/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Redigering af VOB-fil (program til)
Fra : bigfool
Vist : 430 gange
100 point
Dato : 20-08-03 08:53

Jeg har en vob-fil lagt ned på HD, som efterfølgende skal encodes til VCD-format og det har jeg ingen problemer med, men vob-filen indeholder desværre en "scratch" på ca. ½ sekund omkring 5 min. inde i filen der medfører, at lyden efterfølgende udebliver. Jeg er derfor interesseret i, hvordan jeg "klipper" en sekundstid ud, lige præcis dér hvor scratchen er - Findes der et (freeware) redigeringsprogram til dette ? (Er kun i besiddelse af 70 point, så det er hvad jeg har "råd" til).

Hilsen Bigfool

Kommentar
Fra : soll

Dato : 10-09-03 09:40

det er et problem man klare ved at bruge et program dvd (dekryter) ved ikke om det er stavet rigtigt.
den kan knække de koder der er lagt på film så man ikke kan lave dem til vcd.
hvis du så vil lave så den kan være på en 80min cd kan du bruge dvdx til at lave den lille nok.

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 10-09-03 10:50

Jo tak Soll, men problemet er at nå ind til selve "scratchen" i vob-filen, cutte ca. det ½ sekund og sætte enderne sammen igen ....

Kommentar
Fra : soll

Dato : 10-09-03 13:21

ja det er forstået men hvis du bruger det program får du ikke det problem med den nye fil det laver.

Kommentar
Fra : soll

Dato : 10-09-03 13:22

ja det er forstået men hvis du bruger det program får du ikke det problem med den nye fil det laver.

Kommentar
Fra : soll

Dato : 10-09-03 13:22

ja det er forstået men hvis du bruger det program får du ikke det problem med den nye fil det laver.

Accepteret svar
Fra : Sandvad

Modtaget 50 point
Dato : 17-01-04 17:09

Jeg ved ikke hvad en VOB fil er for noget, men efter at den skal laves om til noget mere menneskeligt, så prøv med det program som hedder PREMIERE 6.0 hvis du kender en der arbejder med det program så læg den ind der, for i det program kan du gå ind og sætte den til billede på 1 sec, og derved klippe det dårlige fra, og derefter lave din film færdig...

Godkendelse af svar
Fra : bigfool

Dato : 19-04-06 07:43

Tak for svaret Sandvad - Bedre sent end aldrig herfra , men var i gang med at rydde op i "egne indlæg" og måtte jo lige afslutte på pæn manér

Jeg kan i skrivende stund ikke huske hvordan jeg fik løst problemet, men løst blev det.

Bigfool