/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Form for irriterende trafobrum i telefon~
Fra : ketchup
Vist : 664 gange
20 point
Dato : 19-08-03 22:36

Er der nogen, der har et bud på, hvad det kan være for noget irriterende brum, der er i baggrunden i min fastnettelefon-det er meget generende, når man fører en samtale. jeg har tilsluttet andre telefoner; men de er trådløse, og der går samtalen klart igennem. TDC har målt linien - og siger der er for stor modstand på linien ca. 1,6 megaohm-den skal være omkring 1 megaohm.
Jeg har skilt telefonen ad, for at se om der var noget på printkortet; men ingenting....
Telefonen er af mærket Connexion Wing Span Id Caller. Nu siger nogen jo nok, at jeg bare kan skifte telefonen ud...men telefonen er jo sådan set god nok... bare det brum ville forsvinde !
Er der nogen der har et bud på problemet ?!

Mvh
Ketchup

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 19-08-03 23:58

Sidder/står telefonen i nærheden af en anden transformator, en PC skærm el. lign. eludstyr?? Prøv at flytte telefonen et par meter væk fra dens nuværende plads. . . eller det har du jo nok allerede prøvet?

mvh ole

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-08-03 08:31

En trådløs telefon placeret i nærheden kan give stygge problemer.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 20-08-03 09:45

Det er bl.a. det som jeg kalder andet eludstyr!

mvh ole

Kommentar
Fra : ketchup

Dato : 21-08-03 21:45

Kommentar til olarsen og 3773:

Slukket for trådløs tæt på og udskiftet ntab-boks stadig samme brum som en russisk støjsender. Prøver nu med en anden fastnettlf om det ændre noget; men har en mistanke at connexion'en har en elektroteknisk defekt....

Mvh
ketchup

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 21-08-03 22:03

En dårlig stelforbindelse (hvor den så end sidder) kan give brumproblemer. det havde jeg en gang på en fastnettelefon, afhængigt af hvor man holdt om røret ændrede brumfeltet sig. . . du har sikkert en lidt vanskelig sag, men fat mod, du finder den nok på et tidspunkt. Prøv evt. telefonen inde hos din nabo, hvis fejlen flytter med er det nok, som du selv mistænker, telefonen det er galt med, skil den ad og se om der er dårlige / irrede forbindelser.

mvh ole

Kommentar
Fra : ketchup

Dato : 22-08-03 00:17

Jeg her prøvet med en anden tlf. - ingen brum. Jeg har haft tlf'en skilt ad en gang; men jeg vil nu gøre et forsøg til med tlf'en koblet til, hvor jeg vil være med på en "lytter" og gennemgå komponenter, ledninger og lodninger mere indgående for brum m.v. Tjekrapport følger senere...

mvh
ketchup

Kommentar
Fra : ketchup

Dato : 31-08-03 14:52

Til olarsen

Jeg har fundet ud af, hvor hunden ligger begravet...Det er såmænd tlf.røret, det er galt med. Giver man det et dask ophører brummeriet; men så ved jeg så ikke om, hvornår det opstår igen. Måske skyldes to forbindelser der rører eller intefererer med hinanden eller en løs lodning ?! Som det ser ud kan man vist nok ikke skille røret ad....så må man håbe på endnu et dask hjælper...
Ved du hvordan man afslutter denne her spørgsmålsklumme ?

Mvh
Ketchup

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 31-08-03 22:14

Over datofeltet ud for hvert enkelt svar stå der 'Accepter som svar'. . . tror jeg nok at det er noget i den retning! Den trykker man på, ud for den som har giver det afgørende svar.
Hvis der ikke skjuler sig en skrue under en eller anden label/mærkat så er røret 'clipset' sammen, en meget anvendt og yderst irriterende måde at samle ting på i disse højteknologiske tider. Se om der evt. findes et lille hak et sted på røret omkring samlingen, måske er der en tab, som blot skal trykkes ind.
Det er jo nok som du siger en dårlig lodning/stelforbindelse el. lign.

Accepteret svar
Fra : olarsen

Modtaget 20 point
Dato : 31-08-03 22:15

Over datofeltet ud for hvert enkelt svar stå der 'Accepter som svar'. . . tror jeg nok at det er noget i den retning! Den trykker man på, ud for den som har giver det afgørende svar.
Hvis der ikke skjuler sig en skrue under en eller anden label/mærkat så er røret 'clipset' sammen, en meget anvendt og yderst irriterende måde at samle ting på i disse højteknologiske tider. Se om der evt. findes et lille hak et sted på røret omkring samlingen, måske er der en tab, som blot skal trykkes ind.
Det er jo nok som du siger en dårlig lodning/stelforbindelse el. lign.

mvh ole

Godkendelse af svar
Fra : ketchup

Dato : 02-09-03 10:02

Tak for svaret olarsen. Samt grundige forslag til underbyggende aflusning af fejlkilder. Godt gået og tak for ping-pong dialogerne. Hej- hilsen ketchup

Kommentar
Fra : tassen

Dato : 06-12-05 23:50

til ketchup: hvor kjøpte du connexion wing span caller id

Kommentar
Fra : ketchup

Dato : 11-12-05 21:38

til tassen: dengang hos Harald Nyborg (isenkramkæde) - hvorfor spørger du?