/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Microfon optagelse med Total Recorder
Fra : ppk
Vist : 466 gange
100 point
Dato : 19-08-03 22:11

Hej

Jeg har installeret programmet Total Recorder få at kunne optage microfon lyd på over 60 sekunder !
Men det vil ikke lykkeds mig at optage via mic. den starter evt. bare den indbyggede lydoptager der ligger i Windows ME.
Er der nogen bestemt måde at opsætte programmet på så jeg kan optage lyd fra min mic., jeg har prøvet at optage CD lyd og Taperecorder lyd uden problemer med Total Recorder, endda lavet optagelser på flere minutter.

Hvad kan det tænkes at der er galt ?

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-08-03 22:27

Kender det ikke,men kan du ikke få det til at virke,så kan du dawnloade
dette lille program,det kan optage så og sige alt du putter i line ind
og microfon indgangen og optager det til mp3 format on the fly(direkte)

(Gratis)
dMC Auxiliary Input

http://www.dbpoweramp.com/download.htm
Det kan du indspille med så længe du har plads på din Hdd.
Manse9933Ikke kønt men det virker,god lyd kvalitet.
Bare et forslag.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-08-03 22:37

Jeg Har optaget kassette bånd,radio fra mit stereo anlæg,indtalt lange lydfiler ,som jeg så har både indsat og vedhæftet i e-mail's,gammle lp'er o.s.v

Manse9933

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 19-08-03 23:50

Hej Manse9933

Det vil jeg da prøve, pyt med at det ikke er så smart !
bare det kan udføre det jeg skal have lavet så er det bare OK.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-08-03 10:59

Det virker perfekt på min pc,du skulle måske også prøve dBpowerAMP Music Converter (dMC) det kan også rippe direkte fra cd(lyn hurtigt),men så skal du huske at dawnloade de codec http://www.dbpoweramp.com/codec-central.htm som du vil bruge,alt er gratis på siden på nær>
dBpowerAMP CD Writer (dCW)

dMC Power Pack

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 20-08-03 16:24

Hej Manse9933

Jeg har downloadet programmet men kan ikke lige se hvordan jeg skal kunne komme til at optage med det !
Jeg savner en knap der hedder RECORD, og hvordan det skal indstilles til at at kunne optage mic. lyd.

Måske er det den forkerte fil jeg har hentet ?

Jeg hentede playeren og derefter converteren men fandt som sagt ikke ud af hvordan man skal optage med det.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-08-03 16:38

oppe i toppen skulle der gerne være et icon der hedder options>klik på denne>
input source>select>sæt et flue ben i microfon.
Derefter klik på test recording level>så kommer der en boks frem vor du kan
sætte recording level når du har gjort det så klik på end test,så skulle der
gerne være et icon der står record på oppe i venstre hjørne,højre klik på
track og rename ud fra vad for et navn du vil give optagelse,og tryk så record,prøv og lukke programmet og åben det igen vis du ikke kan se iconer
eller kør musen hend over tool baren oppe i toppen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-08-03 16:42

skittet virker skide godt, men dets interface er ikke meget at prale af

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 20-08-03 18:38

Hej igen Manse9933

Jeg er ikke helt med ! jeg har hentet 2 filer den ene hedder dbPowerAMP-r2 og den anden hedder dmc-r9.

Hvilken en af dem er det jeg skal bruge +

Er det i afspilleren man optager ?
eller i converteren ?

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-08-03 20:37

Nej den hedder dMC Auxiliary Input ,linie Fem, den optager du med som omtalt,
fra din linie ind og microfon.

http://www.dbpoweramp.com/download.htm

afspilleren ,spiller kun din musik med,lige som en jukedox.
converteren ,ripper dine cd'er fra dit cd drev til en mappe efter eget valg
den skal du huske at dawnloade codec til ud fra hvad format du vil have på
din pc jeg anbefaler oog codec eller lame codec mp3 format>
http://www.dbpoweramp.com/codec-central.htm

Manse9933Smil og vær glad

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 20-08-03 20:57

du kun din musik med.i converteren trykker du bare på iconet,så kommer der
en boks frem og så finder du Mappen eller det cd-drev du vil rippe musik
fra f.eks, dit drev vor du har sat en cd i så makere du alle musik filerne
på drever(du kan holde musse pilen nede i højre hjørne af boksen og så holde
muse tasten nede, så trække pilen hen over musik filerne til de alle er makeret
og trykker så åben)så kommer der en menu frem vor du kan vælge det format du
vil rippe i så vælger du f.eks.mp3 derefter kommer der en boks vor du kan indstille kvalitet, destinations folder o.s.v

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 02-10-03 07:57

Hejsa

Hvis dit spørgsmålet er besvaret er du så ikke sød at lukke det?

mvh
Ishoey

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 02-10-03 16:18

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 02-10-03 16:20

Hej Ishoey

Det var en forglemmelse.

Hilsen Preben