOL* laughing out loud og *Rofl* betød rolling on the floor laughing- så er det da noget rod at *LOL* pludselig betyder ikke bare een ting, eller to ting - men hele 5-6 forskellige ting....

sagde aldeles intet om at du have lavet om på noget som helst ... nope.

Dog er jeg ( jeg - ikke man ) ret så sikker på at *LOL* altid i smalltalk/chatkredse betyder Laughing out loud, men det ved du jo heller ikke - mener at have læst du ikke chatter.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-03 11:57

fnollerpige -> Korrekt *s* ; jeg chatter ikke *g*
(Lucia var en hovsasa.. jeg ved godt hun hedder Lecia så.. § ¶¶ ¶¶¶ ¶ ¶¶ ¶ ¶¶
Røøer veeed maaaaii..., så jar føøler a' jar lee-e-ee-vår. § ¶¶ ¶¶¶ ¶ ¶¶ ¶ ¶¶... )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-03 12:01

Af frygt for at vække ram2's oprigtige harme vil jeg undlade at nævne : GIL. (..kører den fnollerpige? Jeg er selv lidt sløv i betrækket mht. :_/ , men der arbejdes på sagen.)

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 5 point
Dato : 20-08-03 12:02

Enig, med Fnollerpigen.

LOL betyder laughing out loud i alle de chats og forums jeg har været i og mange er internationale. Når en ny spørger hvad lol betyder de steder, er svaret altid laughing out loud.
En betingelse for vi mennesker kan kommunikere sammen er jo at vi taler om det samme. Det kan jo ikke nytte noget man begynder at kalde en stol for en sofa når verdenen allerede har defineret, hvad en stol er -og hvorfor skulle man da også det.

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-03 12:28

Så kan det vist ikke siges tydligere. Tak for svaret srhansen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 20-08-03 13:40

>>Molokyle....

ang. GIL - pip i papkassen er han stadig på tegnebrædtet.....
- men han kommer vel, før eller siden.
Ham og så min "busted" smiley.....

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 20-08-03 14:01

>>Molokyle - hvilket program laver du din smiley i forresten ( bare så`n af ren nysgerrighed ?!? )

Karina

P.S glæder mig til at se omtalte smiley.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-03 14:59

fnollerpige -> Adobe PhotoShop 5.0

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-03 17:14

fnollerpige -> Jeg ved ikke om du stadig lytter med, men her er så langt jeg er kommet : http://home20.inet.tele.dk/friheden/godnat.html

..ikke rigtig tilfreds !

Du må da gerne gå videre med den, hvis du lyster, men hva' syn's du ?

</MOLOKYLE>